Toon posts:

Cumine overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een cumine aan gaan schaffen wegens mijn overleden celeron, maar nu vraag ik mij 2 dingen af:
- Kan mijn 128mb 100mhz strip die volgens de leverancier 7ns is echt de 143 mhz aan?
- Wat voor agp speeds kan mijn G400 aan, en helpt het bijvoorbeeld agpx2 uit te zetten om hogere fsb's te kunnen bereiken?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 20:57

ken

mijn g400 ging
3/4 * 140
met een abit be6 II
mijn copermine draait nu op 852 mhz ( fbs 142 )
binnenkort ga ik een waterkoeling set kopen met peltier en kijken of die hoger gaat

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Ging?

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu dus een 550E.. Was tenminste nog een beetje te betalen... Maar op een FSB van 125 hangt ie na 1/2 minuut q3 al.. Maakt niet uit welk voltage, en hij wordt ook zeker niet te warm. Ik zie geen vage dingen op me scherm ofzo als ie crasht, er gebeurt gewoon niks meer dan. Geheugen kan het niet trekken? Of toch de G400?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Staat er op het geheugen ook echt dat het 7ns is?? Het is toch geen LG geheugen he? Want de 7 die daarop staat staat niet voor 7 ns, maar voor een of andere revisie...
Lijkt me sterk dat die G400 een bus van 83 Mhz niet kan trekken. Zou me in ieder geval heel erg tegen vallen, zo hoog is dat namelijk niet...

P.S. Wat er ook nog mogelijk is, is dat je CPU het gewoon niet wil, en dan heb je gewoon pech... (dat zou me trouwens wel verbazen, want elke 550E die ik ken kan min. een FSB van 133 aan...)

Verwijderd

Martijn op de mijn na, mijn PC133 van Hyundai loopt op 150MHZ memory bus, en mijn 550E loopt op 825 MHz.

*M4...... de vorige 100MHZ liep 145MHZ Memorybus en dat was een LGS op Siemens PCB met de 7J en dat staat wel voor 7 ns.

Mijn MSI 6163PRO heeft een 2/3 divider voor AGP dus 100MHZ...

[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/sandrapro2x133hyundai.jpg><BR[/img]

Verwijderd

hmm Waarom krijg jij met SiSoft Sandra wel informatie over je Memory Modules en ik niet??
wazig.. :(

Grtz.
KaRRde

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Harry, ik zeg ook, minimaal een FSB van 133 Mhz... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ff de fsb op 83 gezet, G400 geeft dan geen problemen. Dus het moet het geheugen wel zijn, wat dus waarschijnlijk maar 10ns ofzo is... Bestaan er freeware progjes om het aantal ns van je geheugen af te lezen ofzo?
Aangezien hij bij een fsb van 112 al moeilijk doet :(
Misschien kan ik die 8ns reep van me pa ruilen met deze, als ik daar verder mee kom

Verwijderd

Dit is de Pro versie, maar de Standard versie geeft dit bij mij ook.

Er is iets vreemds met Sandra, af en toe geeft ie ook de 7 ns bij de modules weer, maar als ik er een picture-grab van wil maken veromd ie het, en het kan ook per mobo verschillen wat voor info de BIOS en Winbond Hardware Monitoring Chip vrijgeeft!
Pagina: 1