Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnew28
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 20:19
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Deze smartphone wil ik vooral gebruiken om muziek mee af te spelen. Ik ben in het bezit van goede shure oordopjes en wil daar een telefoon bij die muziek goed kan afspelen. Ik heb nu een telefoon die soms stottert of piept bij het afspelen van muziek. In de zoektocht naar een telefoon kan ik weinig vinden over de geluidskwaliteit. Mijn budget is tot 250 euro.

Wie kan mij helpen want ik kan hier weinig informatie over vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

2ehands iphone 4 ofzo?
Met goede oordopjes het je best lekker geluid vind ik. Mijn vrouw heeft een Sony Experia (nogwattus) komt ook mooi geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Samsung Galaxy S3. De Wolfson DAC is heel goed voor een smartphone. Anders de Galaxy S ook met Wolfson DAC, alleen een ander type maar kwalitatief redelijk vergelijkbaar. De Zodiac van de iPhone 4s is bijna even goed als de Wolfson van de Galaxy S3. De iPhone 5 heb ik nog niet vergeleken.

Sorry, ik had je budget niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sigis op 01-11-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Sigis schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:48:
Samsung Galaxy S3. De Wolfson DAC is heel goed voor een smartphone. Anders de Galaxy S ook met Wolfson DAC, alleen een ander type maar kwalitatief redelijk vergelijkbaar. De Zodiac van de iPhone 4s is bijna even goed als de Wolfson van de Galaxy S3. De iPhone 5 heb ik nog niet vergeleken.

Sorry, ik had je budget niet gezien.
Mijn ervaring is dat de versterking veel belangrijker is dan de DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnew28
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 20:19
Bedankt voor de reacties.

Ik heb aanknopingspunten om verder te gaan zien. Ik las dat ook de google nexus S is uitgerust met een Wolfson DAC. Wellicht ook nog andere telefoons. Ik ga op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
mnew28 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:31:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb aanknopingspunten om verder te gaan zien. Ik las dat ook de google nexus S is uitgerust met een Wolfson DAC. Wellicht ook nog andere telefoons. Ik ga op zoek.
Dat klopt. de Nexus S heeft dezefde DAC als de Galaxy S.
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:42:
[...]

Mijn ervaring is dat de versterking veel belangrijker is dan de DAC.
Eigenlijk had ik het niet alleen over de DAC, maar ik wilde het niet te ingewikkeld maken. Daarnaast heeft de implementatie natuurlijk ook heel veel invloed. Niet zozeer de versterking, maar ook de kwaliteit van de amp heeft ook een grote invloed op de uiteindelijke kwaliteit. Niet zozeer meer, maar je kan de kwaliteit wel heel erg verprutsen met een slechte amp. Ik heb echter metingen gedaan aan verschillende toestellen (via de 3,5 mm jack) en dat is bij de Galaxy S, Galaxy S3 en Nexus S niet het geval (in ieder geval in de exemplaren die ik heb gehad.

Overigens kan je het altijd een keer slecht treffen, een slecht treffen. Een slecht gesoldeerde connectie kan de kwaliteit heel erg verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DAC is bij in-ear wel belangrijk omdat als het een slechte DAC is je constant een ruis hoort als er stille stukjes in de muziek zitten. Omdat in-ears een lage impedantie hebben hoef je geen losse versterker tussen de telefoon en de oortjes te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Klopt, enige nadeel van de iphone 4 vind ik dat hij niet echt hard gaat maar hij is tenminste wel ruisvrij met mijn in-ear dopjes.

Ga je een koptelefoon aansluiten (bijv. zon echte sennheiser ipv een plastic skulkandy crap ding imho) dan wil je wel wat meer vermogen uit de koptelefoonpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
brilsmurfffje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:53:
DAC is bij in-ear wel belangrijk omdat als het een slechte DAC is je constant een ruis hoort als er stille stukjes in de muziek zitten. Omdat in-ears een lage impedantie hebben hoef je geen losse versterker tussen de telefoon en de oortjes te gebruiken
Klopt, maar ik had het over de ingebouwde versterker. Als die slecht is kan die de geluidskwaliteit behoorlijk verprutsen.
Anoniem: 472487 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:29:
Klopt, enige nadeel van de iphone 4 vind ik dat hij niet echt hard gaat maar hij is tenminste wel ruisvrij met mijn in-ear dopjes.

Ga je een koptelefoon aansluiten (bijv. zon echte sennheiser ipv een plastic skulkandy crap ding imho) dan wil je wel wat meer vermogen uit de koptelefoonpoort.
Dan kan ik alleen maar zeggen dat je het geluid te hard zet. Overigens vind ik de meeste Sennheisers ook niet echt top wat geluidskwaliteit betreft.

[ Voor 36% gewijzigd door Sigis op 05-11-2012 03:19 ]

Pagina: 1