Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448353

Topicstarter
Beste Allen,

Vandaag merkte ik dat tijdens mijn PC gebruik steeds random programma's crashte. Na een aantal testen te hebben gedaan (HD test en memtest) bleen dat 1 van mijn Corsair XMS3 sticks naar de klote is! nu heb ik er 2x2GB dus heb de slechte eruit gegooit (vervolgens draaide alles weer prima, maar te traag). Ik heb direct nieuw RAM gehaald bij de PC boer en ingepropt. In de BIOS wordt het stickje herkent en ook in MSI control center via windows pakt hij de stick. Alleen hij wordt niet gebruikt. In Windows (computer eigenschappen) blijft mijn RAM steken op 2,00 GB. CPU-Z pakt mijn stick trouwens ook niet.

Mijn huidige systeem (zonder de RAM upgrade). Ik heb geen OC op mijn systeem.

MSI P67A-C45 Mobo
Corsair 650 W PSU
i7 2700 (sandy bridge) CPU
1x 2GB Corsair XMS3 DDr3 1600 (CMX4GX3M2A1600C9)

Ik draai Windows 7 x64 Ultimate

Het nieuwe gekochte stickje RAM:

1x 8GB Kingston DDR3 (KVR13333D3D4R9S/8GI)

Mijn PC post niet wanneer ik enkel het nieuwe stickje RAM erin heb zitten.

Ik denk dat ik iets te overhaast ben geweest met het kopen van dit nieuwe stickje maar toch zie ik niet waarom dit stickje niet gepakt wordt door mn PC.

Hopelijk kan iemand mij helpen of mij in de goede richting sturen. Vele malen dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
Misschien proberen in een andere slot te doen.

het kan ook zijn dat je server geheugen heb gekocht(kan het niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 23:56
herkend
Modbreak:Als je niets inhoudelijks toe te voegen hebt, post dan niet :o

(Tik)fouten in titels kun je dmv topicreport aangeven. Dan zien we het een stuk sneller dan een loze post *in* een topic en doen we er ook eerder wat mee. Maar inderdaad alsnog titelfix: herkent->herkend.

[ Voor 97% gewijzigd door dion_b op 31-10-2012 18:34 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt!

En @ dark ik heb dat al gedaan maar helaas :(
code:
1
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?root=&LinkBack=&ktcpartno=KVR1333D3D4R9S/8G&id=8

Dat is hem als het goed.

Het lijkt er inderdaad op dat het om server geheugen gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso (zoals al in twee andere topics vandaag alleen al genoemd) altijd het advies:
Check voor aankoop of je DIMM in de QVL van je moederbord zit. Zo niet, andere DIMM kiezen. Dat scheelt subtiele compatibility issues, maar ook overduidelijke lompe als totaal verkeerd soor geheugen halen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Breng dat geheugen maar weer terug, want je hebt Registered ECC geheugen bedoeld voor servers gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor alle reacties! probleem is opgelost
Pagina: 1