Jagged Alliance back in business (ea games) spelen op Tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
TT te klein voor vraag. Ik wil jagged alliance op mijn plasma 51 inch spelen via hdmi. De ps3 versie is nooit uitgekomen dus moet het met de pc versie doen.

Ik heb geen zin om meer urenlang achter mijn pc te hangen (hoewel triple monitor setup met deze game goed werkt :). Xcom kon ik perfect op mijn tv spelen, maar dit spel verveelde snel omdat het eentonig en eenvoudig was. Vroeger veel fun gehad met JA dus wil de nieuwste versie proberen.

Probleem is alleen dat de letters enorm klein zijn en niet leesbaar als ik op 3.5 meter afstand zit. Ik kan de resolutie waarschijnlijk wel lager zetten (nog niet geprobeerd), maar vind dit eigenlijk zonde. Is er geen manier om dit speelbaar te maken? Bij Steam schijnt ook een optie te zitten (test ik zometeen even). Maar hoe los ik dit op voor non steam games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Allereerst: Back In Action (neem aan dat je die bedoelt) wordt gezien als een afschuwelijk deel. Als je XCOM al niet leuk vindt (die ik erg geslaagd vind) is het maar de vraag hoe je JA:BiA gaat vinden.

Terug naar je probleem: ik game al aardig wat jaartjes op de TV met mijn PC en het is een standaard probleem bij games die PC only zijn: het is gemaakt om dicht op te zitten. Steam heeft een speciale optie zodat Steam prettiger van de TV leest, maar dat verandert niets aan de games zelf.

De enige oplossingen zijn OF de game zover krijgen grotere fonts te gebruiken, OF dichter er op te zitten, OF inderdaad de resolutie te verlagen. De eerste oplossing is dan de mooiste, maar lang niet elke game ondersteunt het, en als het dat doet, werkt het niet altijd vlekkeloos. Ik heb wel positieve ervaringen met bijvoorbeeld Baldur's Gate hiermee, omdat die flinke UI patches hebben.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
LiquidT_NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:58:
Allereerst: Back In Action (neem aan dat je die bedoelt) wordt gezien als een afschuwelijk deel. Als je XCOM al niet leuk vindt (die ik erg geslaagd vind) is het maar de vraag hoe je JA:BiA gaat vinden.

Terug naar je probleem: ik game al aardig wat jaartjes op de TV met mijn PC en het is een standaard probleem bij games die PC only zijn: het is gemaakt om dicht op te zitten. Steam heeft een speciale optie zodat Steam prettiger van de TV leest, maar dat verandert niets aan de games zelf.

De enige oplossingen zijn OF de game zover krijgen grotere fonts te gebruiken, OF dichter er op te zitten, OF inderdaad de resolutie te verlagen. De eerste oplossing is dan de mooiste, maar lang niet elke game ondersteunt het, en als het dat doet, werkt het niet altijd vlekkeloos. Ik heb wel positieve ervaringen met bijvoorbeeld Baldur's Gate hiermee, omdat die flinke UI patches hebben.
vroeger veel JA 1 gespeeld. Xcom vond ik op zich leuk, maar begint te vervelen na een tijd. Het is te eenvoudig en beperkt en elke keer hetzelfde standaard groepje van 3 tegenkomen...

Ben idd bang dat JA back in action minder leuk is, maar wil het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
tennisbal schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:03:
[...]

vroeger veel JA 1 gespeeld. Xcom vond ik op zich leuk, maar begint te vervelen na een tijd. Het is te eenvoudig en beperkt en elke keer hetzelfde standaard groepje van 3 tegenkomen...

Ben idd bang dat JA back in action minder leuk is, maar wil het toch proberen.
Ja het was meer een tip. Als je iets nieuwers wil spelen (JA2 doet het niet lekker op hoge resoluties), kijk eens naar Silent Storm, werd mij aangeraden in het XCOM topic.

Maar goed, ik hoop dat dit antwoord geeft op je initiele vraag.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.