Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Ik heb een tijd geleden een Sony Ericsson MW600 BlueTooth headset aangeschaft, maar die nadien enkel occasioneel gebruikt om muziek te luisteren via mijn HTC Sensation XE.

Sinds kort heb ik een el cheapo Nokia Asha 201 van m'n werk, en omdat ik hoofdpijn krijg van daarmee te bellen wil ik mijn MW600 hier in gebruik stellen. BT straling is immers 1000x minder krachtig dan GSM straling.

Nu, ik kan mijn MW600 koppelen met mijn Asha 201 en daarmee opnemen en een gesprek voeren. Wat ik echter niet kan is zelf een gesprek starten: ik hoor de beltoon wel via de headset, en ik krijg op het schermpje een indicatie van hoe lang het gesprek al duurt, maar ik hoor niks, en mijn gesprekspartner hoort ook niks.

Zodoende heb ik de MW600 aan mijn Sensation XE gekoppeld, maar daar ondervind ik identiek hetzelfde probleem. In de handleiding staat dat telefoon gesprekken automatisch naar de headset overgeheveld worden, en dat doet ie ook met inkomende gesprekken, maar met uitgaande gesprekken gaat het de mist in.

Iemand enig idee / ervaring op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Werkt gewoon muziek luisteren wel, dat het A2DP-gedeelte in de headset dus werkt (buiten het horen van de beltoon).

Check ook even in welk profiel je telefoon staat, misschien dat een 'carkit' modus alles via de headset verstuurt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > an

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Wiethoofd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:00:
Werkt gewoon muziek luisteren wel, dat het A2DP-gedeelte in de headset dus werkt (buiten het horen van de beltoon).
Ja, werkt prima. Tracks komen op het scherm; next, previous en pauze/play doen het; muziek wordt gepauzeerd bij een inkomende oproep etc.
Check ook even in welk profiel je telefoon staat, misschien dat een 'carkit' modus alles via de headset verstuurt.
In m'n Sensation stel ik in dat ie alle geluid over de BT headset stuurt. Ook de Asha lijkt me goed ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gzmmjFqikRJrpdzvvKwlVCIt/thumb.png

[ Voor 31% gewijzigd door Tweaker36 op 01-11-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Kleine update:
Ik heb m'n MW600 net met de Xperia Arc S van m'n vader kunnnen testen, en daar werkt zelf een oproep starten wel goed. Beide Sony Ericsson, en dat gaat dan wel goed...

Nu ben ik best bereid een andere BT headset aan te schaffen (zo'n los ding dat om 1 oor hangt, bvb), maar dan verwacht ik uiteraard wel compatibiliteit met alle BT telefoons. Maar geen idee hoe dat op voorhand te voorspellen is...