Wijziging User Review - [Cheetah] [syntags]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Helaas wederom een wraak-review, dit keer van user Syntags

Of zoals Syntags zelf schrijft, ik kan het niet beter verwoorden:
Oh gelijk een slechte review schrijven eh,
Dat spelletje kan ik ook spelen,

Lafaard
Situatie: ik heb een aantal spullen bij hem besteld. Nog geen 2 weken na ontvangst bouw ik een DVD-RW in en die blijkt niet totaal niet te werken. Mailtje verstuurt, waarin ik constateer dat de drive het niet doet en hem vraag wat hij voorstelt (een gebaar of zelfs maar een normale reactie had ik genoegen mee genomen)... maar helaas onmiddelijk een enorm grote mond terug (inclusief feitelijke onjuistheid - hij maakt van < 2 weken plots 1 maand), wat in de vervolgmailwisseling alleen maar erger wordt. Boodschap was - en dit is dan nog vriendelijk uitgedrukt - dat ik het kan bekijken omdat ik volgens syntags op de dag van binnenkomst alles van A tot Z had moeten testen en daarover linea recta terugkoppeling had moeten geven ofzoiets.

Mijn review: http://tweakers.net/aanbod/rating/134381

Zijn review: http://tweakers.net/aanbod/rating/134425
Buyer/Seller beware !! :

dit jongetje kocht een aantal spullen van mij.
nadat ik ze verstuurd had en hem de t&t code gemaild kreeg ik geen enkele reactie terug.
geen bevestiging van aankomst, geen bedankje.
tot TWEE WEKEN later.
1 van de DVD branders zou het niet doen en hij wou z'n geld terug... TWEE WEKEN later !!, bij een 2ehands product van 5 euro.

ons mailgesprek wat daarop volgde post ik hieronder zodat jullie kunnen lezen wat gezegd is :
knip
Drive was 7,50 trouwens, maar daar gaat het me niet eens zozeer om. De manier waarop dit door syntags aangepakt wordt is m.i. ronduit onbehoorlijk (om het vriendelijk te zeggen) en daar krijgt hij ook de slechte review voor - waarin ik m.i. nog redelijk ben door niet 3x 1 ster te geven, maar 2x 2 sterren ("voldoet" en "communicatie") en 1x 3 sterren ("aflevering").
De onbeschofte denigrerende toon wordt trouwens ook doorgezet in de review zelf (-> "jongetje").

Emailwisseling hier, hij verwijst er - tot mijn stomme verbazing overigens, want die mailwisseling lijkt me erg duidelijk - zelf naar in zijn beoordeling:

doe maar even niet zo. (Modjes kunnen de link wel terugvinden.

Mijn verzoek: verwijdering van de slechte review. Ik heb vlot betaald, goed gecommuniceerd en heb precies niets anders "verkeerd" gedaan dan een slechte beoordeling schrijven na een m.i. behoorlijk onbeleefde behandeling bij een aankoop waarvan een onderdeel defect bleek.

Mede-users moeten weten hoe syntags met dat soort zaken omgaat, daar is het reviewsysteem voor volgens mij juist voor bedoeld, en dan puur uit wraak voor een slechte userreview zo'n tegenreview schrijven lijkt mij niet de bedoeling... :/

[ Voor 48% gewijzigd door zeef op 31-10-2012 18:07 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ik heb een slechte ervaring met jou, en ik vind dat alle tweakers het recht hebben om dat te weten.
want ik vind helemaal niet dat je goed hebt gecommuniceerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Mag ik weten wat die "slechte ervaring" van jou met mij precies is dan?
Wat heb ik volgens jou concreet "niet goed" gecommuniceerd?

