Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik of beter gezegd wij zitten met het volgende dilemma, het gezin wil een tablet aanschaffen.

Vrouw: FB, boeken lezen en wat online games zoals dat farm beheren en surfen en Skype
Ik: surfen, preview vd vakantie foto’s, films kijken (o.a op vakantie), FB en Skype
Zoon: (3 jaar) wil ik voorzichtig kennis laten maken met computers dus wat simpele dingen zoals Dora/Diego, kleur spelletje en andere leerzame dingen. Maar uiteraad ook Youtube teken-films video’s.

Even los van de hardware, daar ik ervan uit ga dat beide de gewenste taken prima uit kunnen voeren.

Nu heb ik min of meer al de keuze gemaakt voor een Ipad (4th gen of Ipad2) welke weet ik nog niet maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Maar, ik heb zelf een Android phone en mijn vrouw ook (zijn we tevreden over). Het kunnen customizen (widgets) en er makkelijk allerlei content op afspelen (lees zonder Itunes) spreekt mij weer enorm aan. Dus twijfel sterk tussen of ik niet nu toch maar voor een Asus Transformer o.i.d moet gaan.

Het enige wat me tegenhoud is de naar wat ik in mijn omgeving hoor zeer goede user interface (IOS) en het feit dat er voor kids meer Nederlandstalige apps zijn in de Itunes store dan in google play.

Ik ga er een beetje vanuit dat hier vast wel ouders zitten die voor dezelfde keuze hebben gestaan. Wat hebben jullie gekozen en waarom? Wat gaf de doorslag! Ben me bewust dat ik het in het IOS sub forum plaats omdat ik meer ri. IOS ga en mijn eigen wensen overboord gooi. 8)7

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Online games van facebook gaan niet werken. Die zijn in flash gemaakt en de iPad ondersteunt geen flash. Al zijn er voor veel facebookgames wel apps beschikbaar denk bijv aan bejeweled (farmville op dit moment niet).

Wat ik met iOS merk is dat mijn zoontje van 2 er moeiteloos doorheen fietst. Hij heeft zijn eigen mapje met apps en weet precies hoe hij het moet bedienen. Het verbaasde mij eerlijk gezegd dat hij het gelijk snapte :P.

Er zijn ontzettend veel voorleesboeken,boeken,kleurplaten en ander soort kinderapps te verkrijgen voor iOS waarvan de kwaliteit ook erg goed is. Ik gebruik een Android telefoon en iOS als tablet. Bij Android heb ik gemerkt dat het toch wel een stuk minder is, vooral als het op tablet apps aankomt loopt Android nog achter op iOS. Er zijn momenteel 275.000 tablet apps voor iOS beschikbaar dus keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de windows surface kopen. Skype is daarin geïntegreerd en dat is al een voordeel en windows 8 rt is gewoon erg productief en er zijn al meer dan 100k apps en zal er de komende maanden in een stroomversnelling komen. Er is ook een optie voor kids corner, dan kun je de apps uitkiezen die je kind mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Er van uitgaande dat je zoon (en misschien ook je vrouw :P) de tablet flink gaat mishandelen zou ik gaan voor een el-cheapo android tablet van de kruidvat/bart smit/kijkshop. De dingen die je noemt in je TS zijn daar doorgaans prima op mogelijk en je bent geen fortuin kwijt als die sneuvelt.

Wat is de kans dat je zoon met dat ding aan de wandel gaat in een onbewaakt moment omdat hij pappa iets wil laten zien (100%) en dat die op de grond klettert (80%). Dan kan je beter een tablet van 100 euro hebben dan 1 van 600 euro :)

Ik ben op mijn laptop al twee toetsen kwijt, krassen op het scherm en een scheur in de body vanwege mijn liever kindertjes O+ Dat is niet omdat ik er niet zuinig op ben of er op let, maar op een gegeven moment gaat de telefoon of begint een pan over te koken.. Dan verschuift je aandacht gewoon even en is het te laat..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Hier heb ik ook duidelijk gemaakt dat hij op de bank moet blijven zitten :P en heb een aardige hoes er omheen. Dus dat is wel iets om over na te denken ja.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:49:
Je kunt de windows surface kopen. Skype is daarin geïntegreerd en dat is al een voordeel en windows 8 rt is gewoon erg productief en er zijn al meer dan 100k apps en zal er de komende maanden in een stroomversnelling komen. Er is ook een optie voor kids corner, dan kun je de apps uitkiezen die je kind mag spelen.
Is Surface in Nederland al uit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
Mijn zoontje van 4 heeft een Ipad 1
Er staan zo'n 300 appz op en het verbaasd me iedere keer hoe snel ze daar mee weg zijn.
Ik heb hem wel in een Otterbox gestoken want minimaal 2x per week valt hij op de grond.
Ik heb er zeker geen spijt van dat ik deze gekocht heb want nu hebben ik en mijn vrouw meer de kans om de TV te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

