• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe desktop gekocht op basis van een Gigabyte GA-H77M-D3H icm een i5 3570K
Daarnaast heb ik een MacBook Pro en een Elgato EyeTV DTT DVB-T stick.
Wanneer ik mijn EyeTV stick aan mijn MacBook hang kan ik zonder problemen tv kijken. (signaal sterkte 50 a 60 procent)
Wanneer ik deze echter aan mijn desktop hang heb 90% van de tijd niet voldoende signaal (40 a 50 procent)
Dit is zowel onder Windows 7, Ubuntu 12.10 als OSX 10.8.2 (Hackingtosh) het geval.
Ik heb de antenne vervangen en het met en zonder usb verlengkabel aangesloten, dit helaas ook zonder resultaat.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• dion_b
  • Laatst online: 02:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met videokaarten & beeldschermen te maken. Een DVB-stick hoort in een HTPC

Move VB -> MH

Oslik blyat! Oslik!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-02 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Dezelfde ruimte of een andere ruimte? Geaard stopcontact of niet? (Belangrijk, 115V/50Hz AC op een behuizing wil namelijk nogal eens een storing veroorzaken, al was het al dat je kooi van Farraday minder aanwezig is zonder aarding) Wat is de staat van leidingen/andere bronnen? Let op dat zelfs de storing van een harddisk een impact kan hebben op de ontvangst kwaliteit. Digitenne met een indoor antenne kan al last krijgen van een langsrijdende brommerdynamo in sommige gevallen...

Dik audiosysteem wat kan storen?

Die mac heeft een stukkie minder hardware dan een "3,5inch tech" PC in een redelijk geisoleerde behuizing, wat hem net die grens ontvangst kan geven: een 2,5inch diskje stoort nu eenmaal wat minder, en laptop-VRM's die op weinig vermogen berekend zijn gaan ook wat minder storen dan een PC-PSU die intern 230V converteert/scaled en vervolgens vaak ook nog eens met een vrij zwaar multi-fase VRM systeem op het moederbord zelf storing gaat geven...

• Koekie007
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Dezelfde ruimte, hetzelfde stopcontact en hetzelfde bureau. Desktop is voor zover ik kan nagaan geaard. Voorheen gebruikte ik mijn MacBook als desktop (met een losse monitor, tb en muis) Deze is zowel geaard als ongeaard aangesloten geweest. Daarnaast heb ik de ontvanger middels een usb verlengkabel verder van de behuizing gehad. Dit ook zonder effect. (Macbook met verlengkabel geeft geen problemen)
Zojuist heb ik ook even met een andere geleende stick getest, dit ook zonder effect.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)