[bug] Bizarre bug met euroteken sinds nieuwe layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Zowel in IE10 als in FF16.0.2, zowel met mijn AZERTY als met de QWERTZ van mijn vriendin: als ik AltGr-E doe, de snelkoppeling voor het euroteken (€ dit is een copy/paste), dan ga ik naar MyReact.

Komt enkel voor op het GoT forum en niet op de FP of of TB. Op andere sites dit ook nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Grappig: Alt-E of Alt Gr-E leveren bij mij ook die actie op!
In Chrome.

Blijkbaar een shortcut in de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Daar lijkt het inderdaad op. Eerst dacht ik dat hij een Previous Page deed, maar aangezien ik moest terugklikken om te geraken waar ik was wist ik meteen dat dat ook niet het geval is.

Ik vergat nog te zeggen dat onze twee PCs andere machines met hetzelfde probleem zijn. het enige dat ze gemeen hebben is Win8. Maar nu er nog iemand is met hetzelfde probleem, bovendien in nog een 3e browser, kunnen we wel spreken van een bug.

Enfin, gezien het een shortcut lijkt kunnen de devvers nu natuurlijk wel antwoorden "it's not a bug, it's a feature" - maar een heel vervelende feature dan wel.

Het verwondert me dat dit pas zo laat opduikt: ik ben toch niet de enige die "€50" schrijft ipv. "50 euro"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan moet je de shortcut hier weghalen:

http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Test: €€€€

Klopt, nu werkt het. Bestond die shortcut dan niet tevoren of zo?

Ik denk dat die shortcut toch beter default naar een andere plek verhuist, want er zullen vast nog mensen tegen dat probleem lopen en waarschijnlijk gewoon denken dat hun browser bugt. Het kan sowieso niet de bedoeling zijn dat een website default gedrag van een toetsenbord wijzigt.

[ Voor 29% gewijzigd door YellowOnline op 01-11-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

Default is die shortcut ook niet gedefinieerd. Geen idee dus waarom dat bij jou wel zo was; misschien toch ooit zelf ingevuld?

Wel is het zo dat accesskeys nu niet meer met een accesskey-attribuut op een element werken, voorheen hadden we standaard myreact in het menu staan waar de accelerator op gezet kon worden en dat werkte dan met de standaard accelerator key van je browser. Nu is dat met de huidige javascript implementatie altijd de ALT-key. Ik weet niet of JS onderscheid kan maken tussen ALT of Alt Gr. Ik gebruik overigens altijd ALT+0128 voor het euroteken :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Control + alt + 5. :P Daar staat hij ook op de meeste toetsenborden getekend. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

NMe schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:19:
Control + alt + 5. :P Daar staat hij ook op de meeste toetsenborden getekend. :+
Bij Azerty layout zit hij achter de E. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:19:
Bij de meeste? Enkel bij US Qwerty. Om een of andere reden hebben jullie dat in Nederland geadopteerd, en kan je zeggen dat het waarschijnlijk bij de meeste Tweakers zo is (niet wie NL Qwerty heeft!). Maar als je met 'meeste' verwijst naar de hele wereld, dan maak je dezelfde denkfout als menig Amerikaanse firma. Zie ook de 12 jaar oude bug in de Excel API omdat men vergeten is dat niet elke System.Culture en-US is (cf. deel 2 van mijn code hier).

/rant over gebrek aan aandacht voor internationalisatie bij devvers (algemeen)

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 01-11-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

YellowOnline schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:24:
[...]
/rant over gebrek aan aandacht voor internationalisatie bij devvers (algemeen)
Maar default is die shortcut niet gedefinieerd, dus dikke kans dat je dat toch echt zelf een keer ingevuld hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:27:
[...]

Maar default is die shortcut niet gedefinieerd, dus dikke kans dat je dat toch echt zelf een keer ingevuld hebt :D
Bizar, aangezien ik geen shortcuts gebruik en na 7 jaar plots dit probleem zich voordoet :>

En mijn rant over internationalisatie blijft geldig los van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

Misschien dat we vroeger meer ingevuld hadden staan default, maar dat is dan ook al jaren geleden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:29:
Misschien dat we vroeger meer ingevuld hadden staan default, maar dat is dan ook al jaren geleden...
Ik denk dat het vroeger wel degelijk default ingevuld werd en dat het probleem zich nu pas stelt door wat je eerder opmerkte:
crisp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:16:
(...)Nu is dat met de huidige javascript implementatie altijd de ALT-key. Ik weet niet of JS onderscheid kan maken tussen ALT of Alt Gr. (...)

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 01-11-2012 14:31 ]

Pagina: 1