[PW]bugje met foto moederborden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:05
Toen ik vandaag wat aan het rondkijken was in de pricewatch zag ik bij populair het kopje moederborden staan.

Ik vind de foto bij het kopje moederborden wel een beetje raar. Als ik dan klik op dat kopje kom ik hier uit:

http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/

Hier staat aan de rechterkant een foto van een "moederbord". Dit terwijl het eigenlijk de Raspberry Pi is.
(Ik weet dat de raspberry Pi geweldig is _/-\o_ maar om hem nu als moederbord te zien ;) )

Onder de foto op die pagina staat ook het kopje "populairste producten" hier staat ook de raspberry pi in.
Maar het gekke is dat hij helemaal niet onder de categorie moederborden valt. Want als je zoekt naar "ras" in moederborden dan vind hij niks.
klik

Ik weet niet wat er dus fout gaat. Maar een raspberry Pi is geen moederbord volgens mij. Maar waarom hij dan onder populaire producten staat weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hier is'ie: http://tweakers.net/product/306225/raspberry-pi-model-b/ Hij bestaat dus wel degelijk in de PW en inderdaad onder moederborden. De reden waarom je het niet zag, is omdat deze geen prijzen heeft, standaard zie je namelijk alle producten met prijs. Je had dus de prijsslider naar prijsloos moeten zetten en dan zie je 'm al op de 5de plaats van de populairste producten staan. Vreemd genoeg moet je minimaal 'rasp' intikken om 'm via de trefwoordenzoeker te vinden, ik denk dat dat een bugje is, ik zal het eens navragen.

Het klopt dat deze onder moederborden staat, het is tenslotte een moederbord, maar dan met de CPU en het geheugen op vastgesoldeerd. Verder zal je er zelf nog een kastje omheen moeten maken en iets van opslag toevoegen, net als met een normaal moederbord. Onder welke categorie had jij 'm verwacht?

Ik weet niet precies hoe het algoritme werkt dat de foto kiest aan de rechterkant (ook als icon wordt dit gebruikt), er wordt in ieder geval gekeken naar populairiteit in de PW, maar ook naar het aantal views over een bepaalde tijdspanne van gekoppelde (nieuws)berichten.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat dit plaatje slechts een paar keer per dag (of misschien zelfs maar 1x per dag) wordt gerefreshed, anders is dat een beetje verwarrend als je door de categorie browsed en bij elke page-view een ander plaatje ziet ;) Nu heeft het algoritme toevallig gekozen voor het plaatje van de Raspberry Pi, deze zal dus snel weer worden vervangen door iets anders wat populair is.