Windows 7 hangt(zwart scherm met muis)10min na welkom scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
Goeiemorgen,

Windows 7 hangt 10 minuten op zwart scherm met beweegbare muis na welkom scherm. In het logboek staat onder applicaties als fout event id: 1542 en source: User Profile Service. Ik heb reeds gevonden dat het iets te maken heeft met het bestand ntuser.dat dat corrupt zou zijn. Ik heb geprobeerd op te starten in een clean boot en in safe mode maar zonder merkbaar resultaat. Microsoft zelf stelt in hun support voor om een nieuwe gebruiker te maken en de inhoud van de corrupte gebruiker te kopiëren naar de nieuwe. Dit is niet gelukt, bij het opstarten onder de nieuwe gebruiker is het de ééne foutmelding na de andere. Ik kan niet geloven dat ik het systeem moet herinstalleren gewoon omdat dit bestand corrupt is. Ik vind het bizar dat hij dan na 10 minuten toch volledig opstart. Heeft er iemand suggesties?

specs: Medion, windows 7 family premium(32 bits), intel core i3, 4gb ram, nvidia geforce 310m (nieuwste driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Checkdisk geprobeerd?
Dit kun je uitvoeren vanuit de herstelmodus op de installatiedisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
Met checkdisk geen problemen gevonden, ik heb ook via een command venster, als de gebruiker uiteindelijk is geladen, een sfc /scannow in gang gestoken maar dat loopt telkens op 14% vast. Als ik een nieuwe gebruiker aanmaak en daar op inlog ondervind ik geen probleem na het welkom scherm.

Mischien nog dit: als ik de sfc /scannow uitvoer vanuit de herstelconsole zegt hij "There is a system repair pending witch requires reboot to compleet"

[ Voor 21% gewijzigd door Slice1Ti op 01-11-2012 12:41 ]