De hel die win 8 heet

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 19:14
ik probeer, echt waar ik wil wel. Maar kan iemand mij warm maken voor win 8, want ik zie het nog niet. Het kan zijn dat ik gewoon weg nog moet wennen. Maar het lijkt of of ik elke keer weer een omweg neem naar bepaalde plaatsen toe. Kortom ik wordt er nog niet erg warm van. Maar dat kan ook zijn omdat ik een bepaalde manier van werken gewend ben. Iemand......... kan iemand mij helpen om mij te overtuigen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou eens hier kunnen kijken: [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3

Maar je geeft 0,0 informatie over problemen, hardware, software, wat je zelf al geprobeerd hebt, etc. Daar zul je mee moeten beginnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
Ik heb geprobeert op een normale manier mijn workgroup aan te maken. En dit is ook na veel geklik ook gelukt. Ook was ik opzoek naar de handigheid van het uitgebreide start menu. Maar elke keer mis ik toch dingen die ik belangrijk vind. Het komt er gewoon weg op neer dat ik het eens ben met de tweakers redactie dat win 8 een schil is bovenop win 7. En ik wilde proberen (provoceren) om eens te kijken wat dat voor reacties oplevert. Misschien dat er mensen zijn met dezelfde problemen. In het forum topic win 8 ervaringen etc... kom ik alleen maar mensen tegen die lopen te blaten over het ene besturings syteem en het andere besturings systeem. Vandaar een eigen topic. Ik wacht af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
start8 van stardock is een welkome aanwinst voor win 8. Misschien is er toch nog logica in win 8 aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach je hoort het wel meer You like it or you don't.

Ik heb hetzelfde ik heb een dual boot naar 7 en 8 en die naar 8 staat al maanden te verstoffen.
Mijn startmenu terug vanuit microsoft en dat metro gedoe alleen als optie in windows en ik ben over.

Ik heb zelf www.startmenux.com/nl/

Maar vind het gewoon uber slecht van MS dat hij eruit is gehaald.

En dat metro i hate it, i hate it, i hate it. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zie echt het probleem niet, maar ik heb dan ook nooit moeite gehad met verandering :p

Wat is er zo anders in 8, niet veel wat mij betreft, alle software kan je nog op je desktop zetten, er zijn bijna geen settings voor de apps ok, dat is een beetje irritant en dat je 2 verschillende browsers hebt als je de app opent of via de desktop is ook niet handig wat mij betreft.

Rechtermuisknop linksonder en je hebt bijna je startmenu qua settings, en ga zo maar door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
Gewoon even een simpel voorbeeld. In win 7 ga je naar de systemtray icoon voor netwerk en dan krijg je een uitgebreid overzicht van je netwerk. Je kan hier ook het een en ander aan veranderen. Maar in win 8 moest ik toch weer een andere weg bewandelen om de naam van bijvoorbeeld mijn workgroup te veranderen. In win 8 wordt je min of meer gedwongen om het homegroup systeem te gebruiken. Afijn ik probeer gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

Cyphax

Moderator LNX
Waarom installeer je dan in hemelsnaam nu Windows 8? Moet je per sé IE 10 al hebben? Buiten dat kan ik geen reden bedenken... ik hou het op de werklaptop zo lang als het kan gewoon op Windows 7: werkt prima, ik hoef nergens aan te wennen en het voldoet gewoon, dus: why?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
Een ander voorbeeld is de manier om je computer uit te zetten. Wie heeft dat bedacht. Een gewone aan en uit knop was te moeilijk?? Of was dat estetisch niet verantwoord. Geef toe in win 7 zit ie ook niet lekker, maar wel vertrouwd. In win 8 zit hij niet op een intuitieve plaats. Dat had toch wel beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
@cyphax, nieuwsgierigheid. En by the way, ik heb win 8 geinstalleerd op een laptopje om is even te kijken. Wilde wel eens weten waar iedereen het nou over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Je hebt een hardwarematige aan en uit knop. Waarom gebruik je die niet? Dat ding zit er niet voor niets op ;)
Workgroup is ook niet zo moeilijk hoor. Gewoon windows toets + w en workgroup intypen dan op enter en je krijgt je workgroup venstertje tevoorschijn.
Of anders de manier zoals die ook al in Windows 7 zat. System panel openen (win+x -> y) dan "Advanced system Settings" en dan "Computer name"

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
waarom zou iemand je willen overtuigen? Je moet zelf weten of je iets wil of niet, of je iets leuk vind of niet. Daar gaan wij je niet van overtuigen hoor. Maar het is wel handig om even in topic te kijken van ervaringen, daar staat erg veel informatie in en veel oplossingen voor probleempjes die je nu ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