In de App store staan enorm veel leuke apps voor kinderen, ook heel veel nederlands, dat is in ieder geval al een heel groot voordeel.

Ook werkt het waarschijnlijk heel fijn voor je vrouw en kind kwa UI, die is simpelweg een stuk meer helder dan die van concurrenten.. een raster met iconen, meer is het niet en dat maakt het juist zo aantrekkelijk, er zit vrijwel niks tussen de app en de gebruiker in. Zelfs als je aan android gewend lijkt het me uiteindelijk fijner werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 01-11-2012 19:19 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Ik heb hier een windows netwerk me een synology nas. Ik had 2 android tablets gekocht (primair voor het draaien van spotify), deze zitten / hangen in standaardjes bij de stereo torens en werken daarvoor prima. Het waren goedkope android tablets (zie dat ze hier ook als advies zijn neergezet), maar daarop draai je veel apps niet lekker, dingen zijn best traag (spotify werkt, maar meer moet je niet willen).

Ik had vervolgens dezelfde vraag als topicstarter en heb maanden getwijfeld en onderzoek gedaan. Uiteindelijk heb ik een ipad2 gekocht (met sim kaart voor op de vakantie). Ik heb gekeken naar de duurdere android tablets, maar een 7 inch viel af en de huidige 10 inch modellen vond ik minder presteren dan de ipad.

Ik was echter wel bang dat de ipad niet goed in mijn netwerk zou gaan fungeren, maar daarin zat ik me toch fout, ongelofelijk.

Ik heb op de ipad de volgende apps om goed met mijn nas / server te kunnen omgaan:

FileBrowser (hiermee kan je pdfjes en .cbr files en alle overige files van je nas afhalen en naar een app sturen zodat je niet een 32GB of 64GB ipad nodig hebt aangezien je foto's e.d. op de nas blijven)

Jasmine (voor afspelen youtube)

GoodPlayer (tot de vorige versie perfect om al het beeldmateriaal van de nas af te spelen, maar na een update die ik natuurlijk niet installeerde is de aac codec vanwege een rechtenkwestie eruit)

Spotify (naast op de laptop, pc en android tablets)

Cloud Calendar (voor mijn google calender die ook in windows 8 perfect werkt op je start scherm)

GoodReader (werkelijk geniale pdf lezer / aanteken tool, synchroniseert met mijn nas)

Comic Zeal (must have voor strips)

Remote VNC (om mijn windows computer over te nemen via mijn ipad)

Ik heb nog veel meer apps die goed werken met mijn nas, maar dit zijn wel de belangrijkste en nodig om er optimaal van te kunnen genieten.

De ipad bevalt iedereen heel goed in huis, helaas te goed (ik heb hem amper nog in mijn handen). De kids zijn er gek op (3 en 5 jaar oud), er zijn echt gigantisch veel farm achtige spellen in de appstore zoals die op facebook ook zijn en ga zo maar door.

Ik gebruik echt NOOIT, maar dan ook NOOIT itunes. Voorwaarde is dan wel dat je een nas / server hebt draaien (server met samba bijvoorbeeld) zodat je ipad daarbij kan, anders krijg je er heel lastig materiaal op.

Een Windows tablet is ook mooi, maar reteduur, lastig voor je kind en er zijn echt heel weinig apps, in het Nederlands al bijna niks en in het Engels ook niet veel. Ook stukken duurder dan de itunes store en bij de itunes store heb je elke dag andere aanbiedingen (lees gratis apps, erg vermakelijk als je even niks te doen hebt en wat wilt doen op de ipad).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Hey Dikkiedik, klinkt goed! Laat ik hier nu ook een een Synology (DS110J) hebben draaien met het e.a erop.

