Toon posts:

Case mode Prob

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Azona Mask 2013
nou heb ik hier wat gaten in gemaakt voor fans.

1 voor 80x80 1 achter terhoogte van de ltp poort en 2x 60x60 boven in tussen de voeding en de cdrom.

en nou doet mun comp het niet meer. zodra ik mun mainbord uit mun kast haal doet alles het weer wel.

dus het ligt aan mun kast wat doe ik verkeerd of wat heb ik verkeerd gedaan.

Verwijderd

Hoe kan je pc het doen zonder mainboard???

Verwijderd

Topicstarter
neej als ik mijn mainbord uit mun kast haal en de naast leg en dan zonder kast gewoon aan doen.

Verwijderd

Zit er misschien wat staalsplinter op een plek waar het niet hoort?

Zuig hem eens goed uit.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26
Wat doet het nou precies niet meer? Draaien je fans niet? Misschien trek je teveel wattjes, haal eens 1 van de fans los. More details plz.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ehh

ik had dus eerst die gaten gemaakt ik denk lekker alles ff inbouwe.

ok alleen fans gaan draaien en lampjes van mainbord (msi kt7 pro 2-A) blijven allemaal op rood.

dus ik haal al mun kaarten der uit en ide connectors los van het mainbord doet ie het nog steeds niet dus ik denk kut mainbord ofzow.

dus ik neem mun mainbord mee naar mun werk test hem daar met een andere voeding en videokaart gaat ie gewoon aan.

dus ik denk dan moet het wel de voeding zijn ofzow.

dus ik thuis weer inbouwen niet werken dus.

ik haal mijn mainbord uit mijn kast ik haal al die fans eruit ik dacht misschien ligt het daaraan dus een kast vol met vierkante gaten. en nog steeds werkt het niet.
en getest met alleen video kaart erop geen hd enz.

dus ik haal mijn mainbord eruit los voedinkje derbij videokaart derin mun kast weg zetten en werken.

sow puf puf moe van ut typen :7
ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Dat moet dus wel de voeding zijn, hij trekt et niet of hij is gaar

Verwijderd

Topicstarter
Neej de voeding werkt perfect dat leg ik net uit.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Zit er niks op je backplate van je mainboard wat toevallig flink kortsluiting aan het maken is? Of toevallig een afstands clipje eruit gevallen die je in het verkeerde gaatje terug geplaatst hebt? Ik noem maar wat.......

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het helaas niet dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd.

Verwijderd

dus.... ;)

Verwijderd

Misschien een kabelbreuk of connector slecht? Wat gebeurt er als je met de kabel beweegt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 verschillende 300w voedingen gebruikt.

allebij doen ze het niet als het mainbord in de kast is gebouwd en wel als hij uit de kast is gehaald.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Als 'ie niet piept wordt er inderdaad ergens sluiting gemaakt, kan dus ook een omgedraaide IDE kabel zijn. Sluit voor de lol eens alleen je moederbord aan zonder enige connector of kaart. Ook geen schijven of fans op je voeding, puur alleen je mobo.

* Bene moet eerst lezen en dan pas typen

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan dat heb ik hierboven al gezegd.

Verwijderd

Dus je hebt hem uit je kast gehaald en dan gedraaid met alles wat je er normaal aansluit wanneer die in de kast zit???

Hmm misschien een beetje overbodig maar ik zou toch nog dan maar eens kijken of je nergens een contactje maakt.

Als je hem uit je kast haalt sluit je dan ook alle draadjes uit je kast aan (reset knop, leds e.d.) misschien zit er hier wel een kinkje in. Denk bv. aan een reset knop die gewoon doorverbind.. Tja word een beetje lastig starten dan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus hetzelfde aangesloten als hij in de kast zit en ernaast ligt.

iemand nog een andere oplossing.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op vrijdag 01 juni 2001 10:26 schreef Attilla het volgende:
ik heb dus hetzelfde aangesloten als hij in de kast zit en ernaast ligt.

iemand nog een andere oplossing.
Na alles gelezen te hebben, kom ik tot het volgend besluit :

Het kan bijna niet anders zijn, dan iets dat kortgesloten wordt op je mobo !!!

