unbuffered als zoekcategorie bij "geheugen intern"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nieuwere typen Xeon processoren ondersteunen alleen ECC unbuffered geheugen. Het meeste geheugen is ECC registered. Het is op dit moment erg moeilijk om het juiste type geheugen terug te vinden zonder een registered/unbuffered selectie schakelaar.

Uitleg over deze geheugen typen: Wikipedia: Unbuffered memory

De keuze is tussen registered (buffered) en unbuffered (not registered). Die sluiten elkaar dus uit.

Kan de registered/unbuffered zoekcategorie worden toegevoegd als schakelaar?

De huidige of/en selectieschuif bij Geheugen Correctie Codes werkt niet volgens de regels van de logica: met de schuif in de EN positie, met ECC aangevinkt en Registered uit, geeft het resultaat ook registered geheugen. De verwachting was dat het zou selecteren op ECC en niet registered geheugen. Dat is overigens niet hetzelfde is als unbuffered, want een leeg veld zou ook kunnen matchen.

Ook als het wel zou werken is het niet intuitief voor de doorsnee gebruiker. Gebruiksvriendelijker is een registered versus unbuffered schakelaar, vandaar mijn verzoek.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat betreft (niet)buffered geheugen, die komt er wat mij betreft bij, ga ik op de lijst zetten :) Het is mij ook opgevallen dat de optie mist, helaas kost het best veel tijd om alle uitvoeringen langs te gaan om te controleren of deze buffered zijn of niet. Maar die tijd gaan we binnenkort vrijmaken, dus het komt allemaal goed :)

De en/of schuif is bedoeld voor meerdere selecties, zo kan je in dit geval zoeken naar Registered EN ECC, of Registered OF ECC. Het aanvinken van 1 optie negeert dus de en/of schakelaar.

Wel kan ik je melden dat wij nog een goed moeten kijken naar de werking van de filters, op meer punten werkt het niet helemaal lekker of logisch. Het staat in ieder geval op de radar, wanneer het klaar is durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08

WHD

Nu in 2014 is dit nog niet gewijzigd.

Ik werd laatst ook gebeten door een verkeerde geheugen keuze.
Het wel vinden van ECC maar tegelijkertijd niet registered (unbuffered) geheugen duurde langer dan ik normaal gezien gewend ben van de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij kan je dit effect nu het makkelijkst bereiken door in de geheugen-type filtering alleen te kiezen voor 'niet [unbuffered]' (dus filter op unbuffered aanvinken en de wel/geen-knop op 'geen' zetten).

En vervolgens 'ecc' of 'error correcting code' als keyword in te vullen in het trefwood-vakje.

Dan krijg je dit resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door ACM op 14-09-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Excuus voor de flinke kick

@Glaanie Zojuist zat ik het unbuffered filter te zoeken maar kan die niet vinden, is die verdwenen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-03-2022 12:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Raven Je bedoelt het "Wel ECC, niet Registered"-filter? Deze had ik per ongeluk stukgemaakt nadat ik de id's van een andere spec had gewijzigd... Maar is weer gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Glaanie Die ja, thanks :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1