Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vochtbestendige voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 22:20
Ik heb een pc in een driveinshow zitten. Hiervan is ondertussen in 2 jaar tijd de 2e voeding defect. Nu dacht ik zelf dat het kan komen door condensvorming. Hij staat namelijk standaart opgesteld in een schuur waar wel temperatuurschommelingen zijn.

Zijn jullie het hier mee eens, zo ja: Weten jullie of er voedingen zijn die beter tegen vocht kunnen? Ik kon dit zelf niet vinden...

Bij voorbaat dank!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nee, of je zult zelf wat moeten fabriceren. Zowiezo zijn pc's niet bestand tegen vocht e.d.
Het ligt er ook aan wat voor voedingen je hebt gebruikt ;)
Wat je zou kunnen doen, is je voeding openmaken en de pcb in een hars (ofzoiets) gieten. Behalve de koellichamen natuurlijk! Zo kan er geen vocht bij je componenten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat die PC altijd aan of niet? Als het systeem altijd aanstaat dan zou er genoeg warmte moeten zijn waardoor je geen condensvorming krijgt in je voeding. Je kunt evt zorgen dat je de PC plaatst op een plekje dat je kunt verwarmen, zodat je minder last hebt van vocht.

Wat voor voedingen gebruik je op het moment in die systemen?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Driveinshow? Wordt die pc dan rechtstreeks uit het net gevoed of bijvoorbeeld via een generator of een 12VDC naar 230VAC inverter? Want geschakelde voedingen kunnen dikwijls niet goed tegen die laatste twee, afhankelijk van de kwaliteit van zowel voeding als generator/inverter.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 22:20
@Bartjezz: Ja, ik heb nog gedacht om hem met flux in te spuiten ofzo. Dat zou verder geen problemen op kunnen leveren als je alles behalve dus idd de koellichamen inspuit. In hars gieten lijkt me wel lastiger dan er gewoon iets op spuiten.

@TERW_DAN: Hij staat niet altijd aan, alleen als hij gebruikte wordt, misschien is dat nog een laatste oplossing dan om het helemaal niet uit te zetten.

@D-Three: Hij wordt gevoed met 380 waar we 3 x 220 van maken. Nu gebruiken we gewoon een standaard pc voeding.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een standaard PC voeding bestaat niet. Bedoel je een gare flut voeding zonder input filter met enorme ripple op de 3,3V, 5V, 12V en flut condensators welke voortdurend bezig is met het slopen van de rest van de PC en zichzelf? Of een fatsoenlijk voeding, welke wel een input filter heeft zodat die spanningspieken niet doorgeeft aan de rest van de PC. Niet extreem hoge rimpel heeft wat funest is voor de rest van de PC en de secundaire condensators. En niet gare secundaire condensators heeft zodat de voeding het ook nog enkele jaren kan volhouden mits de rest fatsoenlijk is? Want dat maakt nogal een verschil.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1