Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeaberg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-03 17:06
Ik heb al een paar jaar samen met mijn vader de Sony Alpha DSLR-A200 nooit problemen mee gehad tot deze vakantie. Als ik een foto maakte en ik keek hem terug was de foto veel lager dan dat ik in eerste instantie door de lens zag. Ik heb niet veel verstand van camera's maar dacht even logisch na en kwam bij de spiegels uit. Die schoongemaakt en weer op nieuw van schoonmaak stand naar normaal. Na nog een keer proberen waren de foto's nog steeds te laag. Dat heb ik uitgetest door een foto te maken van een balk. Als ik door de lens kijk is de balk precies bovenin kijk ik hem terug is de eigenlijk verdwenen en lijkt het alsof er omlaag is gescrold. Ook al meerdere Lensen geprobeerd zelfde resultaat. Iemand een idee hoe dat kan?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb ook de alpha 200 en heb kort na aanschaf precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb de camera toen teruggestuurd en er kosteloos een nieuwe voor terug gehad.. Als je nog garantie hebt zou ik even contact opnemen met Sony..

Ik heb even gegoogled; het probleem wordt sensor shift genoemd. Hier een DIY oplossing waar je misschien wat aan hebt: http://www.jgajewski.org/SonyAlphaDSLRSensorFixDIY/index.php.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeaberg
Heel erg bedankt! Ik zoek even uit of ik nog garantie heb en anders is het het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58
Je zou minstens twee jaar garantie moeten hebben en ook daarna kun je er nog wel mee teruggaan. Een dslr heeft een verwachtte levensduur van misschien 5 jaar en dit is een duidelijk en serieus probleem. Omdat het een bekend probleem is, is er mogelijk een speciale regeling getroffen of is er een of andere vorm van coulance te verwachten. Zou ik toch eerst proberen voor je zelf de hele camera uit elkaar gaat halen...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeaberg
Dat is inderdaad wel slim. Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Sony of er een bepaalde regeling voor is. Zodra ik meer weet zal ik het zeggen. :P