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• EpiC
  • Laatst online: 26-11-2021

EpiC

Root\bin\laden\

probeer eens :

Moederbord in kast , voeding eruit laten maar wel aansluiten ( dus eigenlijk gewoon zien dat de voeding nergens het metaal van de kast raakt )

als je de pc uit de kast opstart, zijn dan alle ledjes , switches en beeper aangesloten ? Kan daar het probleem zitten ?

laatste is ondertussen al beantwoord...

wat een maand :geforceje opgesmoord, Maxtor60gb @ 7200 om zeep

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

wat je ook nog ff moet proberen is isolatie ringetjes tussen die koperen afstandbusjes zetten, ik heb ook welleens zoiets gehad dat er op de een of andere manier mijn bord daarmee dus sluiting maakte, van de rooie ringetjes ertussen gedaan , probleem opgelost.
Alleen LET OP !!!!
Je moet dus per afstandsbusje 2!!! ringetjes hebben 1 voor tussen je afstandsbus en je bord en 1 voor tussen de schroef ( waarmee je je bord vastschroeft in het afstandsbusje ) en je bord, zo maakt je bord op geen enkele manier meer contact met je kast ( Als het goed is )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
kijk die laatste reacties heb ik wat aan.

ik ben nu op mun werk dus kan ik het niet uittesten maar als ik thuis ben doe ik dat gelijk.

tnx

• cyclone
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

* cyclone denkt wel dat dit je probleem is

Kan het ook wel een beetje verklaren, op het moment dat je een moederbord nieuw koopt zie je dat alle printbanen niet koperkleurig zijn en met een of ander isolatiegoedje zijn ingespoten in een of ander leuk kleurtje, rond de schroefgaten zitten meestal geen printbaantjes maar grote kopere vlakken die aan de - ( aarde ) van je voeding zijn gekoppeld, het probleem alleen is dat na 2 of 3 keer je moederbord vastgeschroeft te hebben die isolatielaag beschadigd kan raken ( door te vast schroeven o.i.d. ) en op dat moment zit de aarde van je bord rechtstreeks verbonden met het chasis van je kast.
Zit er nou een of ander lekstroompje op je kast ( door je kastleds, vage voedig etc. etc. ) dan gaat je moederbord over de rooie want dan is aarde niet meer nul maar b.v. + 1,2 V o.i.d. hierdoor word + 5V t.o.v. aarde ineens 3,2V , 12v wordt 10,8 etc etc met alle gevolgen van dien en wil je bord niet meer opstarten omdat ie niet genoeg spanning krijgt of ziet dat de spanning die hij krijgt niet in orde zijn.
Meestal levert dit zo ook in jou geval geen schade op maar wel een hoop gezoek naar wat er nu mis kan zijn

Laat ff weten of het probleem verholpen vanavond ben eigenlijk wel benieuwd.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Kast geaard :?

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• EpiC
  • Laatst online: 26-11-2021

EpiC

Root\bin\laden\

Laat ook even weten wat het was he ;)

wat een maand :geforceje opgesmoord, Maxtor60gb @ 7200 om zeep

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:30

DaRoot

Some say...

Sluit je extra USB connectors op de juiste aansluiting aan!!! niet op de Wake On Modem aansluiting, want dan gebeurt er weinig... Zo gauw je dan het plaatje contact laat maken met je kast, gaat het mis...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
leg er eens iets onder je moederbord, ik heb zo'n antistatisch matje van me mobo eronder liggen omdat ik een at naar atx gemodde kast heb en ik kom dus schroefgaten tekort

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het opgelost mijn connector van mun reset knop maakt kortsluiting.

nou dan maar zonder reset knop
Pagina: 1