pc reboot onder windows 7, niet onder unbuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 08:56
Hey,

Mijn pc doet raar. Op de meest onverwachte momenten valt hij uit. Dat kan zijn na 5 minuten, dat kan zijn na een half uur. HEt uitvallen gebeurt alleen maar als ik windows normaal opstart. In veilige modus is hij er nog nooit uitgegaan. Ik kan hem ook opstarten met unbuntu, en ook dan blijft hij doodleuk verderdraaien zonder uit te vallen. Daarom vrees ik dus dat er één of ander beestje op de pc staat, maar hijackthis gaat mij net te ver om te begrijpen wat die allemaal komt vertellen.
Het is geen bsod, want ik heb ingesteld dat de pc niet mag rebooten bij een bsod... Hij valt dus uit, en enkele seconden later springt hij automatisch terug aan.

In de logs van windows is niks speciaals te vinden, buiten een melding na reboot dat de pc onverwacht is uitgevallen... duihui...

Pc opnieuw installeren is geen optie omdat er een paar programma's opstaan die ik professioneel gebruik, en die ik zelf niet kan installeren omdat dat remote gebeurt en mij dus ook een smak geld gaat kosten om die opnieuw geïnstalleerd te krijgen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Een héél deel programma's verwijderd die ik niet meer gebruik.
Virusscan avast laten lopen in veilige modus.
Spybot search & destroy laten lopen in veilige modus, en die heeft een paar kleine zaken verwijderd die volgens mij geen spyware waren (enkele toolbars maar voor de rest niks)
Hitmanpro laten lopen en de problemen die die vond verwijderd
hijackthis eens laten lopen maar daar snap ik niks van, dus ik heb hier even de zaken waar ik aan twijfel geplaatst.
(ben nu even onder unbuntu bezig dus kan die log even niet plaatsen :)).

Besturingssysteem is windows 7, en draait ondertussen eigenlijk quasi constant 7 op 7, 24 op 24 gedurende 3 jaar...

zijn er onder jullie personen die dit ooit al hebben meegemaakt, en mij kunnen vertellen wat bij hen de oorzaak was?

thanks,
c00kie

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Belast je de PC zowel onder Ubuntu, Windows veilige modus als Windows normaal even zwaar? Of belast je in de normale Windows modus de PC zwaarder? Misschien is het een voedingsprobleem omdat je systeem opeens uitvalt. Het is zoals zo vaak met dit soort dingen je moet problemen gaan uitsluiten.

- Draai een virusscanner direct vanaf boot middels de Bitdefener Rescue disk of de Kaspersky Rescue disk. Je kunt hiervoor zowel een USB stick als een CD gebruiken. Beide antivirusmakers komen er de laatste tijd als beste uit.
- Test je geheugen met memtest.
- Test je harde schijf met tooltje van de fabrikant en HD Tune. In Ubuntu zit ook een functie dat je de SMART waardes kunt uitlezen.
- Nog meer dingen die je kunt doen :) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 01-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 08:56
thanks.

memtest heeft hier een nachtje gedraaid, hdd getest en gaf geen problemen, voeding is enkele dagen geleden vervangen wegens kapot.

Althans, dat dacht ik toch... vrouw had blijkbaar stekker uitgetrokken en nie goed opnieuw ingestoken :(. Soit, ondertussen heb ik dus nog een pak meer gedaan dan hierboven gemeld. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen, pc volledige gedemonteerd, opnieuw in mekaar gestoken en ja hoor... probleem opgelost :(. Kabeltje naar graka blijkbaar niet goed aangesloten, en nu werkt da ding hier terug...

soit, probleem is dus opgelost, en was dus geen softwareprobleem. toch bedankt voor de hulp :)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen