HD7850 of HD7870?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrien1989
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:55
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een nieuwe desktop aan te schaffen, maar ik vraag me af of jullie mij het verschil tussen de hd7850 en de hd7870 kunnen vertellen? Het is de bedoeling de huidige games (waaronder guild wars 2 echt belangrijk is) high tot ultra te kunnen spelen de komende tijd. Is het verschil echt de extra centjes waard, daar gaat het mij met name om en waarin zal zich dat dan uiten? Ik heb zelf de specs en een aantal reviews wel gelezen, maar ik word er als lake niet veel wijzer van.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:52

yzx

Guildwars 2 loopt nogal lekker op de CPU ipv GPU ;)

Nu als jij die extra performence het waard vind voor die 50euro ga je er voor van een 7850 ga je geen spijt hebben.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrien1989
zijn de extra kosten voor de 7870 het waard volgens jou, dus voor gamen in het algemeen bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:52

yzx

Bwah afhankelijk van de game gaat het puur om GW2 dan zou ik met een 7850 blijven

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-07 06:57
Dat hangt helemaal van jou af. Speel je uren per dag games en heb je toch geld zat dan zeg ik ja. Heb je het niet zo breed en speel je af en toe in het weekend een keer een uurtje GW2 dan zeg ik nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrien1989
Maar kunnen jullie me ook uitleggen wat er dan beter is aan de 7870 als er zoveel verschil tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-07 06:57
Gewoon, meer rauwe GPU kracht. Alles gaat iets sneller en 7870s draaien op iets hogere kloksnelheid. In alle games waarin de GPU de bottleneck is zal er dus een verschil zijn, zij het misschien klein.
Toms hardware heeft wel een benchmark gedaan met verschillende GPUs in GW2 alleen hierbij hebben ze de 7850 niet getest, dus hier kan ik niet zoveel zeggen over het verschil. Zie http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3268-6.html voor meer info over de verschillende GPUs met bijbehorende prestaties in GW2 (zonder de 7850 dus). Je moet zorgen voor minstens +/- 40 avg FPS om lagvrij te kunnen spelen.
Pagina: 1