Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik kwam thuis van school en startte mijn laptop op, maar er was geen beeld. de lichtjes brandden wel.
dit is wel eens vaker gebeurd dus herstartte ik mijn computer door op mijn uit knopje te drukken en probeerde het opnieuw. maar dit had geen succes.
ik heb trouwens een Acer Aspire met windows 8 erop.
Ik heb daarna geprobeerd om hem op een monitor aan te sluiten en dat lukte.
en ja ik heb gekeken naar mijn beeldscherm uitgang instellingen, je weet wel van dat ie m of alleen op een projector laat zien of op allebei.
dus heb ik hem ongeveer 3 kwartier laten staan om te kijken of hij het daarna weer deed, geen succes.
maar wat ik wel merkte is dat net iets rechts van het midden van het scherm onderaan er een hete plek was.
dus ik heb weer wat gegoogled en heb van die verhalen over moederborden en ventilators gehoord en ik zelf heb daar allenmaal niet zo veel verstand van.

kort samengevat:
mijn laptop geeft geen beeld meer maar start wel op, hij wordt op een specifieke plek erg warm.
ik heb geen idee wat iedereen bedoelt met moederborden en ventilatie koelpasta dus kan iemand me helpen?

Verwijderd

Er is iets gefrituurd of te heet daar binnen in. Het kan je voeding of gpu zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 20:08 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:48

auto660

1991 240 GL Brick

Om welk type acer aspire gaat het? En op welke plek wordt de laptop warm?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Of....de lcd-kabel is gewoon losgetrilt. Misschien als je het keyboard los kan krijgen (staan vaak wel tobo-tekeningetjes bij de schroefjes onderop die los moeten) dat je er dan al bij kan komen om de aansluiting op het mobo te checken (kan je dan even extra aandrukken bv). Bovenin aan de LCD wordt al iets lastiger, maar meestal zit deze nog wel extra gezekerd met tape waardoor die eigenlijk vrijwel nooit losschiet.
Die hitte kan bij je fan zijn, zitten aan die kant onderop of aan de zijkant wellicht ook de koelribben? Als je erbij kan komen kan je s proberen de boel met lucht weer een beetje stofvrij te maken. Mocht je er zo goed bij kunnen komen om de fan los te halen dan is dat nog beter.

Als het je voeding of gpu was dan had je extern ook geen beeld gehad. Blijft over LCD of kabel en vermoed dus de kabel.

edit: als je t scherm beweegt zie je niet heel ver op de achtergrond als je goed kijkt wel je bureaublad? Het beeld zelf blijft dus verder wel donker dan. Mocht dat zo zijn dan is je inverter waarschijnlijk kapot, die zorgt dat je backlight gaat branden om je scherm goed, licht beeld te laten geven.

[ Voor 17% gewijzigd door X-Fire-X op 01-11-2012 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
@auto666: ik heb n acer aspire 5247z. de hete plek zit helenmaal onder aan het scherm, en dan ietsjes rechts van het midden.
@x-fire-x: okeeee, ik zal het proberen maar ik weet nog net niet of ik zo technisch ben, ik zal mn buurman dr naar laten kijken.
misschien is het handig om te weten dat ik hiervoor net mijn beeldscherm heb moeten laten vervangen, door replace direct. ga daar nooit heen want het duurde een maand en ze hadden ook nog mijn hdd gemold.

in ieder geval denk ik dat er iets mis is met een stekkertje van mijn moederbord naar mijn scherm. omdat het zo'n specifieke hete plek is. ik denk dat zo'n stekkertje doorgebrand is ofso. ik laat m nu afkoelen en hij is nog steeds even heet dus misschien is het toch een kwestie van langer wachten.

• X-Fire-X
heb je geen garantie dan meer bij replace...? Die geven meestal wel toch zeker 3 maanden? Als je 100% nieuw scherm hebt zou t zelfs minimaal 1 tot 2 jaar moeten zijn.

Vind t overigens sowieso wel afzetters, rekenen 2x zoveel voor een scherm als dat je ze elders kan krijgen. Zal me daarnaast ook nog niet eens verbazen als t 2e hands is gezien t gros van hun spareparts dat eigenlijk is.

Verwijderd

Topicstarter
ja das wel n goed idee, garantie.
t is echt heel vreemd. die hete plek.
want hij si echt heel heet. dus laat ik eerst dat ding maar eens laten afkoelen want volgens andere forums zouden er kabels kunnen zijn gesmolten. sommige zeggen zelfs dat je je moederbord in de oven moet doen om alles weer aan elkaat te laten smelten. dus ik denk dat misschien als alles weer koud is dat hij het misschien weer doet...
en anders ga ik weer een klacht sturen naar replace.
qua mn laptop openmaken en kabeltjes aandrukken weet ik het niet zo... ik kan niet echt tobo schroefjes vinden en sowiso zit de plek in het bovenstuk van mijn laptop en niet bij mn fan of mobo.

• X-Fire-X
Die oventruck die is voor een 'kapotte' grafische chip. De legering die bij bevestiging van deze chips bij sommige modellen is gebruikt bleek na verloop van tijd niet al te best. Er konden haarscheurtjes in ontstaan met als gevolg dus een slechte verbinding en artifacts ed. Deed je zo'n bordje dan in de oven dan had je kans dat door die hitte die haarscheurtjes weer samensmolten. Buitenom veel problemen bij laptops met de videochips stond de 8800 nvidia serie ook om dit probleem bekend.

Verwijderd

Topicstarter
oke nu is ie helenmaal afgekoeld.
ik probeerde hem aan te doen maar hij deed niks.
het punt is hij gaat niet meer aan... nu kan ik dus ook geen backups meer maken.
wij zijn een beetje einde raad dus we hebben besloten geld terug te vragen van replace en gewoon een nieuwe laptop te kopen. het is misschien een beetje duurder maar dan heb ik het wel gewoon en hoef ik niet weer een maand lang te wachten.
dankjewel voor al je hulp.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:12:
het punt is hij gaat niet meer aan... nu kan ik dus ook geen backups meer maken.
Backups maken is vrij simpel (als het tenminste om gewone bestanden gaat).

De hardeschijf uit je laptop halen (is waarschijnlijk gewoon een s-ata schijf) en die in een PC hangen (uiteraard als secondary schijf) en voila. Kun je gewoon bij al je bestanden en backups maken.
Vast wel een vriend/buur/familielid waar je dat kan doen.
Pagina: 1