Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480798

Topicstarter
Beste gebruikers en ervaringsdeskundigen:),

ik twijfel over over welke smartphone te nemen (Samsung galaxy S2 of S advance of Gio). Heb de vergelijkingssite consumentenbond al doorgespit, en bij dixons en belcompany gevraagd. Ik vraag me of of het veel uitmaakt welke. De een zegt als je er geen gewend bent hoef je niet per se een hele dure te nemen maar bijv een S advance of een Gio. Nadeel is wel dat er o.a. een ouder android systeem (2.3.6) op zit en dus ook google navigatie (maar goed in hoe verre ga ik dat merken ook met de apps???). Ook de puntenverschillen bij de consumentenbond tja in hoeverre merk je dat? (als onervaren smartphone gebruiker.)

eisen:
-snel, niet haperend (dus ik dacht wel aan minimaal een dual core 1 ghz)
-makkelijk te bedienen
- degelijke batterij voor zover dat mogelijk is ;)
- camera die snel reageert en kwaliteit levert is 5 mp genoeg of toch 8 mp?
- duidelijke navigatie, of downloaden van tomtom op telefoon? (ik heb nu een tomtom van 5 jaar oud en aan vervanging toe is)
- een toestel die nog wel 2 jaar mee kan

-wil het gebruiken voor navigatie/email/ skype/what's app. /app's
Spelletjes/video's denk ik niet zo.. omdat ik dat nu ook niet doe op mijn inmiddels ouderwetse nokia.

-Is het mogelijk bij de samsung galaxy S2 een update te nemen van android naar de nieuwe versie 4,1 of past dat niet/traag enz enz? omdat dit toestel van 2011 is. Want de S2 komt in alle testen toch wel erg goed uit.

-Waar moet ik nu precies op letten bij aanschaf wat minimaal moet zijn kwa opslag en geheugen dat het toestel soepel blijft werken?

ik hoor graag tips om wat helderheid te scheppen:)

dank alvast
groetjes Bibi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 17:29
Overweeg alsjeblief de Google Nexus 4. Net een dag of twee aangekondigd, topmodel, topspecs, laatste android versie(s) en maar 299 dollar..

Alleen een beetje moeite doen om hem te kopen, word voorlopig nog niet in Nederland uitgebracht zo lijkt het.
http://www.google.com/nexus/4/
[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie
[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic
Laatste link vooral handig om te kijken waar je hem eventueel zou kopen. Denk zelf dat Duitsland de beste optie is.

[ Voor 40% gewijzigd door BastiaanCM op 31-10-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

Volledig eens met advies van BastiaanCM. Een belangrijk punt wat veel mensen over het hoofd zien is het updatemogelijkheid van een toestel naar de nieuwste androidversie. Bij Nexus lijn hoef je je geen zorgen maken, je zal zeker de komende jaar voorzien worden van de nieuwste android. Waarschijnlijk ook als eerste van alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd ik zat ook al over de updates te denken en of dat mogelijk is/blijft... en na het journaal van gister over het 4G netwerk dat er komen gaat dacht ik misschien toch even wachten want zover ik het kan achterhalen hebben deze 2 toestellen dat ook niet.
ik ga de nexus lijn bestuderen! dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
En mocht het niet lukken om de Nexus 4 te importeren dan zou ik altijd nog de Galaxy Nexus verkiezen boven de S2 en de Advance:

pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
TTHEEBO1 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:06:
En mocht het niet lukken om de Nexus 4 te importeren dan zou ik altijd nog de Galaxy Nexus verkiezen boven de S2 en de Advance:

pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium
Daar ben ik het niet persé mee eens, dat hangt er heel erg van af wat je belangrijk vind.
De S2 heeft bijvoorbeeld een veel betere camera dan de GN.
De S2 en de Advance zijn beiden een stuk compacter.
Het scherm van de GN is wel iets scherper, maar de heldeheid en kleuren vind ik heel matig. De S2 heeft ook geen natuurlijke kleuren, nog minder zelfs, maar ik vind ze wel veel mooier en dieper.
De GN heeft volgens mij geen verwisselbare accu en MicroSD slot.
Al deze toestellen hebben niet echt wat ik een 'degelijke' batterij zou noemen, maar van de S2 en Advance kan je dit tenminste oplossen met een reserve accu.
Overigens is de Galaxy Nexus in het algemeen wel een heel goed toestel voor die prijs en ik zou hem ook niet afraden. Ik zou hem echter ook niet persé verkiezen boven de S2 en Advance. Zelf heb ik destijds mijn GN de deur uit gedaan en mijn S2 gehouden.

De Xiaomi Mi2 zou volgens mij ook heel interessant kunnen zijn. Ik weet alleen niet wanneer hij naar Europa komt en importeren is ook niet altijd eenvoudig.

De LG Optimus 4X HD is misschien ook interessant, die is nu 359 euro bij Amazon.de, je betaald geen verzendkosten. Ik vind het zelf een mooi, snel toestel. Het scherm vind ik een van de betere in smartphones op dit moment. Scherp (1280x720) en heel helder. Het scherm van de One X is weliswaar wat beter, maar zo zijn er niet veel. Daarnaast zit er een Tegra 3 processor in, dezelfde die ook in de HTC One X zit. De accu is behoorlijk en daarnaast verwisselbaar. Het geheugen is uitbreidbaar met een MicroSD kaart. De camera is weliswaar minder dan die van de S3, One X, One S etc, maar ook niet slecht. Beter dan van de Galaxy Nexus in ieder geval. Volgens mij voldoet deze ruimschoots aan al je eisen/wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Sigis dank voor je antwoord ook, ik heb ook even gekeken naar de LG optimus, heeft idd ook goede specs, maar die vind ik te groot, wil nog wel een handzaam en licht apparaat hebben ook;), sommige reviews zijn minder van dit toestel ook over de batterij.
De dubio is, is de S2 de prijs nog waard ondanks dat hij al 1,5 jaar op de markt is. (nu wel goede aanbiedingen)... of toch voor de middenmoot de 'Advance' aangezien ik geen fanatieke gamer ben..., ga ik het verschil merken? En het toestel moet toch echt nog wel 2 jaar mee voor die prijzen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 480798 op 02-11-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Anoniem: 480798 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:58:
@Sigis dank voor je antwoord ook, ik heb ook even gekeken naar de LG optimus, heeft idd ook goede specs, maar die vind ik te groot, wil nog wel een handzaam en licht apparaat hebben ook;), sommige reviews zijn minder van dit toestel ook over de batterij.
De dubio is, is de S2 de prijs nog waard ondanks dat hij al 1,5 jaar op de markt is. (nu wel goede aanbiedingen)... of toch voor de middenmoot de 'Advance' aangezien ik geen fanatieke gamer ben..., ga ik het verschil merken? En het toestel moet toch echt nog wel 2 jaar mee voor die prijzen ;)
Als ik jou was zou ik dan voor een (vrij) nieuwe tweedehands S2 gaan. Die zou voor tussen 200 en 250 euro te koop moeten zijn.
Anders is de One S misschien nog een optie.
De Advance ben ik nooit echt een fan van geweest, maar er zijn anderen die het daar niet mee eens zijn.
Pagina: 1