Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem loopt vast tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:48
Ik heb sinds juli nieuwe componenten gekocht voor m'n pc. Opzich bijna een nieuw systeem, nieuwe processor, moederbord, geheugen, videokaart, ssd, behuizing, etc. Systeem wat ik hier nu heb staan is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI Z77A-GD65€ 156,45€ 156,45
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 185,80€ 185,80
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB€ 0,-€ 0,-
2Western Digital Blue WD3200AAKS, 320GB€ 71,64€ 143,28
1Corsair Obsidian 550D€ 118,97€ 118,97
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,-€ 35,-
1Samsung SH-S223F€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,40

Nu heb ik sinds ik Counterstrike Global Offensive speel (sinds eind augustus, daarvoor niet ''zwaar'' gegamed, enkel wat simpelere games) heel vaak last vastlopers. Systeem blijft wel aan, maar loopt compleet vast. Monitor heeft geen signaal meer, ik moet de pc rebooten om er weer mee te werken. Aangezien Black Ops 2 binnenkort uitkomt en ik van plan ben deze te gaan halen ben ik met iemand sinds deze week Modern Warfare 2 weer aan het spelen.

Eerst paar uur de multiplayer gedaan paar dagen geleden, dat ging allemaal goed, dus ik dacht al "Dan zal het wel aan CS:GO liggen" aangezien die volgens mij nog vol zit met bugs. Heb in de tussentijd Windows nog een keer opnieuw geïnstalleerd en daar kreeg ik ook de vastlopers mee met CS:GO. Vandaag een paar potjes co-op gedaan in MW2 en jawel hoor, nu krijg ik daar ook vastlopers in. Dit gebeurt na circa 20/30 minuten.

Ik heb nu al meerdere keren de videokaart en de processor gestrest. Allebei voor 100% belast voor ongeveer 30/45 minuten. Ze worden beiden niet warmer dan 65 graden en er valt niets geks te ontdekken. Geheugen zonet ook nog even snel getest en daar kreeg ik ook niet zo snel een foutmelding mee. Videokaart heb ik getest met FurMark, cpu met Prima95 en geheugen met Memtest.

Nu mijn vragen aan jullie: wat kan ik nog meer/beter testen of heeft iemand misschien een oplossing, aangezien hij/zij hier ook last van heeft? Ik draai Windows 7 met zover ik weet de laatste drivers, updates, etc. Wie o wie kan mij helpen!? Ik word er bijna moedeloos van :(

[ Voor 3% gewijzigd door mauricedb op 30-10-2012 22:30 ]

• mauricedb
Niemand?
Heb sinds vandaag Windows 8 erop staan. Ook hier krijg ik de vastloper mee tijdens MW2 ;(
Geen foutmeldingen in logboek, enkel dat het systeem opnieuw opgestart is zonder het systeem correct af te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door mauricedb op 31-10-2012 22:08 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BIOS helemaal up to date ?

Als Prime en Furmark helemaal stabiel zijn vermoed ik het moederbord.

Je zou nog eens LinX kunnen proberen met geheugen op all. Als dat 1 uur stabiel is moet CPU en RAM wel goed zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2012 22:08 ]

• mauricedb
Er zijn in de tussentijd blijkbaar twee nieuwe BIOS-updates uitgebracht, zal de nieuwste nu installeren. Zijn er overigens tooltjes waarmee je het moederbord op de één of andere manier kunt testen? En mag ik aannemen dat als onderdelen een stresstest doorstaan (tenminste één uur), deze gewoon goed zijn, zoals de cpu, geheugen, videokaart?

• mauricedb
BIOS-update heeft uiteindelijk niet geholpen. Heb vorige week opnieuw W8 geïnstalleerd met alle juiste drivers en software die nodig moet zijn voor het gamen. DirextX bijgewerkt etc. Toen kon ik opeens rustig 1.5/2 uur lang spelen. Geen crashes meer gehad, tot een paar dagen terug. Zonet ook weer een vastloper na 20/30 minuten.

Ik ben bang dat het moederbord de schuldige is, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan vaststellen (?). 1 geheugen bankje geeft fouten met memtest, deze heb ik er nu al een week uit liggen, hier komt de vastloper dus ook niet door. Iemand ideeën? Ik wil best een ander moederbord bestellen, maar dan wil ik eigenlijk wel zeker weten dat het daar aan ligt.