Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Sinds kort via de F&F actie de Bel, Web, SMS met 10GB data in mijn Ipad zitten maar het valt me op dat Vodafone per toestel andere APN settings pushed.

Zo pushen ze Office.vodafone.nl naar de Ipad terwijl dit volgens de HD live.vodafone.com moet zijn (en ook de enigste die werkt). Steek ik de sim in een iphone wordt de APN live.vodafone.nl gepushed en deze werkt.

Probeer ik dan op de Ipad live.vodafone.nl dan werkt dit niet en moet dan .com zijn. Vreemd allemaal maar ik vraag mij eigenlijk 1 ding af:

Geven alle APN settings wel dezelfde maximale snelheid door ? Of zit hier verschil in per APN?

Bedankt voor de reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:44

Leejow(saait)

Blater

De APN settings zijn puur afhankelijk van je abonnement en hebben weinig met snelheid te maken.
Bij BSW particulier: live.vodafone.com
Bij MBB/Zakelijke abonnementen: office.vodafone.nl
Er wordt dus inderdaad de MBB APN naar je gepushed omdat de iPad herkend wordt, maar deze werken dus niet omdat je een BSW abonnement in je iPad gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Het vreemde is dat Vodafone zelf zegt live.vodafone.nl op hun site en ook als ik de sim in een Iphone doet dan krijg ik live.vodafone.nl gepushed en dat werkt.

Blijkbaar moet het voor een ipad .com zijn vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vermoedelijk omdat:

• een iPhone een als Voice device wordt gezien
• een iPad als een data device wordt gezien

Voice devices zitten op live.vodafone.com en Data devices op office.vodafone.nl maar echt transparant is het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Cardinal op 31-10-2012 16:36 . Reden: domein extensies net andersom ]