Lenovo Thinkpad Twist

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 08:28
Nu in Duitsland te bestellen.

Twist in de Duitse Lenovo webshop

Iemand ervaring met een Thinkpad in Duitsland kopen?
Iemand ervaring met Garantie claimen in Nederland op een Duitse Thinkpad?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Lijkt mij door het slechte scherm (lage resolutie) de prijs niet waard. Dan kun je beter naar een xps 12bkijken, die heeft tenminste full hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als ik het goed heb is hij over 1 week ook in nederland leverbaar. De Yoga kan je al pre-orderen bij dixons en wordt komende maandag verwacht. Deze staat ook al in een paar shops. De pricewatch loopt op het moment achter qua laptops ivm windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Pikoe schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:54:
Als ik het goed heb is hij over 1 week ook in nederland leverbaar. De Yoga kan je al pre-orderen bij dixons en wordt komende maandag verwacht. Deze staat ook al in een paar shops. De pricewatch loopt op het moment achter qua laptops ivm windows 8.
Hmm moet nog maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Inmiddels weer 1 jaar verder. :)

Met veel meer keuzes...

Lenovo Thinkpad Twist
Lenovo Thinkpad X1 touch
Lenovo Thinkpad Helix

Wie van de drie?

Tot nu toe is de keuze makkelijk want geen 1 van bovenstaande is leverbaar (met SSD en i7 proc) 8)7

Anyway, mocht Lenovo besluiten te leveren aan NL, wat te kiezen?

Wie o wie (die alle drie in handen "mag" krijgen met SSD en i7) doet 1 test tussen: X1 touch, Helix en Twist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Niet de twist iig. Die bevat een erg slecht scherm, dan kan je beter de XPS 12 nemen voor dezelfde prijs.

De X1 touch lijkt mij aardig, maar hij zal we erg prijzig worden. Kijk ook eens naar de XPS 13, samsung 7 series en UX31A met touchscreen. Die zouden binnenkort moeten komen, vooral de samsung lijkt mij op het eerste gezicht een winnaar. En dan heb je ook nog de yoga.

En waarom wil je eigenlijk een i7? Het verschil tussen een ULV i5 en i7 is behoorlijk mager zeker als je bedenkt dat het gros van de 'ultrabooks' het qua koeling niet eens aan kan. Als je waarde hecht aan CPU kracht, neem dan een quadcore i7, die zijn meteen 2x zo snel. Enige optie in dit segment: de sony vaio Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:09:
Niet de twist iig. Die bevat een erg slecht scherm, dan kan je beter de XPS 12 nemen voor dezelfde prijs.

De X1 touch lijkt mij aardig, maar hij zal we erg prijzig worden. Kijk ook eens naar de XPS 13, samsung 7 series en UX31A met touchscreen. Die zouden binnenkort moeten komen, vooral de samsung lijkt mij op het eerste gezicht een winnaar. En dan heb je ook nog de yoga.

En waarom wil je eigenlijk een i7? Het verschil tussen een ULV i5 en i7 is behoorlijk mager zeker als je bedenkt dat het gros van de 'ultrabooks' het qua koeling niet eens aan kan. Als je waarde hecht aan CPU kracht, neem dan een quadcore i7, die zijn meteen 2x zo snel. Enige optie in dit segment: de sony vaio Z.
Darkstone bedankt voor het meedenken!
Twist valt inderdaad af. (scherm is slecht en dat draai mechanisme lijkt me niet sterk + dat de accu maar 3 uur meegaat)

Ik ben verknocht aan de Thinkpad's, dagelijks een X40 uit 2004 in gebruik en ze doet het nog steeds!
Ook ben ik "verslaafd" geraakt aan de trackpoint, dus het moet en zal een Lenovo worden.

Omdat de processor in een notebook niet valt uptegraden dacht ik aan de i7 maar je hebt helemaal gelijk het verschil tussen ULV i7 en i5 is minimaal.

Blijven er voor mij nog 2 over de Helix en de X1 carbon touch.
Mijn gevoel zegt dat ik met de Helix "de blitz" kan maken (notebook + Tablet in 1) en dat ik met de X1
carbon touch weer jaren vooruit kan.

Los van de "blitz factor" lijkt me het 11,6 inch schermpje van de Helix wat klein voor dagelijks gebruik.

Pagina: 1