Geen beeld met oud systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste allen,

Ik heb besloten mijn oude 'game' PC weer eens op te lappen. Maar.. krijg helaas in het geheel geen beeld en ben redelijk radeloos. Het gaat om de volgende hardware, inmiddels al wat verouderd:
  • AMD 64 X2 4400+
  • Asus A8N 32 SLI mobo
  • XFX 9600 GT 512 MB
  • Coolermaster 500W SilentPro modulair
  • Seagate 1 TB HDD
Wat ik heb geprobeerd:
- Ander moederbord (Zat een MSI K8N Neo4 FI)
- Andere videokaart: MSI R5450 als testkaart
- Andere voeding: Corsair CX 430 430W als testvoeding
- Ander beeldscherm
- Andere harde schijf
- ..zelfs een andere Stekkerdoo aangeschaft, 16A 230V.
- Geheugen tijdelijk eruit laten om te kijken of dat het is --> mobo piept wel vervolgens

Heel vreemd.. fans draaien, leds schijnen, geen enkele pieps van moederbord tenzij ik het geheugen verwijder dan piept ie wel..scherm blijft vooralsnog op zwart met 'geel' standby lampje. Het beeldscherm werkt wel als ik een andere pc erop aansluit in VGA modus en scherm geeft ook beeld ook als ik bovenstaande pc loskoppel (Digital Power Saving mode, verschijnt dan in beeld).

Heeft iemand wellicht enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Frostu op 31-10-2012 23:46 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Stekker eruit cmos batterij eruit grafische kaart eruit.
Beeldscherm op onboard.
Dan in de bios instellen dat je via het pci-e slot meestal aangeduid als peg beeld wil hebben.
Grafische kaart er weer in.

• Frostu
Dank voor je snelle reactie.

1.) Heb cmos batterij eruit gehaald en gereset kan idd geen kwaad. Niks veranderd.
Beeldscherm op onboard kan niet want mijn mobo ondersteunt heeft geen onboard video?
Dus hoe kan ik zoiets instellen?

2.) Kan het zijn dat mijn videokaart geen stroom krijgt of iets dergelijks?

UPDATE: ik dacht dat het wellicht toch aan mijn beeldscherm lag of kabel maar dat heb ik uitgesloten.. ik heb op een andere pc dit scherm getest op VGA en daar werkt het gewoon. Zodra als ik de VGA kabel aansluit op bovenstaande pc gaat het scherm op zwart met oranje lampje..

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Als hij volleding in het pci-e slot zit gedrukt en de voedingskabel erin zit dan krijgt hij gewoon stroom.
Geen oboard video is balen inderdaad je 4850 erin stekken en dan kijken of het dan werkt.

Probeer naast de blouwe ook even het zwarte pci-e slot.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Is de CMOS batterij niet gewoon leeg?
Sommige PC's blijven op zwart als de batterij leeg is (meeste worden dement, maar heb ook degelijk borden gezien die op zwart bleven met een leeg batje).

• Frostu
Andere pci-e slot geprobeerd, geen verschil met beide kaarten. CMOS batterij vervangen, geen verschil. Overigens hoor ik geen opstartpiep als ik de betreffende pc aanzet, POST heet dat geloof ik?

Wel gaat mijn HDD spinnen na +- 4 sec, branden alle fans en zoals gezegd piept het moederbord wel als ik geheugen eruit laat.

Nog verdere suggesties? :/

[ Voor 14% gewijzigd door Frostu op 02-11-2012 23:34 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zit de p4 stekker wel erin (naast je cpu).

• Frostu
Yep, zonder gebeurt er helemaal niks.

Die p4 stekker is overigens gesplit in twee kanten (8pin of 4pin), zou niet uit moeten maken welke erin moet toch? Maakt overigens ook geen verschil, nog steeds geen beeld.

• Frostu
Okee heb even een maat van me laten kijken, blijkt kortsluiting te zijn in de (overigens 6 jaar oude) kast.

Is kortsluiting in de kast een logische verklaring voor geen beeld? Heb alles uit de kast nu op mijn bureau los draaien en krijg nu wel beeld dus dat is wel mooi!

Alleen nu is de CPU koelpasta denk ik niet goed bevestigd want PC valt uit na +- 60 seconden steeds, CPU temps lopen van 30 gestaag omhoog naar 80+ dus moet even nieuwe koelpasta bevestigen denk ik. Of zou de CPU koeler dood zijn na 6 jaar?

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Mjah nieuwe koelpasta als je de koeler eraf hebt gehad is altijd aan te bevelen, maar zelfs met oude pasta erop zou die niet zo heet moeten worden. Is dan eerder de fan die niet zit aangesloten of de koeler zelf zit niet echt lekker.

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 21:10
als je alles los op je bureau hebt liggen kun je toch zien of je cpu koeler draait of niet? als ie wel draait inderdaad even koelpasta vervangen en kijk even hoeveel stof er tussen de koelribben zitten.

Heb een zalman koeler gehad die een lading stof hapte en daardoor niet meer wilde koelen

• Frostu
Thanks voor de nieuwe tips.

Heb vandaag nieuwe pasta erin gezet, geen verschil. Met IT duster geprobeerd de koelribben schoon te blazen maar geen verschil.

Bij het opstarten kijk ik in de bios naar CPU temp, die gaat nog steeds gestaag van 35 naar 80+ en dan slaat hij af.

Wat kan het zijn? Ik heb mijn 64 Pro trouwens omgekeerd/andersom op het ASUS A8N32 SLI mobo zitten in vergelijking met mijn andere mobo omdat hij niet paste, maar zo zou hij ook moeten functioneren toch?
Pagina: 1