Dat ik je een volkomen normale email stuur als blijkt dat ik een defect product van je heb binnengekregen?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
nou, ik vind het erg onbeschoft van jou dat je niet even doorgeeft dat alles binnen is, maar wel twee weken later melden dat er een product defect is en vervolgens geld terug eisen.
je had ook kunnen vertellen dat alles binnen is, maar dat je het nog niet kan testen ofzo.
dat ervaar ik als onprettig, en met mijn beoordeling wil ik dat kenbaar maken zodat dat gevoel misschien een ander gespaard kan blijven., niets meer en niets minder.

en het is zeker geen "wraak-review"
ik beschrijf alleen wat er gebeurt is, en post ons gesprek.
zodat een ander een objectieve kijk op de zaak kan krijgen.
ik vertel toch niets raars ofzo

ik begrijp alleen niet waarom ik het van jou weg zou moeten halen terwijl je me nadrukkelijk vertelt dat ik m'n gang moet gaan ( zie mail )

[ Voor 27% gewijzigd door syntags op 01-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Als je zo graag wilt weten wat de status is van een zending kun je me daar ook zelf een email over sturen.
Daarnaast kun je met de Track/Trace code ook zo zien of een zending afgeleverd is of niet.

Het is net zo "onbeschoft" dat ik dat niet gemeld heb als dat jij er niet om gevraagd hebt <- om exacter te zijn: ik vind eerlijk gezegd dat die "klacht" van je niet echt ergens over gaat.
je had ook kunnen vertellen dat alles binnen is, maar dat je het nog niet kan testen ofzo.
dat ervaar ik als onprettig, en met mijn beoordeling wil ik dat kenbaar maken zodat dat gevoel misschien een ander gespaard kan blijven., niets meer en niets minder.
Ik kan helaas niet ruiken dat je dat als "onprettig" ervaart, zeker niet als je er totaal niets over zegt. Je vraagt me helemaal nergens om nog terug te koppelen na ontvangst of om direct te testen zoals je dat blijkbaar eist - overigens zonder zoals je zelf zegt te vinden dat je ergens toe verplicht bent als er dingen defect blijken te zijn.

Zo ongeveer alle andere mensen waarmee ik hier zaken doe vinden het vrij normaal dat de communicatie eindigt na verzenden, en dat vervolgens geen bericht = goed bericht. Op verzoek nog een review over en weer en klaar. En als ze specifiek de status willen weten vragen ze er zelf om. Ik neem aan dat jij ook niet na verzendbevestiging bij een bestelling bij een webshop nog een email erachteraan stuurt om te melden dat het aangekomen is?
maar wel twee weken later melden dat er een product defect is en vervolgens geld terug eisen.
Uiteraard koppel ik terug dat een product defect is. Zou jij dat niet doen dan? Daarnaast vraag ik in de 1e mail heel netjes wat jij zelf voorstelt. Vervolgens een nogal onbeschoft antwoord waarvan ik behoorlijk not-amused was, waarna ik aangeef dat ik inderdaad het geld voor de drive teruggestort wil hebben. Dat lijkt mij een behoorlijk normaal verzoek, zeker na zo'n reactie. Om vervolgens daarna compleet afgebekt te worden.
en het is zeker geen "wraak-review"
ik beschrijf alleen wat er gebeurt is, en post ons gesprek.
Hoe moet ik dit dan precies lezen?
Oh gelijk een slechte review schrijven eh,
Dat spelletje kan ik ook spelen,

Lafaard
ik begrijp alleen niet waarom ik het van jou weg zou moeten halen terwijl je me nadrukkelijk vertelt dat ik m'n gang moet gaan ( zie mail )
Omdat ik je niet kan tegenhouden. Maar er zit direct een belangrijke toevoeging aan waaruit duidelijk blijkt dat ik van mening ben dat ik totaal niets verkeerd heb gedaan, en het dus niet eens ga zijn met een negatieve review van jouw kant:
Ben zeer benieuwd wat voor negatiefs je over me gaat bedenken:
"Klaagt over defecte drive die ik hem opgestuurd heb en plaatst een negatieve review als ik hem daarna snoeihard afbek"

Sterkte..
Daaruit lees jij: "ga je gang, want ik ben het er mee eens"?
Ik had enige hoop dat je er wellicht nog over na zou denken en tot een ander inzicht zou komen dat wel als redelijk kan worden beschouwd. Dan had ik mijn review ook kunnen laten verwijderen... maar helaas niet dus.

