MBP Unibody 15" backlight bleeding ronde vlekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japkebab
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01-2024
Mijn 15" Macbook Pro Unibody (Late 2008 model, MacBookPro5,1) heeft last van rare backlight bleeding 'vlekken'.

Het begon met een ronde vage vlek in het midden, waarvan ik eerst dacht dat het door het Apple logo op de achterkant kwam. Maar uiteindelijk zijn er meerdere vlekken bij gekomen waardoor ik zeker weet dat het logo niet de oorzaak is.

De vlekken zijn alleen zichtbaar wanneer het scherm lichte informatie toont, bv een witte of grijze achtergrond. Bij 100% zwart zijn de vlekken niet zichtbaar.

Zie de volgende foto's van het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/266/bleeding.jpg
Vlekken gemarkeerd:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/268/bleedingmarked.jpg

Heeft iemand dezelfde problemen ondervonden of ervaring hiermee?

[ Voor 13% gewijzigd door japkebab op 01-11-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:18
Lijkt een beetje alsof er druk op het scherm heeft gestaan. Bijv hard met je vinger op het scherm drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41

WTM

Ik had op mijn rMBP ook 1 zo'n vlek. Die is vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japkebab
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01-2024
Bedankt voor de reacties. Het zal waarschijnlijk dan door het drukken op de buitenkant van het scherm zijn gekomen tijdens vervoer in rugzak of iets dergelijks.

WTM, weet je wat er precies vervangen is? Is dit de gehele LCD assembly? Met een MBP van 2008 valt dit helaas buiten de garantie natuurlijk..

ps. Bookmarks / Postreminders werken niet?

[ Voor 10% gewijzigd door japkebab op 05-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:13
Ik heb het inderdaad ook bij m'n Macbook.. Niets aan te doen volgens mij, behalve inderdaad het gehele LCD vervangen, wat uiteraard een duur grapje is.

Ik heb 't zo gelaten en ben er inmiddels aan gewend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41

WTM

japkebab schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:33:
Bedankt voor de reacties. Het zal waarschijnlijk dan door het drukken op de buitenkant van het scherm zijn gekomen tijdens vervoer in rugzak of iets dergelijks.

WTM, weet je wat er precies vervangen is? Is dit de gehele LCD assembly? Met een MBP van 2008 valt dit helaas buiten de garantie natuurlijk..

Bij een retina is dat het gehele scherm incl. Shell wat ze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:49
japkebab schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:33:

Ik zou er de Apple winkel mee in lopen met een beetje geluk valt zoiets onder een of andere coulance regeling, trouwens als je daar Apple Care op had (ook al is ie nu verlopen) dan doen ze er nu nog steeds minder moeilijk over dat te vervangen, anders moet je denken aan zo'n 300/350 voor het scherm excl arbeid. Je kunt het overigens best wel zelf doen..

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1