Afgelopen September zijn mijn vriendin en ik voor de derde keer naar het Zuid-westen van de verenigde Staten. Aangezien het een waar Walhalla is voor fotografen, en speciaal voor landschapsfotografen, ging er ook een flinke lading met fotospullen mee en ben ik even flink aan het fotograferen geslagen in een aantal van die gebieden.
In deze testcase heb ik een selectie van enkele van deze platen geplaatst. Aangezien ik de testcase een beetje gevarieerd wil houden, heb ik er voor gekozen om foto's uit de verschillende gebieden te kiezen. Dit resulteert er helaas wel in dat het niet helemaal mogelijk is om een 'eenheid' te vinden qua belichting, kleurstelling en formaat van de foto's ten opzichte van elkaar. Ze hebben eigenlijk als enige met elkaar gemeen dat ze in de Verenigde Staten door mij zijn gemaakt
Ik hoop dat het gelukt is om het niveau niet te 'standaard vakantieplaatjes-achtig' te laten zijn. Ik moet wel zeggen dat dit erg moeilijk is als je gaat fotograferen in zulke bekende gebieden, waarvan je tientallen foto's voorbij ziet komen op de verschillende foto sites.
Bryce Canyon National Park
#5 - Hiking to the center of the earth...

#4 - Sunset Amphitheater

Zion Canyon National Park
#1 - Virgin river pt. 1

#2 - Virgin river pt. 2

#3 - Checkerboard Mesa

Death Valley National Park
#8 - Zabriskie point pt. 1

#9 - Zabriskie point pt. 2

Lake Powell national recreation area
#6 - Wahweap...

#7 - Antelope Canyon

Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor een iets grotere versie op zwarte achtergrond. Daar komen ze beter tot hun recht.
De foto's zijn gemaakt met Canon 7D, canon 10-22 of sigma 17-70 objectief, statief. In sommige gevallen ook nog een polarisatiefilter en/of grijsverloopfilters.
Nabewerking heeft plaatsgevonden in Lightroom.
En voor de liefhebbers van Wildlife:
-Ground Squirrel
-Pronghorn
-Muledeer
In deze testcase heb ik een selectie van enkele van deze platen geplaatst. Aangezien ik de testcase een beetje gevarieerd wil houden, heb ik er voor gekozen om foto's uit de verschillende gebieden te kiezen. Dit resulteert er helaas wel in dat het niet helemaal mogelijk is om een 'eenheid' te vinden qua belichting, kleurstelling en formaat van de foto's ten opzichte van elkaar. Ze hebben eigenlijk als enige met elkaar gemeen dat ze in de Verenigde Staten door mij zijn gemaakt
Ik hoop dat het gelukt is om het niveau niet te 'standaard vakantieplaatjes-achtig' te laten zijn. Ik moet wel zeggen dat dit erg moeilijk is als je gaat fotograferen in zulke bekende gebieden, waarvan je tientallen foto's voorbij ziet komen op de verschillende foto sites.
Bryce Canyon National Park
#5 - Hiking to the center of the earth...

#4 - Sunset Amphitheater

Zion Canyon National Park
#1 - Virgin river pt. 1

#2 - Virgin river pt. 2

#3 - Checkerboard Mesa

Death Valley National Park
#8 - Zabriskie point pt. 1

#9 - Zabriskie point pt. 2

Lake Powell national recreation area
#6 - Wahweap...

#7 - Antelope Canyon

Alle afbeeldingen zijn klikbaar voor een iets grotere versie op zwarte achtergrond. Daar komen ze beter tot hun recht.
De foto's zijn gemaakt met Canon 7D, canon 10-22 of sigma 17-70 objectief, statief. In sommige gevallen ook nog een polarisatiefilter en/of grijsverloopfilters.
Nabewerking heeft plaatsgevonden in Lightroom.
En voor de liefhebbers van Wildlife:
-Ground Squirrel
-Pronghorn
-Muledeer
[ Voor 18% gewijzigd door Polariteit op 02-11-2012 07:02 ]