Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480967

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone. Mijn Galaxy ace geeft tegenwoordig steeds vaker aan dat het geheugen vol zit. Ook werkt hij niet snel genoeg om er fijn mee te kunnen werken.

Nu ben ik dus opzoek naar wat nieuws, ik vind alles goed behalve iPhone..
Ik heb op internet al zitten kijken naar nieuwe windows phones maar die zijn op dit moment nog niet uit of nog steeds erg duur.
Ik zoek dus een telefoon waar ik zeker weten 2 jaar mee vooruit kan en waar ik goed op kan rommelen met apps etc.

De toestellen die mij op dit moment aanspreken zijn:
HTC one X
HTC one S
Galaxy S2
Galaxy Nexus
.....

Het moet dus een goed toestel zijn voor maximaal 400/450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

Als je max budget 500€ is zou ik wachten tot eind november en de nexus 4 kopen. Er wordt gesproken over een prijs rond de 350€, 400€. Let wel op dat de Nexus, Galaxy S2 en HTC One S een dual core is terwijl de Nexus 4 een quad core is. Je geeft aan dat het min. 2 jaar mee moet gaan, dan zou ik zeker voor een quad core gaan want android vraagt eenmaal om veel power. En met een Nexus lijn ben je gegarandeerd voor de komende updates van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De HTC One S is wel een snelle dual core. Voor veel toepassingen heb je helemaal geen quad core nodig. Mijn One S is in veel situaties sneller dan mijn quadcore toestellen (S3, One X, Optimus 4X HD). Geef mij maar de dual core S4 van de One S boven de quad core Tegra 3 van de One X.
Natuurlijk krijgt de nieuwe generatie high end smartphones 4 Krait Cores. Ik denk alleen dat er heel weinig gebruikers zullen zijn die dat in de praktijk zullen merken. Geef mij dan maar meer werkgeheugen (die ze ook krijgen).

Mijn bijna standaard antwoord: Xiaomi Mi2. Ik zit met smart te wachten op de mijne. Nog goedkoper met dezelfde processor als de Nexus 4 en ook een 1280x720 ips-lcd scherm.

Alle toestellen die je noemt heb ik of heb ik gehad. De One X heeft mijns inziens met afstand het beste scherm. De One S is lekker compact, de S2 ook. Qua snelheid winnen de One X en One S het duidelijk. De One S is bij mij razensnel met browsen, sneller dan mijn (getweakte) One X (die in CF bench supersnel is) en mijn Galaxy S3.
De Camera's van de One X en One S zijn beter dan die van de andere twee. Qat betreft fotokwaliteit is het verschil met de S2 niet zo groot (de camera van de Nexus is mi echt een stuk minder), qua mogelijkheden en snelheid is er echter wel een heel groot verschil.
Op het gebied van audio vind ik het alle vier geen toppers, maar de One S is mijns inziens wat beter dan de anderen. De One X heeft een tegenvallende DAC. De speaker van de S2 vind ik vrij goed.
De One S heeft een vrij goede accuduur, beter dan van de andere drie. De S2 heeft natuurlijk weer de mogelijkheid om de accu te wisselen.

De LG Optimus 4X HD is wellicht ook interessant. Ik heb er ook een en vind hem redelijk gelijkwaardig aan de One X alleen een stuk goedkoper (359 euro incl, verzendkosten bij Amazon.de). Het scherm is scherp en helder, qua kleuren wel iets minder dan die van de One S, maar niet veel. De processor is dezelfde. Door de wat lichtere schil ik hij vaak iets sneller. De camera is ook iets minder dan die van de One X. Daartegenover staan de verwisselbare accu en de MicroSD slot.

Veel is afhankelijk van wat jij belangrijk vind.
Als je compact belangrijk vind dan liggen de One S of S2 voor de hand.
Hou je van Vanilla Android dan liggen de Nexus 4 of Galaxy Nexus voor de hand.
Hou je van Sense dan de One X of One S.
Als je een verwisselbare accu en microSD slot wilt dan is de 4X HD een mooi toestel.
De One S heeft dan weer een relatief goede accuduur.

Dus wat zijn je prioriteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480967

Topicstarter
Wat ik voornamelijk belangrijk vind is dat de telefoon doet wat ik wil dat ie doet. Ik ben niet dermate technisch dat ik mn telefoon tweak, ze moeten dus out of the box gewoon goed zijn.
Verder speel ik geen zwaren spelletjes en ga ik misschien met een wat groter scherm als mijn ace nu heeft wat series in de trein kijken. Wat ik dan belangrijk vind is dat de accu gewoon een goede dag meegaat.
Ik heb er echt geen problemen mee om hem elke avond op te laden. Zelf begin is steeds meer naar de One S en One X te trekken omdat ze een onwijze mooie bouwkwaliteit hebben. Dat vind ik dan van een telefoon ook wel belangrijk. Je betaalt er immers veel geld voor en dan wil je niet het gevoel hebben dat je een stukje plastic in je handen heb (SGS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Samengevat komt het dan volgens mij hier op neer:
Pro One X:
- Groter scherm.
- Veel scherper, helderder en kleurechter scherm.
- Meer geheugen.
- Lager accuverbruik in standby.

Pro One S:
- Compacter
- Lichter
- Intensere kleuren, echt zwart.
- Langere accuduur bij gebruik.
- Geen hulpmiddelen nodig om de simkaart te verwisselen.
- Kost veel minder.