Toon posts:

Fritz!Box 7340 en glasvezel (XMS).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al uren bezig maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn Fritz!Box werkend te krijgen in combinatie met glasvezel (XMS).

Ik heb nieuwe firmware erop gezet en getracht om van LAN1 een WAN poort te maken. Op de WAN zit rechtstreeks het glasvezelmodem (Genexis). Aangezien de Genexis geen DHCP server heeft heb ik een vast IP (public IP) opgegeven bij de instellingen in de Fritz!Box. Na het instellen werd de internetverbinding door de Fritz!Box getest en dat werkte allemaal. Echter krijg ik geen internet op de LAN poort.

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:34
Heb je ook een vast ip adres aangevraagd? Zo niet, dan krijg je gewoon een ip adres van de dhcp server, niet van de genexis.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet. Maar zodra ik een IP van de DHCP server wil ophalen geeft de Fritz!Box aan dat ie geen verbinding met het internet kan maken.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je al nagevraagd bij XMS wat voor settings je moet gaan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb gelezen dat XMS geen ondersteuning geeft op routers. Maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Precies, niet geschoten is altijd mis.
Met een beetje mazzel krijg je de info gewoon, maar als je een storing hebt krijg je geen support totdat je de bijgeleverde apparatuur weer aansluit.

Verwijderd

Bel ze eerst op en stel de volgende vraag:

1. Wat is mijn IP adres wat ik heb (waarschijnlijk vast, maar kan ook een dynamisch zijn)
2. Wat is de default gateway?
3. Wat zijn de DNS servers van Genexis.

Dan kan je dit in de Fritz instellen.

Maar even een andere vraag: Als je dus maar 1 PC hebt, leveren zij wat software mee, of een router? M.a.w. als je dat product van hun koopt (glasvezel), wat wordt er bij geleverd, en wat staat er in de RTFM vermeld hoe aan te sluiten?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 16:10 ]

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:34
Als je van apparaat wisselt op het modem duurt het maximaal 1 uur voordat je een ip adres krijgt.
Dus zet de fritsbox op dhcp en laat hem minimaal 1 uur aangesloten!

Dns, default gateway informatie krijg je dan automatisch.
XMS levert niks er word een modem opgehangen en hier kan 1 pc op aangesloten worden of 1 router. Als je een ander apparaat aansluit met ander mac adres dan duurt het even voordat de dhcp server je een adres geeft, lees 1 uur.

[ Voor 48% gewijzigd door Gangster93 op 02-11-2012 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Ik heb XMS gebeld en er werd gezegd dat ik de Fritz!Box op DHCP moest zetten en het Genexis modem 1 uur van de stroom halen, i.v.m. MAC adres.

Dus dat wilde ik nu gaan proberen maar ik denk dat ik de Fritz!Box gebrickt heb. Hij is niet meer benaderbaar. Als het goed is kan ik hem met een analoge telefoon resetten dus dat gaan we straks maar even proberen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 18:53
De fritz is altijd nog benaderbaar op adres: 169.254.1.1

Probeer het eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem via een analoge telefoon geresset. Werkte perfect. Morgen maar weer eens de Genexis van de stroom af en dan nog een keer proberen.
Pagina: 1