Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Voor een studentenvereniging ben ik op zoek naar een beamer van maximaal €400,-.

Deze beamer zal voornamelijk gebruikt worden voor powerpoint/keynote-presentaties tijdens lezingen en vergaderingen. Heel soms zal er een film of een voetbalwedstrijd op worden gekeken.

De enige eisen die we hebben is dat hij een resolutie moet hebben van 1023x768, en dat het gewoon een degelijk en zakelijk apparaat is.

Via de PW ben ik de afgelopen weken op twee keuzes uitgekomen:
  1. De Optoma DX329. Deze heeft 2600 ANSI lumen, en een statisch contrast van 4000:1.
  2. De BenQ MX514. Deze heeft 2700 ANSI lumen, en een statisch contrast van 10.000:1.
Qua specs is de BenQ schijnbaar beter dan de Optoma. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk dat BenQ compleet andere meetmethoden er op na houdt voor het meten van het contrast?
Aangezien ik verder geen verstand heb van beamers, is mijn vraag dus wat wijsheid is om te doen? Kan ik beter voor de Optoma gaan, of voor de BenQ? Is er bijvoorbeeld verschil in kwaliteit tussen beide merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Wat voor ruimte moet je in projecteren?

qua afstand tot scherm en lichtinval?

Voor 50 euro meer heb je een 720p beamer trouwens, dat zou ik wel even overwegen.

[ Voor 68% gewijzigd door 418O2 op 31-10-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Het is in deze ruimte (een plaatje zegt meer dan woorden) waarin ongeveer 50 man past:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4uv4g4.jpg
Het beeld moet geprojecteerd worden op de muur rechtsboven het whiteboard (die op de grond staat).
De afstand van de beamer tot de muur is ongeveer 2-3 meter.

€ 50,- meer voor een 720p beamer gaat hem helaas niet worden. Als bestuur waren we al lang blij dat we de vereniging er van wisten te overtuigen dat we € 400,- mogen uitgeven. Aangezien we verder een atechnische vereniging zijn (geen een beta-studie) zonder enige kennis van beamers, vonden ze in eerste instantie een bedrag van € 200,- voldoende (sommige mensen dachten dat je ze zelfs wel voor € 100,- kon halen bij de Aldi). Dus het wordt echt maximaal € 400,-. ;)