Oude PC ---> Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Hoi,

Ik heb een vraagje, zou graag een snellere manier willen vinden, om een oude PC snel te vervangen voor een nieuwe PC. Die bijv. lid is van een domein.

Bijv.

Oude PC Windows XP (Lid van Domein)
Naar Nieuwe PC Windows 7 (zelfde instellingen als oude PC)

- software overzetten
- Outlook profiel OST, NK2, PST, Handtekening ect.)
- Favorieten internet explorer
- toevoegen aan domein
- Printers

Zijn er tooltjes voor, zodat ik dit niet elke keer handmatig allemaal moet overzetten.
Kost veel tijd vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Voor outlook, documenten en favorieten: User State Migration Tool

Software, domein en printers hebben niets te maken met een user dus het antwoord daar is dat je dit manueel zal moeten doen, tenzij je een ontwikkelde omgeving hebt met bijvoorbeeld SCCM of Altiris, maar als dat het geval was zou je die vraag niet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb beetje rond gekeken op het web en kwam software PCmover tegen heeft iemand hier ervaring mee?
Dan kun je ook software overzetten en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

blastfire schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:06:
Ik heb beetje rond gekeken op het web en kwam software PCmover tegen heeft iemand hier ervaring mee?
Dan kun je ook software overzetten en instellingen.
Check de reviews op het net, bijvoorbeeld hier. Zeer gemengde meningen over dat programma. Zelf zou ik het niet vertrouwen. Ik ben geen packager maar heb er wel een naast mij zitten, en als ik zie hoe sommige programma's in elkaar steken heb ik er mijn twijfels over dat dit allemaal netjes overgezet kan worden. Netste oplossing is altijd reinstall en dan eventuele customizations toevoegen indien voorzien (bv. ini file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:50

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt naast de User State Migration Tool ook gebruik maken van Windows Easy Transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 09:26
TheVMaster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:18:
Je kunt naast de User State Migration Tool ook gebruik maken van Windows Easy Transfer
Inderdaad easy tranfers is het snelste en makkelijkste, alles qua settings word dan wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

USMT geeft dan wel weer meer configuratiemogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:30
Hoeveel machines heb je? Als je namelijk een WDS server opzet met deployment workbench dan kan je automatisch bij een installatie de oude gegevens via USMT exporteren en vervolgens weer importeren in je nieuwe installatie, dan hoef je zelf vrij weinig meer te doen (alleen het opzetten van je WDS omgeving gaat je dan wat tijd kosten, die tijd win je echter weer terug met iedere installatie die je uitvoert).
Pagina: 1