ipcamera niet zichtbaar in software

Pagina: 1
Acties:

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Goedenavond,

Sinds 2 dagen terug ben ik in bezit van een foscam FI9820W ip camera. Helaas is de support niet echt geweldig te noemen. Er zit een boekje bij dat beschrijft hoe je de camera via LAN en via WAN kan benaderen dat is verder ook gelukt. Ik kan nu verder de camera bedienen via de browser (via ip 192.168.2.5) Ik kan PTZ controls gebruiken tot voor kort ook videobeeld settings wijzigen contrast/brightness etc. Maar
dat is om de een of andere manier nu niet meer mogelijk de camera is wel te besturen en te bekijken raar..
Ik kan de camera wel via een op opmijn smartphone bereiken en besturen.

Hier wat zaken die ik al meerdere malen heb na gelopen:

-Firewall gecheckt uitgeweest/uitzonderingen toegevoegd niet geholpen
-poort forwarding (zou niet nodig moeten zijn, ik kan er van buiten mijn ip gewoon bij?)
-ip adressen gecheckt, Ik denk hoop dat hier ergens het euvel zit, ik ben na genoeg niet bekend met netwerk instellingen maar de basis zou moeten kloppen.

Maargoed, Ik ben mij een beetje aan het orienteren op software voor ip camera's en daar is Security monitor pro uitgekomen volgens de software word het type van mijn camera ondersteund maar ik wou toch graag toch eerst de software testen. Maar ik krijg nu geen verbinding met de camera via de software. Ik vul ip adres in login/poort etc. Ik heb nu 1x gehad dat het programma zei dat ik verbinding had maar nergens was de camera herkent en het beeld was zwart. En als ik dan zoek komt de camera niet naar boven wat ik ook doe het wil maar niet lukken en ik begint aardig gek te worden |:( Wie-ow-wie heeft hier ervaring mee en kan de verlossende woorden spreken?

p.s foscam bied geen support bij 3rd party software. En security monitor pro heb ik nog geen response van gehad. Maar wat ik heb gelezen zou er wel opduiden dat mijn settings kloppen dus wat gaat hier nu fout?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/65v1o0.png

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Staat hij wel op poort 80?

Volg anders dit even:
http://www.e-foscam.com/blog/archives/306

[ Voor 56% gewijzigd door Fire69 op 01-11-2012 21:36 ]

• Delta21
Hi, fire69

Even na gekeken en dit klopt allemaal poort 80. Ik heb de camera ook pas gereset tot nu toe geen resultaat helaas. Het raare is dat de cam zich wel laat benaderen via ip maar niet via software alleen bij de standaard web bases interface.

Verwijderd

Dezelfde ipcam heb ik hier ook draaien. Ik gebruik geen 3thd party-software. Mijn idee is om het eerst eens goed draaiende te krijgen zonder die software. Geef de ipcam eerst een vast ip-adres in je router.

Log in op je Foscam en ga naar: Basic Network Settings:

Lan settings laat die staan op: Dynamic IP. Je geeft m toch een vast ip in je router [mac-binding]
DNS Configuration: From DHCP
Verander de poort in de setup van de cam in: 9001
Laat de rest staan zoals het is
Klik Apply

In je router forward je poort 9001 naar het interne ip-adres van de ipcam

Check via CanYouSeeMe.org of poort 9001 open staat. Daar zie je meteen je externe ip-adres.

Benader de web-interface van de ipcam dan extern. Niet via wifi, maar b.v. van een andere externe pc, of via de browser van een smartphone via 3G.

Open een browser en tik in de url: jouwexterne ip-adres:9001

Als dat allemaal werkt, dan ligt het dus echt aan de setup van de software die je gebruikt.

• Delta21
Ik heb het geprobeerd, settings toegepast ipv poort 9001 heb ik 9002 omdat de andere zou conflicten volgens de router. In het camera menu poort aangepast even laten opstarten en via mijn netwerk ip is de cam bereikbaar.

Maar via de poort check tool krijg ik deze melding:

Error: I could not see your service on ***.**.128.18 on port (9002)
Reason: Connection timed out

Edit een testje levert ook op dat via 192.168.2.5:9002 te bereiken is (IP Cam viewer android) maar niet via mijn eigen ip (via smartphone via 3g)

Misschien heb ik dit fout gedaan?
Poort forwarding ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/27xjyu9.png

Camera word ook nog niet gevonden...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sg49du.png

[ Voor 10% gewijzigd door Delta21 op 02-11-2012 14:03 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Voor de zekerheid: naastde applicatie defineren heb je in je router toch ook gezet dat het
dus dat applicate "foscam" to Computer 192.158.2.5 gaat in de poort forwarding? dat laat je immers niet zien in je plaatje.

En raar maar waar, sommige routers beginnen opeens wel te forwarden als je ze na het forwarden een keer uit en aan zet..... Wat voor merk/type router hebben we het eigenlijk over?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Delta21
Het type is Thomson TG789vn -> van kpn

Ik ben totaal niet bekend op dit gebied verder maar je bedoeld dit menu ?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ugowhs.png

de 2 devices in de lijst eindigend c6 is de camera (staat er 2 keer in valt me overigens nu pas op)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Inderdaad, de forcambinnen "toepassen". Dubbel mac adress moet je maar negeren(weet ik ook niet). Vinkje is log? is wel handig om te debuggen of het loopt lijkt me. .

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 02-11-2012 16:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Delta21
Ik heb nu alle ip's en poorten op een rijtje. Behalve de software van deskshare, gelukkig is het een trial versie.

Ik heb een mailtje gestuurd aan hun support dat ik een zwart scherm krijg met een werkende "timestamp" en hopelijk kunnen hun er wat aan doen ik heb nu verder alles goed ingesteld staan. Kan de cam van buiten het netwerk bereiken. De bal ligt nu bij de support. In elk geval bedankt!

Edit
Er is me wel opgevallen dat de camera van mac adres veranderd als ik overschakel van LAN naar wifi ? Is dat ook normaal dat zou namelijk verklaren waarom hij soms niet werkte.

[ Voor 19% gewijzigd door Delta21 op 03-11-2012 11:29 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Delta21 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:08:

Edit
Er is me wel opgevallen dat de camera van mac adres veranderd als ik overschakel van LAN naar wifi ? Is dat ook normaal dat zou namelijk verklaren waarom hij soms niet werkte.
Dat is normaal. Mac address is een hardware adres van de netwerkadapter, en voor kabel gebruik je een andere hardware medium dan wifi.

Pagina: 1