Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 11:53
Ik heb een probleem met mijn Windows 7 Asus Zenbook UX31E ultrabook.

Elke keer na een restart wordt mijn externe beeldscherm niet herkend over de mini HDMI aansluiting. Dit bleek een bekend probleem, wat te verhelpen is met nieuwe grafische drivers (Intel HD Graphics 3000 v8.15.10.2761). Aanvankelijk heb ik beperkte monitor mogelijkheden, maar na het herinstalleren van de driver is dit automatisch opgelost. Het probleem komt dus wel telkens terug.

Bovendien is het zo dat ik mijn audio driver (Realtek Audio v6.0.1.6577) opnieuw moet installeren nadat deze video driver is geïnstalleerd. Het geluid geeft binnen Windows namelijk nog wel signaal, de volumes staan allemaal open maar de speakers en headphone jack geven geen geluid. Na de installatie van de audio driver is dat verholpen. Maar omdat door bovenstaand probleem de video driver telkens opnieuw wordt geïnstalleerd moet de audio driver ook daarna weer. Deze situatie is dus nauwelijks werkbaar.

Ik heb dit euvel proberen te verhelpen met het installeren van de allerlaatste video drivers van Intel (v15.28.7.64.2867). Deze loste het HDMI probleem niet eens op, maar liet wel het geluid intact. Vreemd dus dat een nieuwere versie het werk slechter aankan.

Hebben jullie tips voor mij? Hoe krijg ik zowel mijn beeld (met extern HDMI signaal) en audio werkend? Ook na een herstart?