Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
sinds vandaag ben ik overgestapt van T-mobile naar Telfort. Ik draai CyanogenMod9 op mijn Samsung Galaxy S2. Met de mobiel internet instellingen van de Telfort site lukt het mij niet om verbinding te krijgen. Als ik het nu goed begrijp heb ik andere settings nodig om dit werkende te krijgen maar nergens kan ik de juiste instellingen vinden. Kan iemand voor licht in de duisternis zorgen en de juiste data hier posten. Ik ben jullie nu al dankbaar!

T

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vertel dan eens welke settings je al geprobeerd hebt?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Je moet roaming aan zetten omdat Telfort een virtuele provider is.

APN Settings:
Name : Telfort Spot
APN : internet
Name: Telfort
APN: Internet
Proxy:
Port:
Username : Telfort
Password: password (weet ik niet meer zeker, maar volgens mij is dit helemaal niet nodig)
Server:
MMSC: http//mmsc.mms.telfort.nl:8002
MMS proxy: 193.113.200.195
MMS port: 9201
MCC: 204
MNC: 12
APN type: default

Verwijderd

Topicstarter
moguh Jay-v,
helemaal goed. met deze instellingen is het gelukt. Vanmorgen had ik wel wat netwerkproblemen maar dat is nu opgelost. Ik kom er nu alleen achter dat ik geen sms kan versturen. Moet ik dan ergens nog de centrale veranderen? Ik kan dit nl niet vinden onder instellingen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? :)
Andere sms app, kun je wel sms ontvangen, is het een bekend probleem bij die ROM? Graag meer relevante info en vooral wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Het forum is geen helpdesk ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
excuses als ik niet volledig geweest ben. Met T-mobile werkte alles dus wel met deze ROM en nu ik de settings van Jay-v werkt internet weer. Ik kan wel smsjes ontvangen zo heb ik ervaren alleen versturen dus niet. Naast Jayv's APN heb ik en 2de APN aangemaakt APN MMS zoals Telfort beschrijft op haar site. Ik heb net ook Handcent SMS geïnstalleerd en ook daar lukt het niet mee.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

het kan zijn dat je (national) roaming aan moet zetten. dit om dat telfort gebruik maakt van het kpn netwerk.

Pak je rust!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Kun je ook de optie op APN instellingen te resetten?
Dan zou die namelijk zelf de juiste instellingen moet opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
@Den deze staat aan
@ Brambo ik heb alleen de mogelijkheid om handmatig veranderingen toe te passen.

Kan het ook zijn dat roaming de batterij heel snel leegtrekt?

Verwijderd

Enorm bedankt voor deze APN settings Jay-v!
Met die van Telfort zelf had ik een gammele verbinding - kwam constant niet door de HTTP Client Test heen - maar nu lijkt het probleem opgelost! _/-\o_
Pagina: 1