Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261369

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even vraagje, Ik had een nieuw upgrade setje gekocht bestaande uit het volgende:

ASUS P8B75-M LX Moederbord.
Intel® Core™ i5-2320 CPU, codenaam "Sandy Bridge" CPU
Sweex 300 watt (ik weet het waarom nou deze voeding maar het is voor in een 2U server kast maar er mag geen fan onder zitten en de meeste hebben dit wel.

Vermogen voeding

Combined 300 Watt
Combined Power 3,3V/5V 110 Watt

Verder heb ik 2 geheugen stripjes erin van Kingstone die op de lijst van supported staan op de asus lijst,

Maar nu heb ik dus gewoon totaal geen beeld, fans draaien wel, ik hoor geen piepjes, heb al zowel onboard als exerne videokaart geprobeerd. Valt me ook op dat het power ledje die op het moederbord zelf vat zit veel zwakker brand dan van mijn vorige Asus PK5 daar zie je duidelijk een verschil van sterkte maar dat zeg natuurlijk niet alles.

Maar wat kan nu een oorzaak zijn?

1. Voeding te zwak? gebruik alleen onboard video, 1 HDD, 1 DVD en 3/4 kleine fans.

2. CPU wordt niet ondersteund door moederbord? pas na een bios update? op de asus site staat hij wel op de lijst met gewoon de oudste bios, het is ook beetje lastig updaten van de bios als ik geen 10 van die socket CPU's in huis heb :S

3. Moederbord is gewoon kapot.

In de support lijst van asus staat: Core i5-2320 (3.0G,L3:6M,iGPU,4C,rev.D2)

Ik heb deze: http://www.alternate.nl/h...2320/886496/?tk=7&lk=4232

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 261369 op 30-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
2 zeker niet als die al gelijk voorkomt bij de eerste BIOS versie.
1. Voeding te zwak of simpelweg niet goed kan. Alle kabels zitten goed aangesloten? Zit de 4 pin van de cpu wel aangesloten? De power en resetknop zitten niet per ongeluk verkeerd aangesloten?
3. Weet je pas echt als je de voeding 100% hebt uitgesloten. Kabels zaten dus goed en ook getest met een andere (wellicht krachtigere) voeding. Volgens mij moet die PSU t wel trekken alleen was van dat merk dan misschien voor een 400W gegaan omdat t eigenlijk een piekwattage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie.

Ja alles correct aangesloten.

Mijn oude Asus PK5 loopt direct op deze voeding.

Ik heb helaas geen andere voeding in huis om te testen of de sweex te zwak is voor de i5.

Op mijn PK5 zit een Quadcore 4x 2600MHz

Als ik hier een CPU watt test doe:

http://www.coolermaster.outervision.com/PSUEngine

zou ik aan 206 watt geboeg hebben en uit moeten komen met 300 lijkt mij? dan is er nog 95 watt over.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 261369 op 30-10-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Je kan kijken of je wel beeld krijgt zonder de hdd en dvd aangesloten, dus van de voeding los. Indien nee dan ga maar van een defect moederbord uit. Ga ik er wel vanuit dat de afstandbusjes correct geplaatst zitten en dus geen kortsluiting veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee de afstandsbusjes zitten OK, had ik ook al gecheck ik zal het inderdaad eens proberen met alles van de stroom af behalve het mobo en dan eens kijken wat hij doet. En anders denk ik ook wel haast dat het moederbord stuk is.