Anyway, dat hele verhaal hieboven is wat mij betreft besides the point.
Ik heb die slechte review geschreven vanwege de manier waarop jij omgaat met ontvangen defecte spullen. Dat beschrijf jij zelf tot in de puntjes, ik kan het niet duidelijker verwoorden:
"luister, je koopt iets tweedehands, en vervolgens ga je 2 weken later vertellen dat ie het niet doet.
ik ben geen mediamarkt ofzo.
je had het gelijk moeten testen, en dan nog ben ik je niets verplicht.
je laat het geheel op eigen risico verzenden zonder enkele garantie.
ik heb het je werkend toegezonden, en wat jij of iemand anders ermee heeft gedaan in de tussentijd, is niet mijn pakkie aan.
dat je gelijk op je achterpoten gaat staan en lopen verwijzen naar je beoordelingen, dat zegt mij helemaal niks.
kennelijk geloof je mijn beoordelingen ook niet want je maakt me gewoon uit voor oplichter ofzo.
als ik iemand zou willen oplichten zou ik het voor een beetje meer dan 5 euries doen.

dus nee, ik stort niks terug"
Ik vind dit Dit is geen normale reactie. Zeker niet gezien de eerdere mailwisseling. Daar gaat mijn review over.
Overigens stond ik na dat defect totaal niet op mijn achterpoten. Ik vind het namelijk vrij normaal dat er iets mis kan gaan of je per ongeluk iets defects kan opsturen en daarom kreeg je ook een volkomen normale mail van me. Van die 1e reactie van je gingen mijn nekharen echter wel overeind staan, en na bovenstaand stond ik zeker op mijn achterpoten ja... maar dat lijkt me totaal niet vreemd :/

Jij schrijft een "dat-spelletje-kan-ik-ook-spelen-lafaard" slechte review, met als argument: dat ik naar jouw smaak kennelijk op de dag van binnenkomst alles van A tot Z had moeten testen en daarover linea recta terugkoppeling had moeten geven. Maar zelfs als ik dat vooraf had geroken en zo had gedaan geldt: "dan nog ben ik je niets verplicht".
Alleen vergeet je jammergenoeg totaal om zowel voor de deal als na verzenden te melden dat ik rekening moet houden met dat stuk gebruiksaanwijzing dat specifiek voor jou geldt.. Ik mag dat pas vernemen nadat blijkt dat er iets defect is, en dan met bovenstaande toon..

Gezien je zelf - totdat het misgaat - niet communiceert dat de zaken zo werken bij jou was het dus nogal noodzakelijk voor toekomstige kopers dat iemand die het aan den lijve heeft ondervonden dat wel deed. Dan kan ieder voor zich bepalen of ze met die gebruiksaanwijzing en voorwaarden kunnen leven.

[ Voor 52% gewijzigd door Cheetah op 02-11-2012 14:45 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
ik begrijp dat jij het niet kan ruiken dat ik het onprettig ervaar.
ik vind het ook jammer dat jij niet vind dat dat de gebruikelijke gang van zaken is ( om de afzender te laten weten dat alles in orde is aangekomen )
maar volgens jouw beredenering was alles in orde aangekomen ( aangezien ik geen bericht heb gekregen dat dat tegenspreekt )
of laat je iedereen pas na 2 weken weten dat het werkt ?, als je iets hebt gekocht wat 2e-hands is.

quote: "Op verzoek nog een review over en weer en klaar."

dus jij geeft alleen maar een review als er om wordt gevraagd,
ik had dus moeten vragen om een review ?
dat ik m'n best heb gedaan om alles snel en veilig te verzenden ( in een werkende staat uiteraard ), dat maakte dus helemaal niks uit, ik had er om moeten vragen volgens jou.
dan heb jij dus enkel een slechte review geschreven om te wreken, want anders had ik dus uberhaupt geen review van jou gehad
ook al was je tevreden.
en dan durf je mij te beschuldigen van het plaatsen van een "wraak-review" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Je verdraait mijn woorden, en legt me woorden in de mond.

Om het even kort samen te vatten:
- nee, ik test niet altijd elk onderdeeltje op dag van binnenkomst. Dat jij dat schijnbaar verwacht is absurd.
- nee, ik plaats niet alleen een review als daarom gevraagd wordt, ook zeer geregeld uit mezelf
- nee, ik plaats niet automatisch voor elke deal die ik maak een review
- ja, als er specifiek om gevraagd wordt doe ik dat wel
Reviews plaatsen na een deal is nog altijd vrijwillig en dus nog steeds niet verplicht voor zover ik de Tweakers regels erop na kan lezen.

