Toon posts:

Ander artikel leveren dan beloofd - Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Gisteren een NIKKO Ford Fiesta WRC besteld. Zou een 1/14 model zijn wat 24 km/h kan. Nu krijg ik hem binnen, kan hij maar 8,5 km/h is heeft hij een schaal van 1/16.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/17197570/Ford%20fiesta%20WRC.jpg

Nu mag ik hem van de mediamarkt zelf! terugsturen waardoor ik het geld terugkrijg. Maar dat wil ik eigenlijk niet, ik wil gewoon de beloofde versie.

Nu mijn vraag: heb ik hier nog wat tegenin te brengen?

Groet,

Harro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vraag aan de Mediamarkt of je hem kunt omruilen voor de goede. Kan dat niet omdat ze hem niet kunnen leveren, dan is er denk ik niet veel dat je er verder aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ze bieden je de mogelijkheid om de koop te ontbinden. Meer kan je niet eisen. Het is vervelend dat ze het verkeerde aanbieden, maar je krijgt daarvoor geen schadevergoeding o.i.d.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan de mediamarkt niet verplichten jou dit product te leveren, door een typefout op de site kan het voorkomen dat het door jou bestelde product überhaupt niet bestaat. Een discussie punt dat overblijft is het feit of jij de kosten voor de retourzending moet betalen of dat de Mediamarkt deze betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan stuur ik hem terug. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
Als het product daadwerkelijk niet bestaat kan de koop ontbonden worden, maar als het product wel bestaat, dan moet MM deze toch gewoon tegen die prijs leveren? Anders is het wel heel makkelijk geld verdienen door klanten proberen te misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28

Ardana

Mens

Als het product bestaat en het is nog leverbaar (te controleren door te kijken of andere winkels het nog kunnen leveren) dan is de MM verplicht het product te leveren.

Link
Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).

Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mythx schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:59:
Als het product daadwerkelijk niet bestaat kan de koop ontbonden worden, maar als het product wel bestaat, dan moet MM deze toch gewoon tegen die prijs leveren? Anders is het wel heel makkelijk geld verdienen door klanten proberen te misleiden.
Er is dan ook nog zoiets als schrijffouten, als de prijs dermate laag is dat er van een schrijffout uitgegaan kan worden dan staat de winkel in zijn recht om de koop te ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 14-10 11:51
Ik kan op internet nergens het artikel vinden dat jij hoopte te ontvangen. Waarschijnlijk bestaat dat product niet. MM kan het product dus niet leveren, dus kan je helaas weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
http://www.nikko.eu/nl/products/1-14ford-fiesta-wrc

Het product bestaat wel. Mediamarkt moet gewoon zijn contractverplichting nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Het product bestaat inderdaad wel. Helaas zit het niet in het assortiment van de MediaMarkt. Dus ik laat het hier maar bij denk ik.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het feit dat ze er prominent mee adverteren maakt het dat je degelijk een poot hebt om op te staan. Een schrijffout in regeliere lijsten kan, in een concrete advertentie én de schaal én de snelheid van een ander model plaatsen dat bestaat gaat daar voorbij. Je mag verwachten dat bij grote promoties dubbel gecontroleerd wordt op fouten.
Wel hebben ze de informatie inmiddels netjes aangepast, dat is weer een pluspunt.

Dat het niet in hun assortiment zit is geen excuus; het bestaat en ze kunnen het inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou op z'n minst eisen dat ze de retour kosten die jij maakt vergoeden. De fout zit geheel bij hun en daar hoef jij niet voor op te draaien.

Ik heb zelf de DS3 variant. Leuk ding :) Maar ik wist dan wel wat ik kreeg, jij verwachtte meer en ik snap dat je dan teleurgesteld kan zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 14-10 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:05:
het bestaat en ze kunnen het inkopen.
Dat betwijfel ik. Eerder gaf ik aan twijfels te hebben over het bestaan. Inmiddels weten we dat die bestaat. Ik heb echter wel mn twijfels of dit product nog in het assortiment zit. Ik kan geen enkele winkel vinden waar die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
32GB USB 3.0 Drive voor 18 euro? ;-) Het was een lange strijd, maar uiteindelijk gaf MM zich gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In dit verhaal niet relevant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1