GIS-applicatie voor iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een GISviewer op m'n iPad te krijgen, maar daarbij ook de mogelijkheid om zelf kaartlagen toe te voegen. Wie weet hier een mogelijke oplossing voor?

Zelf ben ik aan het stoeien geweest met iGIS. Het lukt daarmee wel om een shape-file te importeren, maar vervolgens kan ik deze niet aan een nieuw project toevoegen.

Weet iemand misschien een alternatief? Het enige wat de app hoeft te doen is een laag met enkele honderden POI's projecteren op een ondergrond van bijvoorbeeld Google Maps of Open Street Map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 18:10
Leuk, ik ben ook begaan in het GIS..

Heb je weleens de ESRI ArcGIS app geprobeerd? Weet alleen niet of je daarin ook echt lagen kan toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Ik heb die app nog niet geprobeerd, maar volgens mij heb je dan een een licentie voor ESRI nodig?

Ik zoek dus eigenlijk naar een alternatief. Ik ben wel bereid om de aanschaf te betalen, maar liever geen licenties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58

trithemis

Dragonfly

Nee, dat is niet het geval. Het werkt zonder licentie. Je hebt dezelfde opties als bij ArcGIS online, particuliere editie (ook gratis). Verder kun je nog iGIS gebruiken, daarbij kun je ook ESRI shapefiles importeren, en heeft volgens mij net iets meer functionaliteit (tenzij je het vergelijkt met ArcGIS voor iPhone, mèt gebruik van een ArcGIS server, maar volgens mij gaf je aan dat je geen licentie had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
OK, dat zou dus een optie zijn. Maar ik vat nu even niet wat ik precies nodig heb. Bij het googelen naar ArcGIS Online kom ik alleen op een website waar ik iets 30 dagen op proef kan nemen en vervolgens moet gaan betalen.

iGIS had ik al gedownload maar zoals beschreven kan ik daarin wel een shapefile importeren, maar krijg ik het niet voor elkaar om deze toe te voegen aan een project. Weet je misschien hoe ik dat wel kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58

trithemis

Dragonfly

Die 30 dagen proefperiode is voor bedrijven, daarna kost het 3750 euro per jaar, dus ik zou gewoon de particuliere versie nemen, volgens mij kan je hier een account aanmaken:
https://www.arcgis.com/home/createaccount.html

Met iGIS kan ik je niet verder helpen, heb het wel op mijn iPhone geinstalleerd, maar nooit serieus iets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:48
Ik heb zelf GPS Kit (HD) in gebruik. Deels als navigatie, deels als tracker.
Die kan het allersimpelste: POIs importeren en op de kaart leggen, plus je eigen track.

Garafa maakt echter ook GIS Kit. Waarmee je kan doen wat jij lijkt te willen doen. Kost momenteel 90 euro.

Over GPS Kit ben ik best tevreden. Maar ik heb het maar 1 vakantie gebruikt.
Grootste stommiteit vond ik de downloadbeperking op off-line kaarten (mijn hoofddoel, eigenlijk): 100MB per geied. Daar past geen bal in als je gedetailleerde kaarten wilt meenemen voor een ruimer gebied.

Daarnaast ondersteunt GPS Kit het retina scherm niet top: de kaarten worden allemaal ge pixel-doubled en zijn dus niet zo retescherp als de eigen Maps applicatie noch de online Google versie.

Maar 'GIS' is toch een hele goede zoekterm in de AppStore? ;)
Pagina: 1