Leuk dat je zo'n passie hebt voor fotografie! Altijd mooi om te zien
Over de foto's:
#1: altijd op raw schieten, dit soort foto's waarbij een groot dynamisch bereik zichtbaar is (veel licht en veel schaduw). Het concept van de foto is goed, en de bedoeling is idd die boom met schaduw goed vast te leggen. Maar de lucht is best lelijk uitgebeten en de boom zelf een beetje onderbelicht. Omdat de belichting van de lucht zo fel is, denk ik dat je niet veel detail meer kunt halen uit de lucht. Als je op RAW schiet, zou ik ervoor kiezen om deze foto 1 stop onder te belichten dan, zodat er meer detail/kleur in de lucht is na bewerking. De voorgrond kun je wat makkelijker overbelichten daarna.
#2: leuke foto! ik zou em alleen iets meer nog naar rechts van het midden plaatsen voor meer ruimtelijkheid aan de linkerkant. De nijlpaard zelf zou ik plaatselijk nog wat bijlichten. Misschien de whites in Lightroom iets omhoog?
#3: De giraffe en de achtergrond lijken op hetzelfde "vlak" te staan, waardoor onderwerpisolatie iets minder terug te zien is. De achtergrond is namelijk bijna even scherp als de giraffe zelf. Waarschijnlijk komt dit enerzijds doordat je lens geen grote diafragma's ondersteunt op die afstand, en anderzijds door dat de afstand tussen giraffe en achtergrond daadwerkelijk maar heel klein was, waardoor het ingezoomd door het perspectief op hetzelfde focusvlak valt.
Volgende keer even wachten totdat de giraffe iets meer los komt van de voorgrond, of zelf dichter naar de giraffe toe gaan. Met dit laatste zorg je dat bij het volledig inzoomen de giraffe iets meer loskomt van de achtergrond door de perspectiefverhouding die je creeert als je zelf meer naar het onderwerp toe loopt.
Daarnaast zou ik proberen om meer ruimte over te laten aan de kant waar de blik van de giraffe naartoe gaat. Op jouw foto staat hij meer rechts van het midden. Ik zou kiezen om hem links te kaderen. Dit verhoogt de ruimtelijkheid van de foto (zoek maar eens op "rule of thirds". Standaard cliché regeltje, maar dat is niet voor niks zo: het werkt vaak wel).
#4: kijk bij deze heb je die ruimtelijkheid wel goed toegepast

Leuke pose hebben die vogeltjes zo naast elkaar! Misschien is de achtergrond nog wat teveel aanwezig, maar zoals ik al zei: dat zal wel een beperking zijn van de maximale diafragmawaarde van je lens op dat brandpunt.
#5: je hebt veel lege ruimte zowel boven als onder. Wat je hier met die rule of thirds ook kunt doen is dat je of boven of onder wat meer afsnijdt, zodat je ook een betere dieptewerking krijgt. Dus de voorgrond met huisjes op 1/3e van beneden, en dan 2/3e lucht. Wat je ook kunt doen is zowel boven als onder wat wegsnijden (panorama-effect). Ow, en ik zie links dat het huisje wat scheve lijnen heeft door de distortion van de groothoek van je lens. Dit kun je in Lightroom makkelijk rechttrekken
#6: een hele mooie pose! En ondanks links niet veel ruimte meer is (waar de blik van het dier naartoe gaat), vind ik de uitsnede hier wel oke, omdat de lange hoorn ook een onderwerp is. Dat gaat mooi naar het midden toe. Helaas oogt deze foto wat contrastloos, en heeft weinig diepte, waardoor dier+omgeving iets minder van elkaar te onderscheiden zijn. Al die takken ogen wat onrustig.
#7: goeie scherpe foto. Ik zou alleen volgende keer kijken dat je geen oren afsnijdt

Daarnaast zou ik rechts dusdanig afsnijden totdat die boom er niet meer opvalt. Dat oogt wat rustiger op het onderwerp. Het takje bij de neus van de zebra kun je, gezien de drukke achtergrond volgens mij wel makkelijk wegclonen.
#8: Wat weinig kleur en contrast (bij de struiken), maar het is wel een mooie watervalfoto! Niet te zachtstromend, niet te hardstromend water, net goed!
#9: een zeer fraai landschap! Hij is wel erg contrastloos en de boom/struik rechts belemmert het vergezicht. Ik zou die wegclonen of wegcroppen. Volgende keer even kijken of er plaats is om een paar stappen naar links te doen om een complete overview te krijgen zonder storende elementen
Sorry, ik heb de foto's beoordeeld alsof je een DSLR hebt. Ik zie nou net dat je de foto's met een Coolpix geschoten hebt. Compactcams zijn er niet zo goed in om onderwerpisolatie voor elkaar te krijgen en die is wat dat betreft de beperkende factor. Zowat alles is scherp op een foto ongeacht welke diafragmawaarde

Dus je zult volgende keer denk ik betere resultaten halen als je inderdaad probeert zelf zo dichtbij mogelijk te komen, maar ik denk niet dat de dieren dat toelaten
Ik besef net dat mijn commentaar enkel technisch is. Op de giraffe en de nijlpaard na zit er wel potentieel in tot sfeervolle foto's!
Keep up the good work!!