Toon posts:

[WIN 8] Installeren zonder DVD-drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week 2 maal Win 8, 64-bit EN, OEM besteld.
Nu zit ik thuis met 2 kartonnetjes met keys, met daar in 2 DVD's, maar ik heb in geen van de systemen waarop ik deze wil installeren een DVDstation :+

Als ik op microsoft bronnen zoek naar USB-installatie kom ik wel bij digital-purchase links waar je een installer voor USB (iso neem ik aan) zou kunnen downloaden, maar dan pas na aanschaf via de site.

Kan ik ergens een ISO van bovenstaande versie downloaden (het liefst van een microsoft bron zelf) voor gebruik met de "Windows 7 USB download tool"? Of kan ik deze ISO zelf maken van de DVD op een ander systeem?

Of zit er niks anders op dan zoeken naar een oud DVDstation en deze tijdelijk aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je kan een usbstick maken met die cd's, dan installeer je hem van die usbstick. Met dit tootlte kun je dat doen: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Een bron om die iso's te downloaden weet ik zo niet. zal wel erg handig ijn.

[ Voor 16% gewijzigd door warhamstr op 30-10-2012 22:49 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:17
warhamstr schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:48:
Je kan een usbstick maken met die cd's, dan installeer je hem van die usbstick. Met dit tootlte kun je dat doen: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Een bron om die iso's te downloaden weet ik zo niet. zal wel erg handig ijn.
Om dat te doen moet je wel een dvd-drive hebben natuurlijk. 8)7

Kon deze vraag eigenlijk niet gewoon gesteld worden in het lopende Windows 8-ervaringen-topic?
[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een dvd-drive in een laptop, ik heb alleen geen .iso bestand.
Voor zover ik zie gaat die win7 usb tool van een .iso uit, niet van een dvd-drive/dvd.

wbt de plaatsing van het topic. Ik was niet op de hoogte dat deze vragen thuis hoorde in de Ervaringen & discussies. In dat topic wordt wel gerefereerd aan files (zonder link) en MSDN bronnen (niet toegankelijk zonder account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit ligt toch zo voor de hand. Je doet de DVD in je laptop, maakt een ISO van dat schijfje en dumpt die dan op de stick. Is het echt zo simpel dat je 't niet hebt bedacht door te moeilijk te denken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is "maak een iso" geen knop in windows, en zijn er nogal wat verschillen in het maken van een ISO.
Aangezien het om een OS install gaat gebruik ik liever iets dat "officieel" is dan dat ik zelf ga rommelen.

De nette oplossing leek mij dat de .iso bestanden ook ergens publiek toegankelijk waren gemaakt door microsoft, aangezien ze ook aan digitale verkopen doen. Zo niet dat er misschien een nette tool/step-by-step geboden werd om zo'n ISO te maken.

Blijkbaar is dit niet het geval. Ik vind het niet zo voor de hand liggend.

Mocht iemand anders er toch ook tegenaan lopen:
Nadat de gemaakte ISO met MagicISO niet gepakt werd door de Win7 USB tool (invalid iso) lijkt de ISO uit UltraISO (trial) wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 01:10:
De nette oplossing leek mij dat de .iso bestanden ook ergens publiek toegankelijk waren gemaakt door microsoft, aangezien ze ook aan digitale verkopen doen. Zo niet dat er misschien een nette tool/step-by-step geboden werd om zo'n ISO te maken.

Blijkbaar is dit niet het geval. Ik vind het niet zo voor de hand liggend.
De ISO's worden voor zakelijke klanten beschikbaar gemaakt op het Volume Licensing Service Center, maar dan moet je een zakelijk volume licensing contract hebben. Voor IT-Pro's is MSDN Subscrider Downloads en Technet Plus beschikbaar.
Helaas is "maak een iso" geen knop in windows, en zijn er nogal wat verschillen in het maken van een ISO.
Aangezien het om een OS install gaat gebruik ik liever iets dat "officieel" is dan dat ik zelf ga rommelen.
Nee klopt, er is een geen ISO maak knop, maar wel een Powershell functie:
New-ISOFile function

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 31-10-2012 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImgBurn is all you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Ik heb gisteren dit howto-tje gevolgd, werkte prima met zowel een externe HDD en een simpel flash stickje:
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

Let er wel op dat de guide uitvoert op een systeem met dezelfde architectuur als je nieuwe installatie (dus x64 op x64, of x86 op x86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik maak m'n ISO bestanden altijd via de shell:
sudo dd if=/dev/sr0 of=/pad/naar/bestand.iso

Maarja, dat is in Linux en niet beschikbaar op Windows :+

ImgBurn e.d. tools zijn uitermate geschikt om dit varkentje te wassen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:25:
...
Voor zover ik zie gaat die win7 usb tool van een .iso uit, niet van een dvd-drive/dvd.
...
Dat kan dus wel ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, stap 1 is "Choose ISO file" en stap 2 is "Choose media type" (USB device/DVD)

Het programma kan wel een DVD maken maar niet als source gebruiken. ;)
Pagina: 1