Ik heb daarnaast bovendien al meer dan zat motivatie gegeven waarom je die slechte review gehad hebt. Als je het nou nog steeds niet wilt begrijpen is dat niet mijn probleem. En dat ik vind dat jouw onwil om het te snappen niet mijn probleem is i.m.h.o. een heel erg veel minder groot issue dan dat jij vindt dat het niet jouw probleem is als mensen defect spul van je ontvangen, en je ze daarbij nog afbekt ook.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
ja ja.

bij nader inzien, wil ik dat jij je review weg haalt, aangezien die is ontstaan uit wrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Goed, dan komen we er blijkbaar niet uit met z'n tweeen en zullen we zien wat de admins ervan vinden.
Wat mij betreft blijft mijn review staan en wordt hij daarbij aangevuld met een link naar dit topic zodat users kunnen zien hoe e.e.a. precies werkt in jouw geest, en wordt de jouwe verwijderd.

Waarom de mijne terecht is en de jouwe onterecht heb ik wat mij betreft voldoende uitgeargumenteerd. En verrassend genoeg heb je me daar m.i. alleen maar bij geholpen met je posts hier, hoewel je het vermoedelijk zelf anders zult zien. Maar da's precies groot deel van het probleem waar tweakers die zaken met je willen doen op geattendeerd moeten worden: je matigt je een aantal rechten aan die je niet hebt (recht op auto-review, recht op linea recta horen of alles werkt) en wijst een aantal plichten die je wel hebt categorisch af (zoals: normaal reageren en onderhandelen over een oplossing als er sprake is van defecten).
En daarbij laat je je totaal niet corrigeren in gesprek waarin conform normale logica geredeneerd wordt.

[ Voor 75% gewijzigd door Cheetah op 05-11-2012 11:26 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
@ Admins

ik denk idd niet dat we er uit komen.
we hebben allebei onze meningen gegeven.
ik heb er voor de rest niks aan toe te voegen.

[ Voor 73% gewijzigd door syntags op 05-11-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Modbreak:Dergelijke topics zijn enkel voor koper en verkoper

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 05-11-2012 14:18 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
@Modjes,

De 2 weken zijn inmiddels om...
Gezien syntags en ik hier duidelijk niet gaan uitkomen (standpunten zijn helder; syntags is kennelijk alsnog niet van plan iets te gaan doen aan het feit dat ik defecte hardware van hem heb ontvangen, met eerdergenoemd als motivatie): kunnen jullie een oordeel over vellen over deze kwestie?

We horen het graag... Alvast bedankt...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cheetah schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:07:
@Modjes,

De 2 weken zijn inmiddels om...
Wellicht op de Juliaanse kalender, maar bij mij nog niet hoor ;)
Maar je vraagt dus of ik rijdende rechter wil spelen? Prima, ik zal er van de week even induiken, ok?

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 13-11-2012 17:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
Cheetah schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:07:

syntags is kennelijk alsnog niet van plan iets te gaan doen aan het feit dat ik defecte hardware van hem heb ontvangen,
Nogmaals: ik heb het werkend naar je verstuurd
ik ga niet betalen voor andermans onkunde, zeker niet nadat je het al TWEE WEKEN in bezit had.

edit :

maar ff iets anders.
als je de advertentie goed had gelezen : V&A aangeboden: DVD/DL branders ( SATA), meerdere beschikbaar

had je ook kunnen lezen dat je GEEN garantie op dat product kreeg

dus ik begrijp die negatieve beoordeling sowieso niet
ik heb je geen garantie beloofd, ook niet twee weken nadat je het product in bezit hebt genomen.
dat je ineens na twee weken, uit frustratie/irritatie, een slechte beoordeling gaat schrijven is voor mij geheel onbegrijpelijk
dat je na ontvangst geen woord van je laat horen, vind ik ronduit onbeschoft.
dat je, na TWEE WEKEN !!, vind dat je ergens recht op hebt... daar heb ik geen woorden voor.

[ Voor 60% gewijzigd door syntags op 13-11-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
syntags schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:05:
ik ga niet betalen voor andermans onkunde,
Afbeeldingslocatie: http://www.mbpgsu.ca/mbpblog/files/2010/12/facepalm-500x400.jpg

...is het enige juiste 'antwoord' hier.
maar ff iets anders.
als je de advertentie goed had gelezen : V&A aangeboden: DVD/DL branders ( SATA), meerdere beschikbaar

had je ook kunnen lezen dat je GEEN garantie op dat product kreeg
Tuurlijk man. Defect spul leveren en dan daarna gillen dat je er GEEN garantie op gaf.

