Toon posts:

wd schijf formatteren oftopic gezet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn soms mensen die al behoorlijk op leeftijd zijn en die soms niet alles weten mbt computers.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Uiteraard is het vervelend als leek zo te worden behandeld. Echter moet u zich ook indenken waarom u zo bent behandeld. Volgens de regels moeten mensen uitgebreid aangeven wat hun vraag is, en het moet blijken dat er moeite is gedaan. M.a.w.: niet zeggen "ik heb probleem met schijf", maar "ik heb schijf X in systeem Y. Deze geeft probleem Z. Ik heb al <zus> en <zo> nagekeken, maar dat heeft niet geholpen".

Daarnaast ontbraken simpele gegevens als de types van de schijf/NAS, en zoals al gezegd: waarom niet gewoon proberen.

Ik kan begrijpen dat het voor de leek soms moeilijk is om alles te weten, maar dit is dan ook tweakers.net, geen computerleken.net. Gezien iedere leek de simpelste vraag het liefst laat beantwoorden door de slimsten op het gebied, nemen wij onszelf in bescherming om geen helpdesk voor leken te worden.

Ik raad u aan voortaan de regels te lezen op dit forum (en elk forum wat dat betreft), dan had u ook gezien dat een startpost van twee zinnen niet voldoet. Ook deze thread, die in het verkeerde hok staat en wederom weer heel weinig informatie bevat (wilt u een punt maken, of een vraag beantwoord krijgen), is niet volgens de regels.

Dus, geen nood aan de man. Maar lees voortaan even de regels door en maak de post zo uitgebreid mogelijk. Probeer ook zeker bij een probleem eerst zaken zelf, wij helpen dan graag weer verder. Waar wij niet van houden zijn topics van het kaliber: "ik stel deze vraag even 1 minuut zodat jullie 10 minuten mogen denken/zoeken, i.p.v. dat ik zelf even 10 minuten denk/zoek".

Ik hoop dat dit u helpt voortaan uw topics open te houden!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Beste luitsen66,

Uw leeftijd is niet relevant voor deelname aan dit forum. Wel eisen wij dat u zich aan de etiquette en regels m.b.t. forumbeleid houden. Die stellen dat Tweakers.net een hoogtechnisch discussieplatform is waar veel verwacht wordt van eigen inzet. Topics die hier niet aan voldoen, gaan onherroepelijk dicht.

Als u zich in deze regels niet kunt vinden, raad ik u aan een ander discussieforum te zoeken wat wel voldoet aan uw wensen, discussieniveau en niveau van eigen inzet. Posten op Tweakers.net betekent ook akkoord gaan met de beleidsafwegingen die wij gemaakt hebben. Er zijn talrijke discussieplatforms zoals computeridee waar mensen met een lager discussieniveau ook terecht kunnen. Wij willen Tweakers.net echter geen afvoerputje laten worden waar hoogtechnische professionals de helpdesk worden van atechnisch Benelux. Het is juist de bedoeling om hoogtechnische mensen bij elkaar te plaatsen en van elkaar te laten leren.

Ik moet u vragen om geen topics meer aan te maken die tegen de regels zijn. Als u op Tweakers.net niet kunt vinden wat u zoekt, zult u toch elders aan de slag moeten. In elk geval veel succes en hopelijk is bovenstaande voor u duidelijk. Zo niet, raad ik u aan een privébericht te sturen naar mij door op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif knopje te klikken.

Dit topic is gesloten.