Cyphax

Moderator LNX
edgar72 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:38:
@cyphax, nieuwsgierigheid. En by the way, ik heb win 8 geinstalleerd op een laptopje om is even te kijken. Wilde wel eens weten waar iedereen het nou over had.
Dat vind ik wel begrijpelijk, maar daar is wat mij betreft de virtual machine voor uitgevonden. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom moeten we jou overtuigen om ethousiast te worden van Windows 8 :) ? Waarom is het zo belangrijk dat jij vooral toch Windows 8 gebruikt? Als je het niks vindt, pak een ander OS wat je wel bevalt. Je hoeft niet perse Windows 8 te draaien en je hoeft het niet perse geweldig vinden.

Het is wel 'hip' merk ik om tegen Windows 8 aan te schoppen als je het niks vindt, maar goed dat is volgens mij altijd wel geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
edgar72 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:36:
Een ander voorbeeld is de manier om je computer uit te zetten. Wie heeft dat bedacht. Een gewone aan en uit knop was te moeilijk?? Of was dat estetisch niet verantwoord. Geef toe in win 7 zit ie ook niet lekker, maar wel vertrouwd. In win 8 zit hij niet op een intuitieve plaats. Dat had toch wel beter gekund.
Afsluiten doe je toch niet meer? Gewoon laptop dichtklappen. En anders; ' rechtsboven -> rechtsonder' is te veel werk? Ik denk dat dat redelijk neer komt op 'Start -> Afsluiten' klikken?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:12:
Waarom moeten we jou overtuigen om ethousiast te worden van Windows 8 :) ? Waarom is het zo belangrijk dat jij vooral toch Windows 8 gebruikt? Als je het niks vindt, pak een ander OS wat je wel bevalt. Je hoeft niet perse Windows 8 te draaien en je hoeft het niet perse geweldig vinden.

Het is wel 'hip' merk ik om tegen Windows 8 aan te schoppen als je het niks vindt, maar goed dat is volgens mij altijd wel geweest.
Dat is nu makkelijk te zeggen, maar als Microsoft deze verandering doorvoert in de toekomstige windows versies, moet je er vanzelf een keer aan geloven. En dan kun je er beter nu aan beginnen, en daar zit bij mij het probleem.

Ik begin er liever niet aan, ik heb het gezien bij een collega, en het is iets nieuws en overbodig waar ik niet aan wil wennen. Maar als DE toekomst is, dan ga ik er wel in mee, en wen er misschien vanzelf aan. Maar mijn vraag is: Waarom moet het op deze manier? Ik wil geen tablet based schil voor mijn gewone computer. Wat is er mis met het gewone standaard wat al jaren geldt bij windows, een startbalk met startknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:38:
[...]

Dat is nu makkelijk te zeggen, maar als Microsoft deze verandering doorvoert in de toekomstige windows versies, moet je er vanzelf een keer aan geloven. En dan kun je er beter nu aan beginnen, en daar zit bij mij het probleem.
Volgens mij zit daar de denkfout.
Je weet niet of Microsoft in de toekomst op dit pad verder wil. Het hangt er ook helemaal vanaf hoe de acceptatie gaat van Windows 8.
Voor hetzelfde geld zien ze in dat niet iedereen een touch-interface wil en gaan ze verder op oude gebaande paden.

En op dit moment is er, tenzij je ontwikkelt voor Windows Phone 8, geen reden om over te stappen van Windows 7* naar Windows 8. Support voor Windows 7 duurt tot 2015 (en extended tot 2020).
* Of zelfs Vista als je masochistisch bent :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 02-11-2012 10:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vraag me af waarom mensen zo blijven hangen in dat ja maar je heb een nieuwe interface, dat valt echt reuze mee hoor, denk dat je 80% van de tijd gebruik je waarschijnlijk toch de desktop mode die er in zit, ik zou zeggen geven het gewoon een poging en je zal zien dat het eigenlijk wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

edgar72 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:07:
En ik wilde proberen (provoceren) om eens te kijken wat dat voor reacties oplevert.
Tja, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit zinvol is. Zeker niet met een dergelijk summiere topicstart.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nog niet echt warm loop van Windows 8, maar dat zal misschien (net als alle andere zaken die veranderen) een kwestie van gewenning zijn.

Aangezien ik niet echt een discussie op gang zie komen naar aanleiding van je topicstart, gaat dit topic op slot.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.