Toon posts:

Dell precision T7400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb helaas geen verstand van videokaarten, geheugen e.d. dus ik wil jullie kennis graag raadplegen
voor wat advies.

De Dell precision T7400 heb ik zo'n 5 jaar geleden aangeschaft als ik me niet vergis met de volgende
specs.

http://s10.postimage.org/asa2fele1/systeem.jpg

De harde schijf is slechts 150 GB groot.

Ik werk voornamelijk in Adobe Illustrator / Photoshop en sinds enige tijd ook met zware HD video bestanden
in Adobe Premiere Pro en Adobe After effects. Overstappen op MAC wil ik niet, het gaat echt om uitbreiden van mijn bestaande PC.

Wat is jullie advies als ik een stuk stabieler & sneller wil videobewerken / renderen en vormgeven?

Ik ben ook benieuwd of er iemand is die dit tegen die tijd kan inbouwen tegen vergoeding.
(ik woon in Amsterdam)

Wat ik zelf zou doen is een betere grafische kaart en het uitbreiden van de RAM van 4 naar 8 GB. Maar verder dan dit kom ik niet.. :/

Groet,
Sven

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 08:50 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het zou wel handig zijn als we de volledige specs weten.
Je kan bv. Speccy gebruiken.

Daarnaast graag even deze vragen beantwoorden:
- zul je overklokken?
- wil je erop kunnen gamen? (indien ja, welke games - resolutie? - medium/high/ultra?)
- Weet je of je gebruik kan maken van Cuda cores (nvidia) bij die programma's?
- Weet je of je gebruik kan maken van Hyperthreading (i5 vs i7)
- Wat is je budget?

oh en lees dit even: DAA beleid :)

[ Voor 62% gewijzigd door SmokingCrop op 01-11-2012 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Smokingcrop.

Ik lees daar dat ik zelf met een voorstel dien te komen. Ik heb alleen zelf geen idee wat
overklokken, cuda cores of hyperthreading is. Wat ik zelf zou doen is een betere grafische kaart en het uitbreiden van de RAM van 4 naar 8 GB. Maar verder dan dit kom ik niet..
ook kan ik mezelf dan niet garanderen dat ik specifiek voor renderen en videobewerking, een goede aankoop doe.

Dit haal ik uit het Speccy programma.

CPU
Intel Xeon E5420 @ 2.50 Ghz (50 C)
Harpertown 45 nmn Technology

Ram
4,00 GB FB-DDR2 @ 332Mhz (5-5-5-15)

Motherboard
Dell inc. 0RW199 (cpu)

Graphics
HP 2309 (1920x1080@59Hz)
512 Quadro FX 1700 (nVidia) (55 C)

Hard drives
149GB ATA ST3160815AS SCSI Disk Device (SCSI)

Ik dien een voorstel te doen bij het bedrijf waar ik werk. Budget is dus niet bepaald.

Bedankt alvast!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die T7400 is 5 jaar oud. Ik zou daarin niet meer investeren. Hij zou morgen kapot kunnen gaan.
Onderdelen (geheugen vooral) zijn duur geworden, en een mainstream desktop PC uit 2012 is sneller.