[Windows 8]text en scrollen in browser veroorzaakt hoofdpijn

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 16:45

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Het probleem is begonnen met de installatie van windows 8. De matige mogelijkheden qua instellingen bezorgden me al hoofdpijn, maar na de installatie van chrome werd het wel heel erg.

Text is niet altijd even scherp, en als je scrolled ghost/trailed de test, dus je ziet een lichte waas achter de text aan gaan. daarnaast lijkt het tijdens het scrollen alsof je door dikke stront moet scrollen, en moet je stevig draaien voor het werkt.

Ik heb een logitech G7, drivers zijn geloof ik niet helemaal w8 supported,
Ik heb de meest recente nvidia drivers, al eens geherinstalleerd incl vinkje voor schone installatie.

Lettertype in IE10 is helemaal niet prettig lezen. lijkt allemaal te dik en niet scherp.

Heb ook de cleartype uit/aan gezet, en de config doorlopen.

Met windows 7 heb ik helemaal geen problemen met chrome/IE, tekst is dan scherp en scrollen loopt vlot.
Wil w8 eigenlijk nog een kans geven maar heb zin om weer permanent terug te gaan naar 7 tot microsoft eens na denkt en 9 weer normaal maakt. Alvast bedankt voor eventuele tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat voor syteem heb je? Heb je alle drivers fatsoenlijk geinstalleerd? Heb je al met frequenties gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Bartjezz schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:59:
Wat voor syteem heb je? Heb je alle drivers fatsoenlijk geinstalleerd? Heb je al met frequenties gespeeld?
Systeem? qua specs? Een corei7 3770, gtx670, 8gb werkgeheugen, geinstalleerd op een crucial m4.
Frequenties geprobeerd, maar maakt niks uit, probleem doet zich dan ook alleen voor in chrome.
Windows heeft braaf de drivers gevonden, op toetsenbord en muis na, die zijn handmatig geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien de achtergrondkleur veranderen? Misschien heel lullig: gewoon een andere browser gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 21:16
je zei dat windows de drivers had gevonden, dus probeer de drivers van de makers eens (NVIDIA).
Ik lees vaker dat de drivers die windows zelf binnen haalt niet altijd perfect zijn, vooral met videokaart drivers.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Sir_Markus schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:45:
je zei dat windows de drivers had gevonden, dus probeer de drivers van de makers eens (NVIDIA).
Ik lees vaker dat de drivers die windows zelf binnen haalt niet altijd perfect zijn, vooral met videokaart drivers.
Ook geprobeerd, dat bedoelde ik met die schone installatie optie in de nvidia drivers
Bartjezz schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:36:
Misschien de achtergrondkleur veranderen? Misschien heel lullig: gewoon een andere browser gebruiken?
uhm, nee dank je, chrome moet het gewoon doen, IE moet normaal werken, firefox/opera hoef ik niet zo graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
opgelost, tr gedaan voor slotje, monitor is overleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ah :) dat verandert de zaak :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.