Heb inmiddels "uitgevonden" dan je met een een kleine aanpassing ;) (net android lol) ook films kunt draaien vanaf een SDcard reader.

Inderdaad kan ik ook een goedkope android kopen, ik wil echter graag in 1 keer wat knaps kopen en uiteraard met een mooie (lees stevige) hoes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stevige hoezen zijn meestal niet heel mooi en als ze er wel wat leuk uitzien betaal je er veel voor.

Ik heb een logic3 hoes, ziet er leuk uit, maar moeten de kids niet laten vallen. Ik heb de afspraak dat ze alleen zittend mogen spelen en ik houd het wel goed in de gaten. Als ik ga koken of zo, dan pak ik hem af. Dat gaat tot nu toe goed (afkloppen :P )

Als je een ipad neemt, kijk dan zeker naar de toco boca spellen, werkelijk geniaal zijn die. Mijn dochter van 3 geniet er net zoveel van als ik, dat is echt grappig.

Met mijn tips kom je een heel eind. Je loopt er wel tegenaan dat veel mediaspelertjes voor de ipad nu geen goede audio codecs meer hebben, maar het komt heel zelden voor dat je op de ipad een film gaat kijken vermoed ik, dus dat is dan niet zo'n probleem.

Als je de nas ook gaat gebruiken op de ipad, dan heb je geen 32 of 64 GB versie nodig. Ik heb misschien tegelijk 300 MB aan bestanden erop staan (3 PDF tijdshriften en een strip). Je kan alles synchroniseren met je nas en dat scheelt aanzienlijk in de aanschafkosten van een ipad (aangezien een upgrade van 16 naar 32 GB al snel 100 euro kost).

Je gaat nog wel geld besteden aan apps. Ik heb rond de 100 euro uitgegeven, maar dat is het ook wel waard. Bij een destop pc koop je ook snel wat software en zit je er ook snel aan, maar die kosten komen naast de hoes er nog wel bij (er zijn ook wel gratis apps, maar in combi met een synology kan je beter de apps gebruiken die ik noem en die kosten helaas wel een paar euro per stuk).

Nu ik toch type, nog wat aanraders om naar te kijken als je een ipad neemt (android weet je toch al):

spellen die mijn kids van 3 en 5 helemaal te gek vinden:

toca monsters
toca kitchen
toca train
robot lab
hair xmas
toca house
toca hair salon
toca doctor
toca store
toca tailor
z@ppelin
gekke dieren
art maker
lego duplo
hero rails
lego 4+
speurprent
kids vehicles
ziggy
speeltijd (dora)
talking rex
traintastic (chuggington)

En zaken die ik zelf tof vind naast die ik al genoemd heb:

Mr. Reader
Downcast
Denksport NL
TweetBot
Goodreads
iLoveTv
Toodledo
Wikipanion
SketchBook
TouchDraw
Noteshelf
WEB to PDF
Converter FREE
Solar Walk
Uitzending gemist
RTL XL
Ziggo TV
dict.cc plus
google earth
flightrader24
edrops nature

Verder heb ik ook veel games inmiddels, van pentix (tetris) tot aan kunundrum, logic hd (mastermind) en grand theft auto en dat soort dingen. Maar daar had ik eigenlijk de ipad niet voor gekocht, maar het zijn wel leuke dingen voor tussendoor.

Maar dit gaat wel heel offtopic gezien je vraag, excuus.

Om ontopic te gaan: de kids hadden zonder uitleg, werkelijk zonder enige uitleg door hoe de ipad werkt. Dat kunnen ze niet op de android tablet en ook niet op de pc. Het is echt heel apart om te zien dat je 3 jarige kind gewoon weet hoe de ipad werkt. Ik snap het nog steeds niet dat ze dat zo snel kunnen, ik hoefde niet eens uit te leggen waar hun games stonden, ze swipen gewoon van bureaublad naar bureablad en proberen zelfs mijn games uit (vroegen ze wel heel lief of ze dat ook mochten proberen).

Mijn zoon van 5 heeft nu een level van angry birds gehaald wat mijn niet lukt ontdekte ik gisteravond, ik heb het 20 minuten geprobeerd, maar hoe hij dat gedaan heeft 8)7 , dat ga ik morgen nog even vragen als hij weer terug is van zijn logeerpartijtje.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
hahaha klinkt goed, ik blijf een beetje boefje ;-) dus we gaan sowiezo voor de gratis apps net als op de PC de meeste zullen ook wel via andere kanalen te krijgen zijn. Maar dan neemt niet weg dat ik als apps echt goed zijn zeker bereid ben ervoor te betalen!

Die kleine mag ook alleen zittend ermee spelen, tot nu toe gaat het ook goed met de laptop. Hoewel de knopjes toch aantrekkingskracht hebben tijdens het skypen met oma. Dus die hoes komt wel in orde!

Ik heb nooit begrepen waarom flash het nou niet gewoon doet, echt WTF

Games heb ik een PC voor hoewel ik er zeker een paar zal gaan uitproberen.

Belangrijkste was dat ik ook data vanaf een SD kaart kan afspelen en dat schijn nut te werken via XBMC player o.i.d daar kom ik wel uit ;)

Nogmaals bedankt voor het advies ook de andere reageerders uiteraard!

Edit: wacht even de eerste reviews af van de 4th gen en maak dan de keuze tussen de 2 (regelmatig voor 333€ te koop) of 499€

[ Voor 7% gewijzigd door Blaasijzer op 01-11-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaasijzer schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:28:
hahaha klinkt goed, ik blijf een beetje boefje ;-) dus we gaan sowiezo voor de gratis apps net als op de PC de meeste zullen ook wel via andere kanalen te krijgen zijn.
de modellen met ios6 (zoals de nieuwe ipad4) zijn (nog) niet te jailbreaken, zoveel software komt ook niet online (meen ik).

Maar zo heel veel kost software ook weer niet, de meeste dingen zijn tussen de 80 cent en 3 euro.

gewoon straks op je eventuele ipoad app hits, apppricedrop, free apps, appshopper en appsgonefree zetten en elke avond / ochtend even zien wat er die dag gratis is. Sowieso wel 20 tot 30 dingen gratis elke dag en er zit meestal wel iets bij, soms 4 of 6 leuke dingen en soms maar 1, maar het is leuk tijdverdrijf als Nederlander die wat wil besparen :9

en vergeet de apps van synology niet, mooie photostation app en ook een mooie video afspeel app (die moet goed werken, gebruik hem zelf echter niet).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Thanks, nu even de eerste reviews van de 4th gen afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 09:37
Blaasijzer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:54:
Thanks, nu even de eerste reviews van de 4th gen afwachten
Hoezo? De 4th gen is gewoon een ietwat geüpdatet versie van de 3rd gen. Naast een andere connector is er eigenlijk niks noemenswaardig veranderd (op beter snelheid/camera na dan).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vanaf Android 4.2 (komt in december geloof ik) heb je user accounts waardoor je accounts kunt aanmaken zoals op desktops, zeker met kinderen erbij lijkt me dat heel handig dat ze niet per ongeluk (of expres ;) ) met bepaalde apps gaan klooien. Aangezien je keuze voor iOS niet 100% was begreep ik is dat wellicht een oplossing.

Qua tablet-apps loopt iOS wel ver voor en moet je het ontreken van accounts en het niet kunnen customizen van je homescreen weer voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:10
Ik zou zeker voor een iPad gaan, welk model maakt niet echt uit. Gewoon het Apple ID wachtwoord voor je houden dan kan je zoontje geen apps kopen en installeren.

Er is geen enkel OS zo gebruiksvriendelijk als iOS en elk kind (en elke vrouw :P) snapt direct hoe het werkt. Android tablets zijn over het algemeen toch meer iets voor de tweakers of voor mensen die weten hoe ze met zo'n ding om moeten gaan. iOS snapt iedereen.

Misschien dat de iPad 2 een handige keuze is, deze kost nu maar 333 euro bij de MM en Bol.com. Prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Hi all Ipad2 is ook zeker nog niet vd kaart.. Het voordeel gaat nu iets richting 4th gen (3 sla ik over het prijsverschil met de 4 zal niet onoverkomelijk zijn) vanwege de beter camera en Retina scherm. Wat volgend diverse testen niet iets beter is bij bijvoorbeeld gebruik buiten.

