Beste medetweakers,
Ik ben al een tijdje aan het neuzen in de pricewatch en ik loop een beetje vast. Ik heb al jaren iMac's en ben dan ook een beetje 'uit' de hardware hoek sinds socket 775
Wat wil je ermee gaan doen?
Dat is een beetje tweeledig: allereerst wil ik er een Linux desktop op draaien, zonder veel bijzondere zaken (compileren, office, internet etc). Daarnaast moet hij uitbreidbaar zijn om als toekomstig 'mid-range' gamebak te fungeren in Windows 7.
Waar moet hij aan voldoen?
De PC moet vooral stil zijn; de meest rumoerige PC die ik heb is een MacBook. Ook/daardoor moet hij zuinig zijn. En hij mag er mooi uitzien
Redelijke CPU power en goede disk I/O, vandaar mijn keuze voor een 830 SSD en een i5 3xxx.
Ga je overclocken?
Nee.
Wat mag het geheel kosten?
Maximaal 500,-- zonder game video kaart.
Wat heb je al gevonden?
Motivatie
Ik ben al een tijdje aan het neuzen in de pricewatch en ik loop een beetje vast. Ik heb al jaren iMac's en ben dan ook een beetje 'uit' de hardware hoek sinds socket 775
Wat wil je ermee gaan doen?
Dat is een beetje tweeledig: allereerst wil ik er een Linux desktop op draaien, zonder veel bijzondere zaken (compileren, office, internet etc). Daarnaast moet hij uitbreidbaar zijn om als toekomstig 'mid-range' gamebak te fungeren in Windows 7.
Waar moet hij aan voldoen?
De PC moet vooral stil zijn; de meest rumoerige PC die ik heb is een MacBook. Ook/daardoor moet hij zuinig zijn. En hij mag er mooi uitzien
Redelijke CPU power en goede disk I/O, vandaar mijn keuze voor een 830 SSD en een i5 3xxx.
Ga je overclocken?
Nee.
Wat mag het geheel kosten?
Maximaal 500,-- zonder game video kaart.
Wat heb je al gevonden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 165,60 | € 165,60 |
| 1 | MSI H61MA-E35 (B3) | € 51,45 | € 51,45 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Nexus Value 430 | € 49,10 | € 49,10 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,10 | |
Motivatie
- CPU: De Ivy Bridge CPU's zijn zuinig en snel;
- Mobo: Simpel, mATX, SATAIII en DVI + HDMI;
- Case: Erg mooi en dempend;
- Mem: Simpel, goedkoop;
- PSU: Een van de stilste op silentpcreview, stabiel;
- SSD: Heeft weinig toelichting nodig denk ik.
- Is het moederbord 'ok' voor een dergelijke CPU? Aangezien de 4e gen Core CPU's naar een andere socket gaat, hoeft het niet de nieuwste chipset te zijn gok ik?
- Is de voeding voldoende?
- Kan het goedkoper?