[Macbook Pro] Rook uit mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318497

Topicstarter
Hoi allemaal,

Topictitel klinkt niet zo leuk, maar ik probeer het te omschrijven.
Vorig jaar in augustus heb ik een macbook pro (2011 model) gekocht. Na ruim 12 maanden heeft mijn adapter het begeven en heb ik in een webwinkel een adapter gekocht, niet van apple maar een alternatief. Na ongeveer 2 maanden gebruikt te hebben kreeg ik vanochtend problemen met mijn laptop. Mijn laptop kreeg stroom, maar laadde niet meer op. Nu ben ik thuis en heb ik gekeken waar het probleem vandaan kwam. Het lijkt erop dat het uit de connector te komen, maar tijdens het opnieuw aansluiten onstond er een rookje bij de input van de connector.

Mocht er problemen ontstaan met mijn laptop door de nieuwe adapter, waar nog 10 maanden garantie op staat, is er dan ook een schadevergoeding voor mijn macbook pro mogelijk?

Ik ga zo langs een iCentre om te kijken of mijn laptop nog leeft. Knopje aan de zijkant van mijn laptop beweert dat de accu op is, maar toen mijn laptop opstartte merkte ik dat mijn accu nog 80% leven had. (zelfde als enkele weken terug, dus dat is het niet)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 318497 op 31-10-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466125

Apple zegt altijd dat je gewoon een Apple oplader moet gebruiken. Schadevergoeding kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Net de reden waarom hier steeds aangeraden wordt om geen DealExtreme-achtige laders te kopen voor Macbooks (of laptops in het algemeen).

Erg jammer van je Macbook maar schadevergoeding zal je inderdaad wel kunnen vergeten aangezien het probleem mogelijk veroorzaakt is door een inferieure lader.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je willens en wetens een imitatie MagSafe adapter gebruikt om je laptop op te laden, is het risico uiteraard volledig voor jezelf. Apple zal je zeker geen garantie geven, en al helemaal geen schadevergoeding. Als je al een schadevergoeding hoopt te krijgen, moet je bij de verkoper van de 3rd-party adapter zijn, en ook daar geef ik je niet veel kans. Die zal ongetwijfeld ergens eens disclaimer hebben dat ze niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor schade aan 'apparatuur' door het gebruik van de 3rd-party adapter.

Kortom: ik ben bang dat deze valt in de categorie 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten'

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 04:32

JeroenT

hoi!

Zonde, goedkoop is toch vaak achteraf duurkoop.

De garantie kan je wel op je buik schrijven, tenzij je met veel overtuiging en de originele lader naar het servicecenter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

Gelukkig was er weinig aan de hand met mijn laptop. Het bleek dat er rook uit de connector van de adapter kwam en niet van mijn Macbook zelf.
Ook ben ik in contact met het bedrijf geweest. Mocht mijn Macbook Pro beschadigd raken, dan waren zij verplicht om de schade te vergoeden of te repareren. Ook heb ik hiervan (acceptatie schadevergoeding bij eventuele schade) van hen een schriftelijke bericht van mogen ontvangen.

Dus de schadevergoeding is door het bedrijf van de product waarvan ik de adapter gekocht heb. Dat ik van Apple geen schadevergoeding kan krijgen is altijd duidelijk geweest.

Uiteindelijk is mijn adapter alsnog vervangen (de dag erop al) zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 14:37
Vervangen voor een zelfde exemplaar? Zo ja, dan zou ik die mooi terug sturen ;)

Ga voor een echte, loop even een zaak binnen waar ze apple spul verkopen en haal een goede.

Ik heb ooit een echte gehaald, koste me iets van 70 E. Je weet wel dat je macbook het dan blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Toch netjes wel dat ze hun verantwoordelijkheid niet proberen te ontlopen, dat is vaak (99,9%) wel anders bij goedkope namaak spullen.

Ik zou persoonlijk ook het zekere voor het onzekere nemen en een originele lader kopen, maar dat moet je uiteraard zelf beslissen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben mijn topic helemaal vergeten, mijn excuses.

Ik heb de dag erop of dagen erop een andere acculader gekregen, maar ook deze was van een Chinese kwaliteit (triest). Ook deze heb ik teruggebracht (geld uiteraard teruggekregen) en heb uiteindelijk besloten om een originele aan te schaffen. Wel duur, maar wel duidelijk het beste wat je ook kan doen. Ik heb mijn lesje geleerd.

Een TIP: Koop dus altijd een originele (zoals anderen het al eerder hebben vermeld)

PS: Oh ja, mijn laptop heeft/had niets. Het werkt nog steeds perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318497 op 23-12-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 08:35
Goed om te horen! :)
Pagina: 1