Help! Welker Cooler? BBG September 2012 Mainstream gaming.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480861

Topicstarter
Hoi, ik ga dezelfde desktop laten maken als de BBG September 2012 Mainstream gaming.

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Duurt nog even voordat hij leverbaar is dus ik zoek naar een alternatief:

Op dit moment overweeg ik een Thermalright HR-02 passive.
of een Cooler Master Hyper 212 Evo

Ik hecht waarde aan stilte. Maar ik wil ook kunnen gamen. Ik snap dat het raar klinkt met een passive cooler. Maar reviews zijn lovend zelfs onder load. Is het duurzaam op lange termijn? Is het handig als gaming computer? Zo niet welke cooler zou jij aanraden?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 01:23

L702

Eric #99

Ik heb zelf een HR-02, en het is echt een goede cooler. Zet er een 14cm fan op met een laag toerental (deze bijvoorbeeld), die hoor je ook niet, en hij geeft ook nog eens prima prestaties.

Ik zelf koel er een Intel Core i7 3930K mee met een 800 rpm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480861

Topicstarter
Heb je zelf ook de Scythe Slip Stream 140MM erop? Blijftie stil?
Overigens ben ik benieuwd of het allemaal wel gaat passen in de Corsair Carbide 300R.
Ik ga het zeker overwegen maar 7 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 01:23

L702

Eric #99

Nee, ik zelf heb een pricewatch: Enermax UCTB14, 140mm
Had net gesorteerd op prijs.
Deze pricewatch: Sharkoon Silent Eagle 800, 140mm staan ook bekend als extreem stille fans.

De HR-02 werkt mee aan de stille werking doordat de koelvinnen vrij ver uit elkaar staan waardoor de fans veel minder weerstand te verduren krijgen. Hierdoor wordt het koeloppervlak wel kleiner, maar dat pakt de HR-02 weer op door z'n grootte.

Als ik zo naar de kast kijk zie ik zo snel geen problemen. Lijkt niet minder ruimte als mijn behuizing (Silverstone FT-02).