[Win 7] .exe bestanden van enkele programma's spontaan weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Beste heren(en dames uiteraard) Tweakers.

Ik kom in mijn werk een aantal gekke dingen tegen en ik kan nu toch wel zeggen dat ik volledig verbaasd ben.

De situatie
Wat is het verhaal. Ik heb een nieuwe laptop (Thinkpad X220, i7 2640m, 8gb) met Win7 Pro (64 bit) draaien op een gloednieuwe SSD (Samsung 830, oorspronkelijk wa). Alle drivers zijn standaard van Lenovo, alle software van Samsung (met bijpassende optimalisatie) is geinstalleerd en er zijn geen ontbrekende stuurprogramma's en updates. Uiteraard is er sprake van een virusscanner (AVG), staat defender aan, firewall aan en zit er aan de buitenkant van het netwerk nog een firewall, up&p uit en ik verbind extern altijd via VPN.

Het probleem
Sinds enkele dagen merk ik dat ik bestanden mis. Mijn libraries draaien op mijn nas, dus mijn gevoelige data is altijd beschermd. De data die ik mis zijn .exe bestanden van recent geinstalleerde programma's (en ook een stuk software wat voorgeinstalleerd was). Dit zijn : Putty, WinSCP, Correl Burn *voorgeinstalleerd, VLC, Win7 Library tool, VMware sphere client (player vreemd genoeg bestaat nog), Thinkpad Fancontrol, Samsung SSD Machician, Intel Control center *voorgeinstalleerd & Hexchat.

In de programma directory's zijn overigens nog wel alle bestanden, alleen de programma executables missen. Ik heb alle programma's recentelijk geinstalleerd en de laptop is twee weken oud.

Verder werkt vreemd genoeg alles prima.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- System restore uitgezet
- Windows Backup uitgezet
- Software opnieuw geinstalleerd (werkt weer prima).

Mijn vraag

Hebben jullie dit eerder gezien ? Ik ben weinig ervaren met SSD's, kan dit een verkeerde SSD zijn ? Kan ik de functionaliteit testen?

Ik hoor graag jullie ideeën aan, graag jullie wijsheid!

Mvg,
Wouter