Zo lust ik er nog wel heel veel meer. Op die manier kan ik hier nog wel een stapeltje defecte videokaarten kwijt ja. Makkelijk zo: kapotte GTX680's voor 375 verkopen als werkend, en dan daarna stellen dat er in de ad bij "garantie" een "nee" stond, dus dat de koper het maar lekker kan bekijken.
Totale grappenmaker ben je... heb me zelden zo'n partij krom-denken/redeneren bij elkaar gezien om sociaal onaangepast en onacceptabel gedrag te pogen te rationaliseren. Met de nadruk op: pogen.

Let wel: ik trek hierboven alleen je kromme redenatie door... Ik ga er nog steeds van uit dat de defecte drive geen opzet was. De beoordeling gaat over: de volslagen beroerde manier waarop je daarmee omgaat.
zeker niet nadat je het al TWEE WEKEN in bezit had.
Hoe volkomen belachelijk die test-tijdslimiet van je waar je never nooit over hebt gecommuniceerd is heb ik hierboven al dichtbeargumenteerd. Meermaals zelfs.
Trouwens: tot op de dag van vandaag is het nog steeds totaal onduidelijk wat voor jou dan wel acceptabel had geweest. Sterker nog, zelfs als ik dezelfde dag alles had getest, I quote: "dan nog ben ik je niets verplicht".

Ongeacht de situatie is er bij jou kennelijk maar 1 mogelijke uitkomst als er wat mis is -> de koper kan het bekijken: jij bent "niets verplicht", dus zijn probleem, want "niet jouw pakkie aan". Jouw eigen woorden.
En bij die ene mogelijke uitkomst ga je dan je "argumenten" zoeken.
dus ik begrijp die negatieve beoordeling sowieso niet
Je begrijpt wel meer niet.
Dit gaat mij absoluut niet om 7,50. Dit gaat mij om een aantal principes rond omgangsvormen, gedrag en communicatie. Tussen Tweakers onderling, maar zelfs op basaal sociaal menselijk niveau. En op dat front laat je keer op keer uitkomen een aantal bijzonder elementaire dingen duidelijk niet te snappen.
Hoe dat precies zo komt weet ik niet, en gaat me ook weinig aan. Wat ik wel weet is dat potentiele 'zakenpartners' van je op Tweakers hiervan op de hoogte moeten zijn.

Anyway: Deze discussie ga ik niet nog eens overdoen.
Ik wacht de beslissing van de mods wel af, want met jou valt absoluut niet te praten binnen enige als normaal te beschouwen grens van redelijkheid. Zoveel was me al lang duidelijk, maar 'bedankt' voor de herbevestiging.
Microkid schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:18:
Wellicht op de Juliaanse kalender, maar bij mij nog niet hoor ;)
Ik zie dat ik net een dag te vroeg was ;)
Maar je vraagt dus of ik rijdende rechter wil spelen? Prima, ik zal er van de week even induiken, ok?
Graag, en thanks... ben er inmiddels een beetje heel erg klaar mee idd :F

De volledige mailthread (die Zeef heeft weggehaald hier) is ook erg interessant om te lezen. Aanbevolen i.i.g... ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2012 01:17 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
spijtig

[ Voor 91% gewijzigd door syntags op 14-11-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom1234
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02-2021
knip

[ Voor 93% gewijzigd door Microkid op 27-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

knip

[ Voor 95% gewijzigd door Microkid op 27-11-2012 15:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

tomtom1234 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:03:
word hier nog iets mee gedaan? ook ik heb negatieve ervaringen met syntags.
Dit soort topics zijn om tot een oplossing te komen ten aanzien van reviews. Aangezien je allereerst al geen review hebt geplaatst, en er ten tweede geen recente communicatie of transacties zijn geweest, vraag ik me af wat je met je post wil bereiken.

Het is in ieder geval duidelijk dat beide heren achter hun review staan, en dan blijft het oordeel aan de lezer - waar reviews voor zijn. Hier kan in ieder geval wel een slot op verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.