Verplaatsing Windows Startfolder ongedaan maken (Windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibino
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Zo, ik heb er weer eens een mooi zooitje van gemaakt. 8)7

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik had een Virus(keylogger, Winsvchost.exe), na dat verwijderd te hebben bleek ie telkens opnieuw gedropt te worden, door een onzichtbaar programma in mijn startup folder (die overigens voor de rest leeg was). Folder kon niet verwijderd worden door bestanden die in "gebruik" waren.

Dus besloten om de startup folder tijdelijk ergens anders naar toe te leiden, mijn downloadsmap, omdat die het makkelijkst bereikbaar is voor mij. Maar nu blijkt het ongemogelijk om dit terug te draaien. en start dus elke maal dat ik mij pc opstart alles uit mijn downloadmap op.. Alles behalve plezant :X

Pogingen:
-Unlocker geprobeerd op de Startup map (geen succes)
-Virusscanners vonden niets
-Cmd kreeg het ook niet verwijderd
-In registry gezocht naar de waarde voor de startup map, maar niets gevonden

[ Voor 13% gewijzigd door Huibino op 01-11-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, hoe heb je je startup map in de eerste plaats al verplaatst? Lijkt mij nogal handig om te weten zodat we een goed idee hebben wat je hebt gedaan om deze zooi te krijgen. En waarom geen backup maken en herinstalleren? Ben je gegarandeerd van die meuk af. Voor hetzelfde geld heb je nog iets wat je niet ziet, een rootkit bijvoorbeeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibino
Heb dit gedaan via eigenschappen van de map.
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
Rechtsklik op de map: Opstarten/Startup en dan onder een van de tabbladen voor zover ik zo nog weet. kan er nu zelf niet meer bij komen, anders gaf ik wel een betere beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Tabblad "Locatie" waarschijnlijk en daar een nieuwe map aangewezen.

Als je nu op je download map (nieuwe "startup" map) de eigenschappen opvraagt, krijg je dan geen tabblad locatie?
Als het goed is kan je daar namelijk kiezen voor "standaard waarde herstellen"

En dan kiezen om niets te kopiëren, anders knalt ie alles uit je download map weer mee terug en start nog alles mee op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibino
Dat kan ik idd wel doen, maar heb het idee dat ik dan mijn downloadmap verneuk ipv mijn startup map weer maak. aangezien de dowloadmap wel eenzelfde soort koppeling zal hebben als de startup map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Download map hernoemen en een nieuwe map download aanmaken?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibino
Dat is wat ik net heb geprobeerd, even opnieuw opstarten om te kijken of hij nu niet die map (nieuwe dowloadmap) als startup map gaat gebruiken.

Update. hmm dat is dus wel wat ie doet. nog steeds hetzelfde probleem dus, alleen is het nu een andere map.
dus mijn download map en startup map zijn dezelfde. Zal toch wel ergens een registry waarde van zijn denk ik?

[ Voor 43% gewijzigd door Huibino op 01-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die is er ook. Moet je even Googlen, weet 'm zo niet uit m'n hoofd en heb geen zin om Windows te starten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibino
Aha, heb hem/ze gevonden, bleken 2 registry waardes te zijn. maar nu weer een nieuwe startup folder aangemaakt op de orginele plaats en in het registry aangewezen als startup folder. de nieuwe map heeft een locatie tabblad, dus het lijkt te gaan werken.

Ahh gelukkig. het werkt weer naar behoren.

Hartstikke bedankt iedereen _/-\o_

Correctie: na nogmaals opstarten is het weer hetzelfde verhaal, de nieuwe startup map, die ik aangemaakt had en in het registry had aangewezen als zijnde startup map, is weer een gewone map, en de downloadsmap doet weer beide dingen tegelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Huibino op 02-11-2012 12:41 ]

Pagina: 1