[Mediaspeler] welke mediaspeler icm Plex

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Sinds een tijdje heb ik op mijn NAS de plex media server ingeschakeld.
Dit ziet er prachtig uit maar helemaal lekker werkend krijg ik het niet.

Mijn Synology NAS draait plex zonder moeite en mijn LG tv welke plex ondersteund, laat alle metadata prachtig zien. Maar (en daar komt ie) de LG tv ondersteund lang niet alle formaten en kan geen DTS doorzetten naar mijn versterker.

Zonder de DTS zou ik nog kunnen leven, maar ik zit er echt niet op te wachten om allerlei films te moeten gaan converteren zodat mijn TV het snapt.

Hier komt de AC Ryan Playon HD mini om de hoek kijken die nu onder mijn TV staat.
Speelt dan wel weer alle formaten af die ik in de loop der jaren heb verzameld (incl. DTS passthrough), maar doet weer niets met de mooie metadata die de plex server heeft verzameld.

Enig zoekwerk leerde mij dat de Apple TV2 volgens mij wel kan wat ik wil met een jailbreak, maar niet verder komt dan 720P.
Hierdoor valt deze af.

De AC Ryan Veolo zou met de android plex app aardig in de buurt moeten komen, maar kan weer geen dvd ISO bestanden afspelen.
Hierbij ga ik ervan uit dat deze app ook is te installeren op deze speler.
Opzich is dat nog te overzien, maar ben ik niet helemaal overtuigd van deze speler als ik op de reviews af moet gaan.

Wie o wie kan mij in de goede richting wijzen om een speler te vinden die aan mijn eisen kan voldoen?

- plex (incl. metadata)
- fullhd
- DTS/DD passthrough
- overweg kunnen met minimaal dezelfde formaten als mijn ac ryan nu

Een HTPC zie ik dan weer niet zitten vanwege teveel gedoe en te duur ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Ik ben toch bang dat een HTPC de enige oplossing is als je bij Plex wilt blijven.
Of je moet van Plex afstappen en met andere software en eventueel andere mediaspeler aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is advies voor een nieuwe mediaspeler. Dat mag in het aankoopadviesforum! Ik verplaats je even. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke LG TV heb je dan? Ik heb er ook eentje (47lm760s) en die kan vrij veel aan. Meen ook dat ie DTS doorsturen aankon, alleen dan via HDMI. Kan er naastzitten though.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)