BF3:GTX 275: crash : DirectX function "GetDeviceRemovedReaso

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476047

Topicstarter
Hallo,

Ik heb iemand die een GTX 275 nvidia heeft. Hij probeerde BF3 te spelen, het spel loopt gedurende 10min echt prima. Alles op low maar het spel speelde uitstekend. Helaas crasht het spel steeds naar de desktop met de melding:

DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: Device hung due to badly formed commands.. "NVIDIA GeForce GTX 275 ", Driver: 30142

Ik las dat dit zich ook voordoet met de allernieuwste kaarten.
Ik heb al uren op google gezocht en vele dingen geprobeerd.
Ik heb oude drivers (stuk of dri & nieuwe drivers gestest. Direct X weggedaan via registry, zoveel mogelijk van de Origin settings afgezet zoals ingame chat, resoluties aangepast. Niets helpt. Overclocking en underclocking uitgevoerd.
het enige was enigsinds hielp was het underclocken. Het spel was uiteraard pixelachtig maar het liep gedurende 15 min feilloos.

Nu is mijn vraag, zou de kaart dan toch net niet sterk genoeg zijn? Hebben jullie dit probleem ook voorgehad en hebben jullie hiervoor een oplossing gevonden? Ik ben zonder zeveren al uren en uren aan het testen en zoeken geweest. Ik denk dat ik zowat elk google result geraadpleegd heb betreffende dit topic, ik kan niets vinden dat helpt. Misschien kunnen jullie nog iets uit jullie mauwen schudden :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Heb zelf een gtx280 in mijn hp xw8400.
spel doet het prima heb hem op high settings haal zo een 60 fps (sommige stukjes nog lagg wanneer er teveel gebeurt)

denk eerder dat het een driver porbleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 08:01
Ik had hetzelfde probleem met mijn (destijds nieuwe) GTX 560Ti. Na veel geprobeer en gegoogle bracht het flashen van een andere bios de oplossing. Vraag me niet waarom, want alle instellingen in die bios staan hetzelfde. Ik zou dus proberen in die richting te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is het flashen/updaten van de bios niet redelijk drastisch ?

(en gevaarlijk?) Als het mijn eigen computer is allemaal geen probleem, als het kapot is is het voor mezelf, maar bij iemand anders. Hoe groot zijn de risico's met flashing bios (geen ervaring mee).

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 476047 op 31-10-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
kleine kans dat er iets misgaat tenzij de stroom uitvalt of je computer tijdens het flashen(het is zo gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 08:01
Ik had het daarvoor (en daarna overigens) ook nog nooit gedaan, maar het is een fluitje van een cent en binnen 10 seconden gefixt.
Ik denk dat je grotere probleem is om een goede bios te vinden die het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 21:16
zelfde problemen gehad op mijn 470gtx, en bij mij was de oplossing het aanpassen van de fan speed in combinatie met underclocken.
bij de automatische snelheden wil mijn kaart vrij snel erg warm worden.
je zei dat je underclocken al het geprobeerd, maar je had het niet over die fanspeed gehad

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag allemaal, bedankt voor de reacties. Ik kiep een lichte hersenschudding op dus ben momenteel niet veel aan de pc. Ik zal eerst de fanspeed proberen aanpassen, indien dit niet helpt dan toch maar het flashen van de bios proberen. Ik laat jullie wel iets weten, moesten er nog suggesties zijn hoor ik ze graag. Tot binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sir_Markus schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:03:
zelfde problemen gehad op mijn 470gtx, en bij mij was de oplossing het aanpassen van de fan speed in combinatie met underclocken.
bij de automatische snelheden wil mijn kaart vrij snel erg warm worden.
je zei dat je underclocken al het geprobeerd, maar je had het niet over die fanspeed gehad
Zo ik ben genezen.
Het aanpassen van de fanspeed heeft inderdaad geholpen. Het spel speelt nu zonder problemen.
Het meest vreemde is het volgende:
Ik had de fanspeed op max gezet, dag erna werd het spel gedraaid zonder over -of underclocking en geen fanspeed change en het spel werkte ook gewoon :s

Voor alle veiligheid wordt de fanspeed klein beetje verhoogd en het spel speelt nu prima. Bedankt allemaal voor de reacties en de hulp!
Pagina: 1