Nieuw RAM en SSD Dell xps L702x

Pagina: 1
Acties:

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03 00:03
Hallo,

Ik heb een Dell xps L702x.
Specs:

Intel Core i7 2630QM
4 GB RAM
GeForce GT555M

Ik wil graag naar 8 GB aan RAM en een SSD om windows op te zetten.

Voor de SSD dacht ik aan een Samsung 830 series 128GB.
Voor RAM heb ik geen idee. Daarom ben ik dit topic gestart.

Ik heb niet echt een budget, maar ik wil graag niet teveel uitgeven aan de upgrades.

Graag hoor ik van wat jullie mij kunnen aanraden.

Edit: Is het mogelijk om de grafische kaart te vervangen? Ik bedoel niet dat ik de hele laptop uit mekaar moet halen, waardoor het veel te lastig wordt.

Met vriendelijke groet,

Mrsrd13

[ Voor 14% gewijzigd door Mrsrd13 op 31-10-2012 20:13 ]

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 08:31
Ik hou ervan om van onder naar boven te werken en begin dus met de grafische kaart. Deze zal vast te vervangen zijn, maar er is weinig krachtigers op gebied van mobiele grafische kaarten. Daarnaast zijn ze ontzettend duur als je ze wil vervangen. Je zou even moeten kijken of de kaart een MXM interface heeft of niet, maar ik raad het af om er aan te beginnen. Ook al heb je geen budget, het is niet interessant.

Daarna komt het RAM geheugen. Zelf heb ik de volgende kit in mijn laptop zitten:
pricewatch: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9

Maar ook die van Kingston voldoen prima:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3P1K2/8G

Of als je een 16GB kit wilt hebben:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10

En dan natuurlijk het eerste. Je SSD. Helaas ben ik geen Samsung fan en zal je niet ondersteunen om een Samsung 830 te halen, maar het zijn geen slechte SSD's. Je kunt anders ook even naar de volgende kijken:
pricewatch: OCZ Vertex 4 128GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Intel 330 120GB

Ik weet zo niet of je laptop een plek heeft voor een tweede HDD of SSD, maar anders zou je ook een HDDcaddy kunnen aanschaffen als je dit nog niet overwogen had. Zelf gewoon via de volgende website besteld, maar kan nog goedkoper als je hem via eBay of DX koopt:
http://hddcaddy.nl/

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03 00:03
Ten eerste: Bedankt voor je input.

Ten tweede: Het is mogelijk een tweede HDD/SSD in te plaatsen, ik heb namelijk de onderkant al open gehad om te kijken. De XPS is hier zeer gebruiksvriendelijk in naar mijn mening.

Voor je advies naar SSD's en Ram geheugen zal ik er naar kijken.
Daar naast zou ik ook graag de mening van anderen willen horen over de adviezen die jij geeft.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mrsrd13