En ik ga er van uit dat een jailbreak spoedig ook voor de 4th gen zal verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Brm-G schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:27:
Er is geen enkel OS zo gebruiksvriendelijk als iOS en elk kind (en elke vrouw :P) snapt direct hoe het werkt. Android tablets zijn over het algemeen toch meer iets voor de tweakers of voor mensen die weten hoe ze met zo'n ding om moeten gaan. iOS snapt iedereen.
Mening of feit? Ik zie kinderen ook met groot gemak Android tablets en telefoons bedienen. Techniek is voor die kinderen alweer veel sneller te begrijpen dan voor onze generatie. Als Android niet te begrijpen was dan zou niet 75% van de smartphones Android draaien toch? ;) Het werkt anders, niet slechter of minder gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Ik ben er ook niet bang voor dat het ze niet lukt, ik denk alleen dat ze makkelijker met IOS overweg kunnen EN er zijn meer apps voor kids op IOS. Ben benieuwd wat de prijzen zo tegen kerst zullen zijn voor de 4 hoewel een 2 voor 333 ook wel heel aantrekkelijk is. Twijfels 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Blaasijzer op 02-11-2012 16:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zou er niet al te veel op rekenen dat de prijzen dalen voor een product wat net een maand uit is (de iPad 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De 4e generatie iPad zal gewoon exact dezelfde prijzen krijgen als de 3e generatie iPad die nu de deur uit gaat.
Ik zou verder ook de Griffin Survivor als hoes willen aanraden als hij tegen een flinke stoot moet kunnen, echter wordt je iPad er wel 3x zo dik van en 2x zo zwaar, maar ik weet niet hoeveel bescherming je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Mijn zoon is 2 turfen hoog dus hard kan hij bijna niet vallen. Vanmorgen de ipad3 bij kruidvat 419... was net te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou sowieso geen iPad 2 meer nemen, dan zou ik eerder de iPad mini nemen die in elk opzicht gelijk of beter is als de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
ja maar die is mini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11
Uniciteit schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:59:
Ik zou sowieso geen iPad 2 meer nemen, dan zou ik eerder de iPad mini nemen die in elk opzicht gelijk of beter is als de iPad 2.
Nou dat valt wel mee hoor. Vandaag een ipad2 verkocht aan een moeder voor haar 4-jarige dochtertje, en die vond het fijner werken dan de ipad mini omdat het scherm groter is en makkelijker te bedienen is met de vingers. In eerste instantie bood ik natuurlijk de mini aan, omdat die zo enorm licht van gewicht is, maar die vonden ze niet fijn werken. De ipad3 en 4 maakten al helemaal geen kans omdat die zo lomp zwaar zijn. Maar het verbaasde mij enorm toen ik tijdens de demonstratie in de app store gigantisch veel kinder apps tegenkwam, waardoor de galaxy tab meteen afviel... + ze zijn ook nog eens allemaal in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
hmmm de grote is inderdaad van belang! Lomp zwaar moet ik nog even afwachten! ga vd week even naar de Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
@t dikkiedikdik - waren paar leuke tips, had ik nog niet aangedacht z@ppelin....

Wou eigenlijk voor mijn dochter van 4 een vtech storio 2 kopen. Maar dankzij deze post ga ik overwegen om toch niet een ipad te kopen. Wel een ipad 2, misschien gebruikt via marktplaats, of nieuw...

Reden, de spellen via de store. Dora spel gekocht van 0,89 cent ( memorie, puzzel, etc). En inderdaad binnen 2 minuten snapt mijn dochter van 4 hoe de ipad werkt. Aantiken, pijltje terug, nieuw spel. Z@ppelin, gratis, met liedjes en vingerveen, grandioos.

Dan is een tablet duurder dan de vtech, maar veel langer bruikbaar en veel meer mogelijkheden.
Daarnaast een spel voor de vtech is een paar tientjes, in de store heb je al leuke apps voor minder dan 1 euro...

Grappig had nog niet eens gedacht aan een tablet voor mijn dochter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
baasandre schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:20:
@t dikkiedikdik - waren paar leuke tips, had ik nog niet aangedacht z@ppelin....

Wou eigenlijk voor mijn dochter van 4 een vtech storio 2 kopen. Maar dankzij deze post ga ik overwegen om toch niet een ipad te kopen. Wel een ipad 2, misschien gebruikt via marktplaats, of nieuw...

