Allround PC - 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480953

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe pc samen te stellen. Het basis gamesysteem van de November best-buy guide komt veruit het dichtst in de buurt van wat ik zoek, maar er zijn toch enkele onderdelen die ik liever anders had (zie beneden voor meer info). Ik heb dan zelf een pc proberen samen te stellen en heb een account aangemaakt op het forum om zeker te zijn dat ik niets over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt voor jullie advies! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkele games van de laatste jaren op hoog/ultra spelen en nog een paar jaar meekunnen met nieuwe games. Titels die ik in gedachten had zijn Starcraft II, Skyrim, Civilization V (processor telt dus ook), Diablo 3 en later Rome TW2, Simcity 5 en GTA V. Maar uiteraard is het budget beperkt en gaat hij ook gebruikt worden voor doordeweeks internet- en mailverkeer, dus het doel is om een zeer degelijke maar betaalbare pc samen te stellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 euro + OS + assemblage + scherm

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- indien mogelijk geen grote tower
- energieverbruik is belangrijk (geen overclocking, processorkeuze)
- hoeft niet extreem stil te zijn maar geluid is toch ook niet onbelangrijk
- WIFI: ervaringen met kaart of USB sticks?
- opslag hoeft niet groot te zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeuren

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 210,95€ 210,95
1Fractal Design Core 1000€ 29,90€ 29,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,45€ 33,45
1Corsair Builder CX430 V2€ 40,-€ 40,-
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,59

Omdat ik zelf (nog) geen ervaring heb bij het samenstellen van een pc hoor ik graag verbeteringen en voorstellen. Vooral op de volgende punten is feedback welkom:
- Een check of alle onderdelen wel compatibel met elkaar zijn (vooral de kleine case met moederbord of andere onderdelen)
- Zorgt de kleine case niet voor koelproblemen of veel geluid?
- Voorstellen om de prijs te drukken zonder veel prestatieverlies zijn altijd interessant
- Ik zie vaak terugkomen dat het niet eenvoudig is om in een kleine of goedkope case te bouwen. Weet een assemblage-dienst daar typisch wel raad mee of is het geen goed idee om dat over te laten aan de shop?

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ziet er best uit. Maar denk je dat je aan 128 GB genoeg hebt? Met die 7 games en windows erop zit ie al bijna vol. Een harde schijf gaat je waarschijnlijk zo'n 50 euro kosten voor 500 GB. Verder kun je volgens mij echt wel die pc zelf in elkaar zetten. Met een beetje geduld en een goede tutorial moet het gewoon lukken.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Een goede setup. Ik zou er niets aan veranderen ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 480953 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:33:
- WIFI: ervaringen met kaart of USB sticks?
Deze usb wifi met antennes werkt beter dan de netwerkkaart in mijn laptop (300mbit):
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Je kan hem ook verplaatsen om een sterkere verbinding te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Mijn voorstel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 126,20€ 126,20
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1Gigabyte GV-N660OC-2GD€ 201,20€ 201,20
1Fractal Design Core 1000€ 29,90€ 29,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,95€ 33,95
1FSP Aurum Gold 400€ 61,50€ 61,50
1Samsung 830 series 256GB€ 153,94€ 153,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,99

Omdat je aangeeft dat verbruik belangrijk is heb ik voor een i3 gekozen, die heeft een lekker lage TDP. Daarnaast heb ik voor een 80 gold voeding gekozen, ook vanwege het verbruik. De video kaart heb ik gekozen vanwege het goede design van de Gigabyte koeling (het belangrijkste verschil tussen video kaarten tegenwoordig ..) De SSD heb ik een stapje groter genomen, houd er rekening mee dat een 128 GiB SSD effectief maar 100 GB ruimte heeft (denk aan GiB -> GB en aan staging space die een SSD nodig heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480953

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:36:
[...]

Deze usb wifi met antennes werkt beter dan de netwerkkaart in mijn laptop (300mbit):
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Je kan hem ook verplaatsen om een sterkere verbinding te krijgen :)
Thanks!
Heel domme vraag waarschijnlijk maar ik ga hem toch stellen: is het de bedoeling dat usb wifi dan langs de buitenkant van de pc zit? (los of via draadje?) Persoonlijk zou ik dat wel een minpunt vinden.
Omdat je aangeeft dat verbruik belangrijk is heb ik voor een i3 gekozen, die heeft een lekker lage TDP. Daarnaast heb ik voor een 80 gold voeding gekozen, ook vanwege het verbruik. De video kaart heb ik gekozen vanwege het goede design van de Gigabyte koeling (het belangrijkste verschil tussen videokaarten tegenwoordig ..) De SSD heb ik een stapje groter genomen, houd er rekening mee dat een 128 GiB SSD effectief maar 100 GB ruimte heeft (denk aan GiB -> GB en aan staging space die een SSD nodig heeft)
Bedankt voor het voorstel, ik ga toch voor een iets sterkere processor gaan maar de videokaart en voeding zijn inderdaad zeker het overwegen waard. Weet je toevallig ergens waar de MSI met de Gigabyte vergeleken wordt? In het tweakers artikel (reviews: Test: viermaal de GTX 660) van de 660's staat de Gigabyte versie nog niet vermeld. Nu denk ik niet dat het zo veel verschil zou maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

funnyname schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:16:
Omdat je aangeeft dat verbruik belangrijk is heb ik voor een i3 gekozen, die heeft een lekker lage TDP. Daarnaast heb ik voor een 80 gold voeding gekozen, ook vanwege het verbruik. De video kaart heb ik gekozen vanwege het goede design van de Gigabyte koeling (het belangrijkste verschil tussen video kaarten tegenwoordig ..) De SSD heb ik een stapje groter genomen, houd er rekening mee dat een 128 GiB SSD effectief maar 100 GB ruimte heeft (denk aan GiB -> GB en aan staging space die een SSD nodig heeft)
An sich niet slecht, maar de Samsung 128GB heeft echt kaal maar 119GB over, en geen 100GB zoals jij beweert!
Ze worden aangeduid met GB niet GiB, dat is heel wat anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
zie Wikipedia: Gigabyte voor het GiB en GB verschil, hierdoor heb je inderdaad 118 GB effectief te gebruiken onder je OS (partitie grootte).
Daarnaast wil je de SSD maar voor maximaal 80%-90% vullen, omdat anders de performance sterk terugloopt. Zie Wikipedia: Write amplification voor over provisioning uitleg.
Pagina: 1