Reden, de spellen via de store. Dora spel gekocht van 0,89 cent ( memorie, puzzel, etc). En inderdaad binnen 2 minuten snapt mijn dochter van 4 hoe de ipad werkt. Aantiken, pijltje terug, nieuw spel. Z@ppelin, gratis, met liedjes en vingerveen, grandioos.

Dan is een tablet duurder dan de vtech, maar veel langer bruikbaar en veel meer mogelijkheden.
Daarnaast een spel voor de vtech is een paar tientjes, in de store heb je al leuke apps voor minder dan 1 euro...

Grappig had nog niet eens gedacht aan een tablet voor mijn dochter....
Er zijn wel genoeg games voor de kleintjes, ook op Android. En die kleintjes zullen het een biet op welk apparaat ze wat kunnen spelen. Zeker op de leeftijd van jouw dochter.
De mijne zijn al wat ouder, maar die krijgen van papa geen iPad voor hunzelf. Ze kunnen die van mij gebruiken, of lekker met hun DS'en aan de gang. Ik zie ze overigens het liefst met een bal op straat, met klasgenoten en vriendjes uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Ik bedoel maar, waarom gaan mensen hun kinderen van 2 of 4 een iPad geven?! Totaal niet goed voor de opvoeding en al helemaal niet voor hun ogen. Dat je zelf dan wat af bent van hun gezeur is maar een kleine momentopname in je leven.
Stuur ze naar buiten en laat ze vies terugkomen voor het eten! Sociaal worden ze sterker en ook hun lichaam ontwikkelt veel beter dan 4/5 uur gebogen over een scherm!

Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik weet zeker dat die van mij geen persoonlijke ipad, ipod of wat dan ook krijgen voor hun 12e levensjaar. Daarna gaan ze zelf wel hun hobby's zoeken (ook als dat 5uur achter een computer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Lol, lezen is ook een kunst.... Overwegen. :)

Daarnaast gaat het topic niet over hoe je kind op te voeden! ( wees gerust, mooi weer lekker buiten spelen, slecht weer binnen, lezen, verfen, kleien tekenen etc.).
Op school gaat zelfs groep 1 tegenwoordig al bezig met computers ( tenminste bij ons als ondersteunend onderwijs).
Dus maar terug naar het topic, een famillie tablet....

@t Poops_McGhee, Ipad2 tweedehands, vindt ik na rondgekeken te hebben te duur. Dus wordt het kijken voor een android tablet ( zoals bijvb een archos childstablet 2).
Helemaal met je eens waarop ze nu wat spelen, bedoeling is wel dat de tablet langer meegaat ( ze is zuinig op haar speelgoed).
En memoriespellen zullen ook wel in de android market te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Ow geloof me buitenspelen gaat hij ook echt wel doen! En boekjes lezen/knutselen e.d doen we ook gewoon daar gaat het niet om. Het is een familie ding, en is wel de bedoeling dat het een paar jaar meegaat! Hij mag er hooguit af en toe een spelletje op doen net als op z'n Storio (1).

Zoals gemeld de hele familie gaat ermee aan de slag, het moet ook voor de fam makkelijk te begrijpen en te bedienen zijn. En dan is denk ik IOS gewoon de betere keuze.

Alleen voor mijzelf zou het direct een Android worden maargoed ik ben degene die er het minst mee aan de slag zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Standeman schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:57:
Er van uitgaande dat je zoon (en misschien ook je vrouw :P) de tablet flink gaat mishandelen zou ik gaan voor een el-cheapo android tablet van de kruidvat/bart smit/kijkshop. De dingen die je noemt in je TS zijn daar doorgaans prima op mogelijk en je bent geen fortuin kwijt als die sneuvelt.

Wat is de kans dat je zoon met dat ding aan de wandel gaat in een onbewaakt moment omdat hij pappa iets wil laten zien (100%) en dat die op de grond klettert (80%). Dan kan je beter een tablet van 100 euro hebben dan 1 van 600 euro :)

Ik ben op mijn laptop al twee toetsen kwijt, krassen op het scherm en een scheur in de body vanwege mijn liever kindertjes O+ Dat is niet omdat ik er niet zuinig op ben of er op let, maar op een gegeven moment gaat de telefoon of begint een pan over te koken.. Dan verschuift je aandacht gewoon even en is het te laat..
Juist voor dit soort dingen heb je toch een verzekering? Sowieso lijkt me dat wel iets om even naar te kijken...

Toch is het advies van een verzonden goedkope Android tablet wel goed denk ik... Ik denk namelijk dat je heel snel een tweede wilt hebben :p voor de rest heeft Android het voordeel dat je verschillende gebruikers kan hebben. Dit kan nu al via roottoegang en wordt binnenkort officieel ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zou nooit voor een tab gaan. Is net niks voor het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
nee mijn alternatief is de Asus tablet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Als het een famillie tablet moet worden, zou ik aanraden om minimaal 32 gb of zelfs 64 gb te nemen.
Uiteraard afhankelijk wat je er allemaal op wilt zetten.
Heb zelf de ipad retina 64 gb, zit nu na 3 maanden op zo' n 30 gb.
Gebruik hem voor veel zaken, leesboeken, foto, stripboeken, internet, etc...

Je zet er vanzelf steeds meer op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
30GB is wel erg veel,,, meest data kan gewoon op de NAS blijven staan. hoeft niet op de Ipad zelf. En ik koop er een SD cardreader bij... 100 meer betalen voor een paar Gig lijkt me niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kx22 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:44:
Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik weet zeker dat die van mij geen persoonlijke ipad, ipod of wat dan ook krijgen voor hun 12e levensjaar. Daarna gaan ze zelf wel hun hobby's zoeken (ook als dat 5uur achter een computer is).
Wil je deze post uitprinten en bewaren en dan lezen als je zelf kinderen hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Blaasijzer schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:51:
30GB is wel erg veel,,, meest data kan gewoon op de NAS blijven staan. hoeft niet op de Ipad zelf. En ik koop er een SD cardreader bij... 100 meer betalen voor een paar Gig lijkt me niet!
Zijn afwegingen die eenieder zelf kan maken. Het is ook maar waar je de tablet overal voor gaat gebruiken.
Bijvb eigen gemaakte film van bijvb vakantie staan thuis op een harde schijf en speel ik af met een mediaspeler. Wil ik deze film ergens anders laten zien, ben ik niet afhankeljk van een pc of laptop.
Je betaalt inderdaad in verhouding veel voor wa extra ruimte, ik heb bewust gekozen voor wat meer gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:03:

Om ontopic te gaan: de kids hadden zonder uitleg, werkelijk zonder enige uitleg door hoe de ipad werkt. Dat kunnen ze niet op de android tablet en ook niet op de pc. Het is echt heel apart om te zien dat je 3 jarige kind gewoon weet hoe de ipad werkt. Ik snap het nog steeds niet dat ze dat zo snel kunnen, ik hoefde niet eens uit te leggen waar hun games stonden, ze swipen gewoon van bureaublad naar bureablad en proberen zelfs mijn games uit (vroegen ze wel heel lief of ze dat ook mochten proberen).

Mijn zoon van 5 heeft nu een level van angry birds gehaald wat mijn niet lukt ontdekte ik gisteravond, ik heb het 20 minuten geprobeerd, maar hoe hij dat gedaan heeft 8)7 , dat ga ik morgen nog even vragen als hij weer terug is van zijn logeerpartijtje.
Hier een 4 jarige, die zelfs de 'zoekfunctie' (naar links vegen ) effectief gebruikt

B voor Bad piggies, en A voor de Angry bird spellen
Lezen kan hij uiteraard nog niet, maar begrijpt wel dat het "B" vormpje voor bad piggies hetzelfde is

( leuk om je schoonmoeder van 60 uitleg te zien krijgen door de 4 jarige hoe haar ( android) tablet werkt om toch maar angrybirds te mogen spelen

die, Oma .... ( play / app ) store
( gelukkig staan de populaire games bij alletwee bovenin ) en dan maar installeren en spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:57:
Hier een 4 jarige, die zelfs de 'zoekfunctie' (naar links vegen ) effectief gebruikt

B voor Bad piggies, en A voor de Angry bird spellen
Lezen kan hij uiteraard nog niet, maar begrijpt wel dat het "B" vormpje voor bad piggies hetzelfde is
Lol, dat wist ik ook niet :o

Maar goed dat ik het nu weet, kan ik mijn kids wat vertellen in plaats van andersom. Het is toch te gek dat een kind van 4 of 5 het beter weet dan ict liefhebber papa 8)7 (die nog wat moet wennen aan ios)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 16:30 ]

Pagina: 1